Gå till innehåll

Förlorat allt, vad gör man nu?


kalle111

Recommended Posts

OK som rubriken lyder så har jag lyckats förlora alla mina pengar. Nu tänker väl alla att jag bara satt in 500 dollar o sen förlorat de., så är inte fallet.

 

Jag har levt på pokern i drygt 1,5 år, har inte tagit några bidrag eller så, har spelat poker längre än så, men helt levt på d i 1,5 år.

 

Jag har som mest haft några 100k sek och spelade då 9 nl400 euro bord ca 8h/dag. Jag plussade drygt 100k sek/mån i 4 mån i sträck men har problem med fylleskottningar så jag blev aldrig miljonär men aldrig fattig heller.

Efter att jag fyllespelat bort 100k sek en gång så tänkte jag "ähh vafan nu måste jag spela en månad för att få tillbax dom". Bortskämd man var då...

 

Som sagt jag har nu spelat bort alla mina pengar, kom hem full i lördags och torskade bort allt på high stakes. Idiot som man är så hade jag inte lagt undan pengar heller.

 

Mår skitdåligt över det här och ser inget ljus, jag har typ slutat skratta och gör ingenting om dagarna.

Jag vet med mig att jag inte kan spela poker längre, jag kan men vill inte pga allt skit som hänt 100 ggr om. jag lär mig tydligen inte av mina misstag.

 

Det är också mkt svårare än jag trodde att få jobb men jag kanske får jobb som lagerarbetare, får svar om det på måndag.

 

Tänkte anars börja plugga men alla utbildningarna startar typ denna månad.

 

Vad gör man nu? Det måste finnas fler som hamnat i min sits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag var i din sits, levde på pokern i 3 år typ, låg på all time high och en rasade det och jag tiltade bort nästan allt på relativt höga stakes... sen lite upp o ner som slutade i att jag gulade helt till slut...

 

för mig personligen lockade det inte att söka jobb osv, ville bara tillbaks in i gamet... fick lite hjälp att komma igång och nu börjar jag bli stabil pokerspelare igen... det har varit ett tungt år med svinmycket grind.

 

Jag säger inte på något sätt att det är det du ska göra, du verkar själv inse att det är bättre för dig att försöka dig på ett vanligt liv. Gör det, det går alltid fixa jobb annars studera nånting eller liknande....

 

Men jag vet exakt hur det känns "när livsglädjen dör" och gjorde själv nån liknande tråd tidigare i år... Det går alltid att ordna, det är det man måste tänka på... livet är långt och bara för att man får hinder som kommer ivägen dit man vill komma betyder det inte att vägen är stängd. gäller bara hitta nya vägar och kämpa på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trisst o höra, speciellt ifrån en västeråsare.

Har aldrig fyllespelat (för större summor än kaffepengar), men förr så förlorade även jag en stor summa pengar. (Tilt, kasst spel och lite otur)

 

Synd att det var för sent innan du kom på att lägga undan pengar.

Mitt tips är att ta ett rejält break ifrån poker övh.

Och satsa på din framtid via studier eller liknande, det får en både att må bättre och det är givande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är 'nästan' i den sitsen just nu upplever jag, trots att jag inte är bust.

jag upplever mig som bust, och mår därefter.. har dropat ca 35 inköp på min 'spelnivå' och det lämnar mig ca 20 inköp kvar på denna nivå.. och med tanke på hastigheten jag har dropat(1 vecka 4-5 spelsessioner) så vågar jag knappt mig på att spela längre.. har gått ner en nivå nu för att ha 40 inköpish men jag ser ingen ljusglimt framför mig eftersom det kommer ta sån jävla lång tid vinna igen.

 

Nu vet jag att du tycker jag är ett as som skriver i denna tråden trots att jag inte är helgul, men jag har spelat som reg på nl400/nl600 och några ggr på nl1000 som semiskott nu i ett par år, och jag har under tiden levt väldigt dyrt och så , så rullen har inte direkt rört sig under dessa åren, inget jag ångrar direkt då jag har trivts med mitt liv.

