Gå till innehåll

Klassiska så kallade "myter"


chepplin

Recommended Posts

Angående gräva loss Skåne från Sverige så har jag sett hemsidor från föreningar på båda sidor, både folk från Sverige som vill bli av med Skåne (såna som inte vet vad dom går miste om) och skåningar som vill bli av med de svenska snyltarna.

 

Nåja, oavsett så får båda gärna fortsätta för min del ;)

 

Edit: Nä, jag har inte länkarna i huvet men googla lite vettja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 294
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående gräva loss Skåne från Sverige så har jag sett hemsidor från föreningar på båda sidor, både folk från Sverige som vill bli av med Skåne (såna som inte vet vad dom går miste om) och skåningar som vill bli av med de svenska snyltarna.

 

Nåja, oavsett så får båda gärna fortsätta för min del ;)

 

Edit: Nä, jag har inte länkarna i huvet men googla lite vettja!

 

Här är den första: http://www.spettetsvanner.org/

Snubben som kom fram till att det är en myt har den adressen. Dock under uppbyggnad.

 

Och här har vi en länk som visar att det är en myt: http://archive.corren.se/archive/2008/4/21/jolj2ogkola2tr8.xml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är den första: http://www.spettetsvanner.org/

Snubben som kom fram till att det är en myt har den adressen. Dock under uppbyggnad.

 

Och här har vi en länk som visar att det är en myt: http://archive.corren.se/archive/2008/4/21/jolj2ogkola2tr8.xml

 

Usch nu blev jag påmind om det där också, jag som fortfarande är besviken övet att den inte är sann:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch nu blev jag påmind om det där också, jag som fortfarande är besviken övet att den inte är sann:-(

 

 

Jag också.

Det var i o f s inte sanningshalten jag tyckte var skoj, utan det faktum att det verkar vara ett generellt samförstånd på båda sidor gränsen att man vill separera skåne och norrland.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag också.

Det var i o f s inte sanningshalten jag tyckte var skoj, utan det faktum att det verkar vara ett generellt samförstånd på båda sidor gränsen att man vill separera skåne och norrland.

 

:)

 

Jag som Skåning ser gärna att vi blir självständiga. På fullaste allvar. Vi skulle få det bättre på en jäkla massa sätt - inte minst ekonomiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där gäller militären. Jag sa FÄNGELSER.

 

Tror du att det är kompletta idioter som tror att det gäller för militärer men välinformerade snillen som tror detsamma om fängelser? Du tycker inte att det är exakt lika jävla korkat att tro det om fängelser? Jag citerar från min länk:

 

Yet the truth is, there's no saltpeter in the food. There's no proof potassium nitrate (also known as saltpeter) has any effect on libido, plus or minus, so there would be nothing to be gained from such a doctoring of edibles. Yes, saltpeter has long rumored to be an anaphrodisiac, a substance that reduces sexual drive. But it's all rumor and no fact.

 

It can cause anemia, methemoglobinemia (a blood disorder), headache, stomach upset, dizziness, kidney damage, and can raise one's blood pressure to a dangerous level. It is thus strongly recommended against, and no one in his right mind would dose himself or anyone else with it.

 

The rumor doesn't reside only within the ranks of the service — it pops up wherever teenage boys or men are housed together. Many believe saltpeter is secretly introduced into the food at colleges, boys' schools, and prisons, all places where the belief flourishes because the inmates need to explain away their lack of sexual arousal.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa dig lite läsförståelse är du snäll. Nåja, jag tar det igen.

 

DET HANDLADE INTE BARA OM POTTER SOM JAG SPELAR! Det är rent allmänt när man kikar på alla potter som spelas vid de bord man sitter. SÅ NEJ, det handlar inte om att jag förlorar ofta genom utdragningar.

 

Live så tänker man för övrigt aldrig på att något inte står rätt till. Det gör man i varje pott som spelas på nätet.

 

Wow! Du har just löst gåtan med riggade bord.

ALLA pokerbord är riggade: på nätet, live, ja t.o.m. homegames.

Men det är bara på nätet som man är misstänksam, så det är bara där man upptäcker det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo! Spelar det någon roll att det är ett mellansteg från A till B för att man ska kunna säga att A orsakar B?

 

Tänker man som du kan man hitta på tonvis av "myter"

 

Ja en jävla roll spelar det!!

 

ok...drick endast lightläsk i en vecka och kolla hur mycket du lägger pa dig i vikt?? Om du inte e död innan det..

 

Annan myt/faktoid:

# Halmstad kommun tar med Per Gessles skatteintäkter i sina beräkningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förkylningssnacket är absolut den mest ihärdiga och jobbiga myten. Sånt som glas i snuset och knäppa på burken, eller kräkmedel i systemspriten, har jag alltid sett i - i den mån jag ens hört talas om idiotin - som ett bra argument för att skjuta av 75% av mänskligheten.

 

En klassisk myt: NASA spenderade miljontals dollar på att utveckla en bläckpenna som fungerade i tyngdlöst tillstånd. Sovjet använde blyerts.

 

hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men va fan, bränns inte humlor? :oops: blir ett "pappa hade fel"-snack med sonen imorgon...han älskar "uuumlor" haha, och jag som har lärt honom att de inte sticks.

 

jävligt vanlig myt förövrigt: "du blir av med körkortet om du åker fast för fortkörning under prövotiden, efter prövotiden kan du gasa på, för då får du bara böter". vet inte hur många som varnade mig om detta precis när jag fått körkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja få saker är ju så uppenbart som just det...eller inte! Konspirationstråden under Onlinepoker nästa stop!

 

Matmyt:

# Fet mat = onyttig mat

 

 

när jag tänker efter borde detta vara den myt som flest människor tror på idag! ok, fet mat+kolhydrater är en dödssynd men det "nyttigt folk" gör idag är att de tar bort fettet men behåller brödet, pastan o potatisen, borde fan va tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävligt vanlig myt förövrigt: "du blir av med körkortet om du åker fast för fortkörning under prövotiden, efter prövotiden kan du gasa på, för då får du bara böter". vet inte hur många som varnade mig om detta precis när jag fått körkort.

 

Jag har aldrig hört talas om den myten. Det är ju dock ganska lätt att avfärda den genom att gå in på Vägverkets hemsida.

 

Enda skillnaden är alltså att om du blir av med körkortet för fortkörning efter prövotidens slut så får du tillbaka det med automatik när spärrtiden är över, förutsatt att den är ett år eller kortare. För alla återkallningar över ett år, eller under prövotiden, så måste du ansöka om nytt körkortstillstånd och genomgå ett nytt förarprov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig hört talas om den myten. Det är ju dock ganska lätt att avfärda den genom att gå in på Vägverkets hemsida.

 

Enda skillnaden är alltså att om du blir av med körkortet för fortkörning efter prövotidens slut så får du tillbaka det med automatik när spärrtiden är över, förutsatt att den är ett år eller kortare. För alla återkallningar över ett år, eller under prövotiden, så måste du ansöka om nytt körkortstillstånd och genomgå ett nytt förarprov.

 

de som har en felaktig föreställning finner ingen anledning att uppsöka fakta, då de tror sig har rätt. vi andra behöver inte uppsöka fakta, eftersom vi redan vet svaret...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...