Gå till innehåll

Double Or Nothing - Bubbla


prookelito

Recommended Posts

Hej. Spelade en intressant hand tidigare under dagen.

 

Jag vet att min push är helt vansinigt dålig. Men den behövs inte diskuteras. Men kan FI folda i detta läge? Det känns som det är rätt close iaf.

 

Seat 1: sanaga (3120.00)

Seat 2: DonkMoves (3655.00)

Seat 4: camuñas (2286.00)

Seat 5: kerizoli (3236.00)

Seat 6: Kazuzatop (1485.00)

Seat 8: Piparote (1218.00)

Piparote post SB 150.00

sanaga post BB 300.00

** Deal **

sanaga [N/A, N/A]

DonkMoves [Jd, Jc]

camuñas [N/A, N/A]

kerizoli [N/A, N/A]

Kazuzatop [N/A, N/A]

Piparote [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

DonkMoves All-in 3655.00

camuñas Fold

kerizoli All-in 3236.00

Kazuzatop Fold

Piparote Fold

sanaga Fold

*** Flop(Board): *** : [3h, 4h, Kc]

*** Turn(Board): *** : [3h, 4h, Kc, 10d]

*** River(Board): *** : [3h, 4h, Kc, 10d, 7d]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 6922.00

DonkMoves [Jd, Jc] Pair of jacks Win: 0.00

kerizoli [Ad, Ac] Pair of aces Win: 6922.00

 

 

Mitt resonemang:

Jag är den ända som täcker han, det är bubbla. Visst han har AA, men han lär bubbla typ oftare än han vinner? Eller tänker jag helt fel?

 

För det lär komma upp liknande situationer när man spelar dessa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst han har AA, men han lär bubbla typ oftare än han vinner? Eller tänker jag helt fel?

 

Jag tror att du tänker fel, på sätt och vis.

 

Fi resonerar med all sannolikhet så här: Vinner han är du utslagen (med 1,4BB på BB nästa hand så lär du bli det illa kvickt) och han får 2 för att ha kommit ITM. Tar han synen så har han 80% chans att vinna, vilket ger ett förväntat värde på 2*0,8=1,6. Tar han synen varje gång kommer han alltså gå plus 0,5 i snitt per sitngo där han hamnar i denna situationen iom att inköp är 1,1.

 

Givetvis lär hans förväntade värde per sitngo vara högre om han foldar som chiptvåa, men det bekommer nog inte average joe, särskilt inte på låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fi resonerar med all sannolikhet så här: Vinner han är du utslagen (med 1,4BB på BB nästa hand så lär du bli det illa kvickt) och han får 2 för att ha kommit ITM. Tar han synen så har han 80% chans att vinna, vilket ger ett förväntat värde på 2*0,8=1,6. Tar han synen varje gång kommer han alltså gå plus 0,5 i snitt per sitngo där han hamnar i denna situationen iom att inköp är 1,1.

Jävligt imponerande kalkyl där av honom.

Jag tror mer han resonerar som så att han har AA och där slutar grubbleriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt imponerande kalkyl där av honom.

Jag tror mer han resonerar som så att han har AA och där slutar grubbleriet.

LOL.

Hur som helst är kalkylen riktigt korkad också. Frågan är ifall chansen att han överlever utan att ta synen är större än chansen att han överlever ifall han tar synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det finns två stackar betydligt mindre än dig ska du spela übertight.

 

Jag skulle här höja 2,25xBB och se vad som händer om någon med likvärdig eller större stack pushar tillbaka foldar jag.

 

Sen är ju såklart JJ stark nog att pusha med på bubblan. Men som sagt otur om någon synar vare sig han har en bättre hand eller inte är de -EV att bli synad här. Säg att du blir synad av en hand som ATs så är du "bara" 70% favorit. Tror du har bättre än 70% att komma ITM genom att folda.

 

I cashgame är 70% nötterna och även i en vanlig MTT men i en Double or nothing eller sattelit är 70% på bubblan när man har chiplead -EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt imponerande kalkyl där av honom.

Jag tror mer han resonerar som så att han har AA och där slutar grubbleriet.

 

Ja, enormt imponerande. Det tar mig ca två sekunder en dålig dag att göra uträkningen. Hur mycket längre tid behöver du?

 

Om vi ska förutsätta att alla Fi är hjärndöda idioter som inte vet något om poker, då har vi gjort vårt spel till en ännu mer idiotisk handling. Då lär Fi även kunna ta synen med KQs, AQ och liknande som ger oss 55% överlevnadschans som bäst.

 

LOL.

Hur som helst är kalkylen riktigt korkad också. Frågan är ifall chansen att han överlever utan att ta synen är större än chansen att han överlever ifall han tar synen.

 

Visst är den, därför jag skrev detta:

 

Givetvis lär hans förväntade värde per sitngo vara högre om han foldar som chiptvåa, men det bekommer nog inte average joe, särskilt inte på låga nivåer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...