 

Nu är ajg i den sitsen att jag inte har någon som helst ekonomisk säkerhet längre genom rullen, jag måste skära ner på alla mina utgifter, jag har ingen skollust ALLS nu till hösten och jag tar mig knappt upp på morgnarna, träningen går åt helvete osv... Har ingen livsglädje och går mest med sömn i ögonen typ och har ångest över förlusten.

 

Jag kan inte heller säga att jag har tiltat under denna tiden mer än kanske 8 inköp, så större delen är bara att backa rakt ut, jag har suttit och svurit och skyllt på otur, och herregud otur har jag haft så det är löjligt.. men eftersom tiden går så har jag börjat tvivla på mig själv som pokerspelare, är jag omsprungen?

 

Har dragit ett par snabba nl200 sh sessions(1-2 nivåer under) och jag tycker mig se grinders överallt som 3betar och 4betar effektivare än mig......

Tror sitebyte är på sin höjd och se sig om nya jaktmarker, så man får upp elden för pokern igen..........

 

 

Avslutningsvis, att bli av med sin hela ekonomiska säkerhet är fanemig inte kul, det är inte bust.. men att leva på 'gränsen' är inget jag ser nöje i.

Har inte tagit några bidrag eller, och kommer inte göra det för den delen om jag nu klarar mig vidare.... tiden får utgöra.

 

 

Tänkte bara skriva av mig lite men det blev ganska långt.... nåja, lycka till med pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är precis tvärtom vilket gör att jag aldrig kommer komma upp i nivåerna utan jag spelar mega slowstakes men vet att jag kan vinna på högre stakes men respekten för pengar gör att jag ej kan.

Vad är då kontentan: Jo det ska till en mkt speciell och motsägelsefull människa för att kunna livnära sig på poker i mer än 2-3år. Pokern är bara en sak man behöver behärska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur det känns att förlora mycket. Har spelat heltid i 3 år nu och min nuvarande downswing har i detta ögonblick nått 100 inköp back. Men vet inte hur du känner i din situation, jag skulle mest vara jävigt förbannad på mig själv om jag slängt iväg dom på fyllan. Jag har själv aldrig tiltat bort mer än kanske 3-4 inköp på min normala nivå.

 

Känner dock att jag skulle ha väldigt svårt att ta ett vanligt jobb igen,utan har man vant sig vi den frihet pokern innebär så är det en stor omställning att börja om igen.

 

Kanske inte var så mycket ljus i tunneln jag bidrog med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var i din sits, levde på pokern i 3 år typ, låg på all time high och en rasade det och jag tiltade bort nästan allt på relativt höga stakes... sen lite upp o ner som slutade i att jag gulade helt till slut...

 

för mig personligen lockade det inte att söka jobb osv, ville bara tillbaks in i gamet... fick lite hjälp att komma igång och nu börjar jag bli stabil pokerspelare igen... det har varit ett tungt år med svinmycket grind.

 

Jag säger inte på något sätt att det är det du ska göra, du verkar själv inse att det är bättre för dig att försöka dig på ett vanligt liv. Gör det, det går alltid fixa jobb annars studera nånting eller liknande....

 

Men jag vet exakt hur det känns "när livsglädjen dör" och gjorde själv nån liknande tråd tidigare i år... Det går alltid att ordna, det är det man måste tänka på... livet är långt och bara för att man får hinder som kommer ivägen dit man vill komma betyder det inte att vägen är stängd. gäller bara hitta nya vägar och kämpa på...

 

Joo jag läste din tråd för ett tag sen, riktigt tråkigt att d vart så för dig...

Men mkt mkt strakt av dig att arbeta dig tillbax upp. Har jobbat upp mig säkert 5 ggr, dvs börjat om från nl100e men nu har jag tröttnat. Det tjänar inget till för jag kommer alltid göra om samma misstag.

 

Mm livs glädjen är död (men inte så att jag kommer ta självmord)... Är orolig för framtiden också. man vill ju inte gå in på ett soc-kontor och söka bidrag för hyra och mat när man hade en krognota på minst 10k sek/månaden förut.

 

Jag måste ju få in pengar på nåt sätt. Får se hur man gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trisst o höra, speciellt ifrån en västeråsare.

Har aldrig fyllespelat (för större summor än kaffepengar), men förr så förlorade även jag en stor summa pengar. (Tilt, kasst spel och lite otur)

 

Synd att det var för sent innan du kom på att lägga undan pengar.

