Gå till innehåll

Boktips för FL Texas SH?


FlippFlopp

Recommended Posts

vilka böcker skulle ni rekomendera jag läste för att maximera mitt spel på dessa nivåer ($1/2-$3/6)?

Jag är ingen nybörjare, men jag har svårt för de matematiska ekvationerna m.m, tänker inte så analytiskt men tänker instinktivt, vilken bok är bäst passande?

håller just nu på att läsa "Hold'em brain", en bok som King yao skrev och draftades på nätet som ett slags "beta test".

 

* Fixar lite i rubriken och flyttar till Pokerstudier - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

King Yao's bok tyckte jag verkade bra för fixed low-limit av det jag hunnit läsa i den. (Länk till boken för de som inte har den finns i en annan tråd här under Pokerstudier, tänker inte surfa fram en länk med en P-200 och modem ;))

 

Du kanske ska läsa något mer om lite allmänt pokertänkande?

Sklanskys Theory of Poker håller jag på att läsa och den tycker jag verkar mycket bra och har gett mig många bra tips och tankeställare. Ska definitivt läsa om den när jag läst lite mer och fått lite mer erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag läser på 2+2 forumen nu, tack för den, jag läser just nu hold'em brain, jag är inte så förtjust i den hittills, mest saker som är självklara för mig eller så är det överklyddiga matematik, vilket jag inte gillar :P. ENda riktigt bra jag fått från hold'em brain (läst 50% av boken) är "DIPO", en metod o räkna ut potoddsen enklare och snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Finns det någon bok som fokuserar enbart eller till största del på short handed spel, både tight och loose games?

Kolla in: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1249

 

Överlag så är short-handed en ganska stor lucka i litteraturen. Vad det beror på vet jag inte riktigt, antagligen att de flesta nybörjare inte spelar det så mycket, plus att det kan vara ännu mer situationellt än vanlig hold'em så det är svårt att ge generella råd.

 

Kolla även in Abdul Jalibs poster till rgp, då många av hans HH:er är väldigt noggrant analyserade händer och är väldigt intstruktiva.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...