Gå till innehåll

Skulle ni spela denna handen?


Quicker

Recommended Posts

Jag har K5 i klöver och 7000 och möter en motståndare som har 4000 kronor och raisar 1000.

 

Floppen är 7 , 6 , 4.

 

Han går all in.

 

Jag har chans att få stege, Jag behöver alltså en 3 a eller 8 alternativt en K.

 

alltså 12 kort som betyder något för mig - skulle ni callat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl ändå ta och skriva ut lite mer info om handen? Du har ju inte ens sagt hur stora blinds ni kör. Hur många händer har du spelat mot honom? Vad visar han för tendenser? Är det en 1v1-tour eller cashgame?

 

I agree. CG lär det ju inte vara. Om det mot förmodan är det tycker jag att du ska gå ner några nivåer tills du lär dig om pottodds osv:-) Skulle gissa på att det rör sig om någon form av turnering. Har du ingen som helst read är det en solklar fold i mina ögon.

 

Edit; Du har 11 outs, eftersom det bara finns 3 kungar kvar i leken. En har ju du ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag själv sitter på en draw och någon raisar mig, då foldar jag nästan alltid iom att det är sjukt onödigt att liksom jaga det sista kortet, och vad ifall det inte kommer? Jo då har du förlorat dom chipsen helt i onödan. Bara min stil, låter er andra ha eran.

 

samma hära. hade rätt bra odds igår i en turre att träffa färgen men jag ansåg att jag hade större edge att spela ut dom senare i turneringen så därför foldade jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma hära. hade rätt bra odds igår i en turre att träffa färgen men jag ansåg att jag hade större edge att spela ut dom senare i turneringen så därför foldade jag.

 

va?

 

 

För att svara på frågan så har du 38% mot en range på pockets 55+,AK,samt 89s. Det är ungefär vad du behöver. Du är också antagligen fisk så att du tjänar på att ta ett flip-beslut och möjligheten att dubbla.

 

edit: lägger vi till 89o samt AQ i FIs range så har du 43% på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma hära. hade rätt bra odds igår i en turre att träffa färgen men jag ansåg att jag hade större edge att spela ut dom senare i turneringen så därför foldade jag.

 

Det är sjukt svårt att uppskatta hur stor edge (om någon alls) man har mot motståndet och de flesta pokerspelare överdriver sin egen förmåga. Inte så svårt att se, När folk pratar om varians tex så är det alltid negativ varians som avses. Finns liksom inte så mkt anledning att skapa inlägg där man skriver om glädjetilt, hur dåligt man spelar och hur mkt över förväntan man ligger :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sjukt svårt att uppskatta hur stor edge (om någon alls) man har mot motståndet och de flesta pokerspelare överdriver sin egen förmåga. Inte så svårt att se, När folk pratar om varians tex så är det alltid negativ varians som avses. Finns liksom inte så mkt anledning att skapa inlägg där man skriver om glädjetilt, hur dåligt man spelar och hur mkt över förväntan man ligger :/

 

var lite ironisk bara men +1 ;)

 

Ställ pre.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma hära. hade rätt bra odds igår i en turre att träffa färgen men jag ansåg att jag hade större edge att spela ut dom senare i turneringen så därför foldade jag.

 

+1

 

Man spelar ju efter skill.

 

Ibland foldar jag en bra hand pre också, samma sak som att man höjer en dålig pre egentligen. Det gäller att hitta balansen så att inte motståndaren kan få in så mycket reads på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...