Mitt tips är att ta ett rejält break ifrån poker övh.

Och satsa på din framtid via studier eller liknande, det får en både att må bättre och det är givande.

 

Den vägen känns närmast, dvs att börja plugga. Att ta ett break från poker är en självklarhet. Kommer nog inte spela mer överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är 'nästan' i den sitsen just nu upplever jag, trots att jag inte är bust.

jag upplever mig som bust, och mår därefter.. har dropat ca 35 inköp på min 'spelnivå' och det lämnar mig ca 20 inköp kvar på denna nivå.. och med tanke på hastigheten jag har dropat(1 vecka 4-5 spelsessioner) så vågar jag knappt mig på att spela längre.. har gått ner en nivå nu för att ha 40 inköpish men jag ser ingen ljusglimt framför mig eftersom det kommer ta sån jävla lång tid vinna igen.

 

Nu vet jag att du tycker jag är ett as som skriver i denna tråden trots att jag inte är helgul, men jag har spelat som reg på nl400/nl600 och några ggr på nl1000 som semiskott nu i ett par år, och jag har under tiden levt väldigt dyrt och så , så rullen har inte direkt rört sig under dessa åren, inget jag ångrar direkt då jag har trivts med mitt liv.

 

Nu är ajg i den sitsen att jag inte har någon som helst ekonomisk säkerhet längre genom rullen, jag måste skära ner på alla mina utgifter, jag har ingen skollust ALLS nu till hösten och jag tar mig knappt upp på morgnarna, träningen går åt helvete osv... Har ingen livsglädje och går mest med sömn i ögonen typ och har ångest över förlusten.

 

Jag kan inte heller säga att jag har tiltat under denna tiden mer än kanske 8 inköp, så större delen är bara att backa rakt ut, jag har suttit och svurit och skyllt på otur, och herregud otur har jag haft så det är löjligt.. men eftersom tiden går så har jag börjat tvivla på mig själv som pokerspelare, är jag omsprungen?

 

Har dragit ett par snabba nl200 sh sessions(1-2 nivåer under) och jag tycker mig se grinders överallt som 3betar och 4betar effektivare än mig......

Tror sitebyte är på sin höjd och se sig om nya jaktmarker, så man får upp elden för pokern igen..........

 

 

Avslutningsvis, att bli av med sin hela ekonomiska säkerhet är fanemig inte kul, det är inte bust.. men att leva på 'gränsen' är inget jag ser nöje i.

Har inte tagit några bidrag eller, och kommer inte göra det för den delen om jag nu klarar mig vidare.... tiden får utgöra.

 

 

Tänkte bara skriva av mig lite men det blev ganska långt.... nåja, lycka till med pokern.

 

Det är det som suger också man är ju så himla furktansvärt bortskämd som pokerspelare, vaknar när man vill, pengar är ens minsta problem (om ens ett problem) och allt flyter på precis som man vill att det ska göra (förutsatt att man inte har en downswing). Jag älsar pokerlivstilen med festlivet o vara kung typ, men nu är det slut...

 

Hoppas det löser sig för dig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur det känns att förlora mycket. Har spelat heltid i 3 år nu och min nuvarande downswing har i detta ögonblick nått 100 inköp back. Men vet inte hur du känner i din situation, jag skulle mest vara jävigt förbannad på mig själv om jag slängt iväg dom på fyllan. Jag har själv aldrig tiltat bort mer än kanske 3-4 inköp på min normala nivå.

 

Känner dock att jag skulle ha väldigt svårt att ta ett vanligt jobb igen,utan har man vant sig vi den frihet pokern innebär så är det en stor omställning att börja om igen.

 

Kanske inte var så mycket ljus i tunneln jag bidrog med.

 

Ja är riktigt förbannad på mig själv, alltså jag har förlorat drygt 1mkr på fylleskott sedan ja började leva på poker. Så det är klart jag är riktigt riktigt riktigt förbannad på mig själv.

Jag tänkte också att jag kan ju fan dra in mer än en medellön på nl50 så why work? men har tröttnat på d nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja är riktigt förbannad på mig själv, alltså jag har förlorat drygt 1mkr på fylleskott sedan ja började leva på poker. Så det är klart jag är riktigt riktigt riktigt förbannad på mig själv.

