Gå till innehåll

Push med QJ på knappen


Rackad

Recommended Posts

Blinds:150/300

6ppl kvar.

Fold

Fold

Fold

HERO får QJ(sitter på 1600):

SB:1400

BB:1700

 

-Pushar jag här? Jag uppskattar att de foldar högst 35% av gångerna här. Känns som man alltid åker ut på dessa lägen. UTan o veta så känns det som ett 50/50 spel detta.

 

När du säger att de foldar högst 35% av gångerna menar du alltså att de synar med 65% av sina händer=?

 

Du tror de synar med T2s och Q4o eller bättre?

 

Om du menar att båda synar 35% av sina händer så synar de 55+ A4o+ och A2s+ och Q5s+ och J9o+ Om de verkligen synar med 35% eller mer är det ev- att pusha

 

tror att en rimligare calling range kanske är 20% 66+ A4s+ A9o+ och T9s+ JTo+ och då är det EV+ att pusha.'

 

Men jag skulle nog alltid pusha där för handen är stark nog att ha en hyfsad chans att dra ut om du blir synad av tex A9s, 55 eller liknande.

 

 

PS om de verkligen synar med 65% av händerna så har du ett hot n cold ev på 42% i en trevägspott och 52,7% HU mot den handrangen. Lägg till det lilla FE du ändå har så är det ändå en push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte nån bara göra en ICM-beräkning på detta.. där blindarna synar med 44+, KTs+ .. sitter på jobb själv

 

Gör man det med denna?

http://www.icmpoker.com/Applicator.aspx

 

Försökte återspela handen där och försökte få fram siffror för vad jag skulle göra med QJ men står inget. Verkar inte funka onlineversionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.propokertools.com/simulator/tournalyzerEditor.jsp kan man använda om man gillar att pilla med sånt här.

 

ExUs, det betyder att man om man själv viker QJ har 11.62 dollar som "rättvis andel" av prispoolen och att man tjänar 2.99 dollar mer än det på att pusha om motståndarna synar med händerna som deku radade upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...