Gå till innehåll

FL 0,5/1 på FTP


Bill_SWE

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #7520158766: Table Bola (6 max) - $0.50/$1 - Limit Hold'em - 13:47:47 ET - 2008/08/05

Seat 1: jowhee13 ($24.25)

Seat 2: eastsideowl ($19.25)

Seat 3: locotrip ($14.15)

Seat 4: lilgeneral ($3.35)

Seat 5: LC13051 ($12.05)

Seat 6: Hero ($48.25)

locotrip posts the small blind of $0.25

lilgeneral posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of DiamondsAce of Clubs

LC13051 calls $0.50

Hero raises to $1

jowhee13 folds

eastsideowl calls $1

locotrip folds

lilgeneral folds

LC13051 calls $0.50

*** FLOP *** 8 of Clubs6 of ClubsQueen of Diamonds

LC13051 checks

Hero bets $0.50

eastsideowl raises to $1

LC13051 calls $1

Hero calls $0.50

*** TURN *** 8 of Clubs6 of ClubsQueen of DiamondsJack of Clubs

LC13051 checks

Hero checks

eastsideowl bets $1

LC13051 has 15 seconds left to act

LC13051 calls $1

Hero ?

 

Vad gör man här? LC13051 är den största fisk jag sett och har random hand(betsynade bla 6h7h6c6sKs bräda på river med 5cJc)eastsideowl är ganska ny vid bordet men verkar tightweak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledning att beta river även om vi missar? Eastsideowl synar ju ner oss ändå. Jag kan gå med på en turn-raise men då betar vi ju bara river om vi träffar. Fast jag synar ändå helst turn.

 

Vi reppar ju färdig flush på turnen, även om vi missar så kan vi beta för att få bort Eastsideowl om han är vek som Hero beskriver, mer rädd att fi2 synar med par 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi reppar ju färdig flush på turnen, även om vi missar så kan vi beta för att få bort Eastsideowl om han är vek som Hero beskriver, mer rädd att fi2 synar med par 8.

 

 

Jag har väldigt svårt att se hur en tight-spelare ska kunna släppa det han höjer flop och betar turn med. Brädan passar ju en kall-syn ganska bra. PP/KQ/QJ/QT plus lite connectors och sånt. Vad tror du eastsideowl har som han kan vika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ju 15 outs till stege eller färg plus 3 outs till topparet och två outs till tredjeparet. Räkna bort outs för de gånger vi är uppe mot färdiga stegar och färger och en raise här borde vara +-0 ungefär i EV (räknar vi 15 rena outs så vinner vi 15/46=32,6% av gångerna och vi stoppar in 1/3=33,3% av pengarna i potten på turn).

 

Att vi ska vinna handen UI mot den här lineupen på den här nivån genom att checkraisa och leda river är en utopi. Jag skulle nog bara syna turn och donka river vid träff eftersom jag inte litar på att den tight/weaka spelaren betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna hand har höjts och betats ut väldigt skumt....tyder på dåliga spelare som inte ger sig på avancerade spel.

 

Räkna med att du ligger efter och har 0 i Fold E -> Raise på turn går bort.

 

Syn på Turn och

 

- beta ut på river vid flush träff.

- Steg träff är check/syn på river alternativt stopp bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn syn är OK men jag skulle som sagt ha höjt turn och betat ut river om bara en synar.

 

Visst han har en bra hand men våran linje representerar en mkt bra hand. Visst han kommer oftast att syna river men vi behöver bara få honom att folda 8% av gångerna för att en river bet ska vara profitabel. Detta blir då ett utmärkt tillfälle att se om han kan släppa en hand, något som jag gärna vill veta så fort som möjligt gentemot en unknown. Info om detta kommer att guida mig i framtida potter mot honom.

 

Varför jag höjer turn är för att jag kan! Med så många outs så kostar det oss nästan ingenting för att se om de foldar. Det är nästan gratis att bluffa och behöver därför lyckas extremt sällan.

 

Jag tror på höja linjen men om den skulle visa sig vara -EV så är det med ytterst lite. Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn syn är OK men jag skulle som sagt ha höjt turn och betat ut river om bara en synar.

 

Visst han har en bra hand men våran linje representerar en mkt bra hand. Visst han kommer oftast att syna river men vi behöver bara få honom att folda 8% av gångerna för att en river bet ska vara profitabel. Detta blir då ett utmärkt tillfälle att se om han kan släppa en hand, något som jag gärna vill veta så fort som möjligt gentemot en unknown. Info om detta kommer att guida mig i framtida potter mot honom.

 

Varför jag höjer turn är för att jag kan! Med så många outs så kostar det oss nästan ingenting för att se om de foldar. Det är nästan gratis att bluffa och behöver därför lyckas extremt sällan.

 

Jag tror på höja linjen men om den skulle visa sig vara -EV så är det med ytterst lite. Ha en bra dag!

 

Nemesis det låter som att du tror att det här HU på river. Vi har två motståndare som måste vika för att lyckas med en bluff. Att båda ska vika 8% av gångerna då vi betar river UI känns svårt att få ihop.

 

Men som sagt det är i stort sett gratis att höja på turn och någon gång kommer vi få ett vik på turn och kan då ha en lönsam bluff på river. Höjer jag turn och båda synar och river brickar så är det tveksamt om vi har en lönsam bluff mot två spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...