Jag tänkte också att jag kan ju fan dra in mer än en medellön på nl50 så why work? men har tröttnat på d nu..

 

Det är ganska uppenbart att du har spelproblem, kanske även alkoholproblem?

 

Som jag ser det så är det INTE ett alternativ för dig att gå tillbaka till pokern, för du fixar uppenbarligen inte det. Inse att en era i ditt liv är över. Du har säkert lärt dig en hel del, haft en del skoj, en del tråkigheter...

 

Och du skulle knappast ha försörjt dig på poker resten av livet ändå. Ingen vet när nätpokern försvinner, blir förbjuden eller bara dör ut.

 

Ta nya tag, satsa på en utbildning eller nåt.

Ärligt talat så mår de flesta människor bäst med ett "hederligt" arbete, bara man finner ett man trivs med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska uppenbart att du har spelproblem, kanske även alkoholproblem?

 

Som jag ser det så är det INTE ett alternativ för dig att gå tillbaka till pokern, för du fixar uppenbarligen inte det. Inse att en era i ditt liv är över. Du har säkert lärt dig en hel del, haft en del skoj, en del tråkigheter...

 

Och du skulle knappast ha försörjt dig på poker resten av livet ändå. Ingen vet när nätpokern försvinner, blir förbjuden eller bara dör ut.

 

Ta nya tag, satsa på en utbildning eller nåt.

Ärligt talat så mår de flesta människor bäst med ett "hederligt" arbete, bara man finner ett man trivs med!

 

det tror jag inte.

Kalle111 har bara inte gulat som alla andra stora grabbar med för mkt gambling i sig tillräckligt ofta ännu för att lära sig.

De flesta av de stora snubbarna idag gulade 1 - 2 (edit: 1-2-3-4!) ggr redan på "crypto" tiden för dem som e oldschoolers, men skillnaden var väl att det gick så överjävligt mkt snabbare bygga upp sig igen för spelet var så otroligt mkt sämre.

 

Jag tycker verkligen inte du ska ge upp kalle111, men du måste sätta någon form av system för att inte fyllespela. Sluta drick kanske? För många är fyllan inte något önskvärt, jag själv kan inte hantera spriten för fem öre men jag gör det ändå, dock har jag lyckligtvis lärt mig att man SPELAR VERKLIGEN INTE POKER I FYLLAN.

 

Lärde mig den hårda vägen jao, men det sitter i mig mentalt nu.

Skottar heller aldrig förutom då jag känner mig bäst i världen vilket inte har hänt på ett par år nu ha-ha.

 

paragraf2:

Och nej han kanske inte skulle ha levt på det resten av livet , men säg att han hade spelat in 2-3 mille vilket är lågt räknat för spelare som kanske varit regular på nl1000+ ett par år, han har då möjligheten att köpa sig en schysst lägenhet någonstans rakt av och betala en tramsig hyra och sedan börja studera och kanske vara 25 år.

Bra start på livet om du frågar mig, nu är åldern en ren och skär gissning jag drar bara paralleller med några vänner till mig och mig själv(dock utan såna vinster och lägenhetsköp ;) )

 

paragraf3:

Han kanske är 20 år och inte har så bråttom? dunno. Var ingen jävla moralkärring nu, jag känner då väldigt få för övrigt som verkligen trivs med sitt jobb, inom min familj och omgivning är det väl en handfull, resten ser det som ett nödvändigt ont och har ångest på söndagskvällen.

 

 

 

-- iaf jag tycker du ska sätta upp en plan:

 

gör en sen anmälan till högskola? ta och sätt dig in i studentlivet... njut lite av det... sedan kanske till julen våren bonusgrinda lite och jobba dig uppåt.. det enda du inte kan göra är att sätta dig allt för snabbt igen för då spelar du verkligen bara snabb-poker och försöker få in degen varje gång du har toppair och blir förbannad över alla nötförsäljare och gular igen då ingen stoppar in lika löst som dig för stacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur det känns att förlora mycket. Har spelat heltid i 3 år nu och min nuvarande downswing har i detta ögonblick nått 100 inköp back. Men vet inte hur du känner i din situation, jag skulle mest vara jävigt förbannad på mig själv om jag slängt iväg dom på fyllan. Jag har själv aldrig tiltat bort mer än kanske 3-4 inköp på min normala nivå.

 

Känner dock att jag skulle ha väldigt svårt att ta ett vanligt jobb igen,utan har man vant sig vi den frihet pokern innebär så är det en stor omställning att börja om igen.

 

Kanske inte var så mycket ljus i tunneln jag bidrog med.

 

 

Är man 100bi back bör man nog fundera över om man verkligen ens är vinnande. Något är ju fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga gl !

 

...försök att hitta tillbaka till något kul, blir nog lätt ganska tomt nät man lagt så mycke tid på pokern.

 

Gör sådant som du tykte va kul innan poker och glöm den ett tag.

 

kanske inte så lätt om du är helt pank men ta lagerjobbet och koppla bort pokern ett BRA tag tills/om du får LUST att spela ...och då kanske inte bara för $ skull.

 

Lycka till iaf !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga gl !

 

...försök att hitta tillbaka till något kul, blir nog lätt ganska tomt nät man lagt så mycke tid på pokern.

 

Gör sådant som du tykte va kul innan poker och glöm den ett tag.

 

kanske inte så lätt om du är helt pank men ta lagerjobbet och koppla bort pokern ett BRA tag tills/om du får LUST att spela ...och då kanske inte bara för $ skull.

 

Lycka till iaf !

 

Mmm det var ett riktigt bra genrellt bra tips skulle jag kunna tänka mig (no ofence). Men nu när jag förlorat ALLT flera gånger om så går dagarna vääääldigt långsamt.

 

Kommer ta jobbet om ja får det och håller med om att jag behöver ett break för att förstå pengarnas värde..

 

Tack för inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara för sent för att börja plugga nu i år, många universitet har platser kvar på diverse utbildningar.

 

http://www.studieplatser.nu/

 

Lycka till.

 

å finns inga passande platser där så går det att besöka eller ringa till universiteten/högskolorna och höra om lediga platser, speciellt på fristånde kurser brukar dom ta in folk i princip tills dagen kursen börjar (å t.om efter det i vissa fall). Titta i en kurskatalog för nån skola och se vilka kurser du är intresserad av och ring sen och hör om dom är fulla.

 

Kan dock vara svårt att få besked nu då dom är mitt i antagningsprocessen men i mitten/slutet av månaden borde dom veta om platser. Får du negativt besked är det bara att tjata och söka vidare, det finns ALLTID ofyllda kurser, alltid folk som sent tackar nej eller inte dyker upp etc. Min tjej kom tex in på en kurs veckan efter att den börjat trots att hon inte blev antagen i den normala antagningen. När kursen började fanns dock 15 av 30 elever inte på plats och det gick att lämna in en ny ansökan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är långt ifrån din situation men vill ändå berätta lite om min "spelkänsla".

 

Jag spelar mycket nätpoker och har märkt av att jag blir ofokuserad hemmavid. Arbetet sköter jag exemplariskt men blir trött som bara den när jag kommer hem till familjen. Avsatt tid för turrar eller spelar när familjen sover. Att gå och lägga sig sur för ofta tär på den mentala häslan.

 

Jag funderar mycket på hur jag mår, vad jag gjorde för att det blev som det blev och sedann "programmerar" jag mig till att inte göra så igen. Har gått väldigt bra med det mesta förutom poker. Jag TROR jag har läget under kontroll men efter att ha varit på kurs i en vecka, insåg jag hur mycket tid och frustration jag bränt den sista tiden.

 

Så mitt tips är att bryta upp från pokern helt ett tag och hårt fokusera på något annat. Jag gick en kurs i Kreativt skrivande. Mycket roligt och intressant.

 

Nu har jag semester och har gett mig f*n på att inte spela alls. Svårt, mycket svårt... så jag bestämde mig för att bygga ett garage!

 

Om du inte är sugen på att plugga hårt tror jag att folkhögskolorna erbjuder trevliga kurser som inte är direkt hårda och dessutom kan det ge nytt perspektiv på livet, saker och andra ting.

 

Annars tror jag att ett bra tips är att skaffa sig en livspartner. Eller jaga en. Också kul :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...