Gå till innehåll

Att kunna lita på sin internetuppkoppling


darthsidious

Recommended Posts

Har haft en del problem med min internetuppkoppling senaste tiden.

Hur gör ni för att kunna lita 100% på att ert internet fungerar?

 

Just nu kör jag med mobilt bredband och en vanlig uppkoppling med TP-kabel. Det mobila bredbandet har faktiskt aldrig dött medan jag spelat men jag vet att det kan hända (mobilen kan krascha t.ex. detta har hänt).

Jag har testat lite och om jag kopplar ner det mobila bredbandet kan pokerklienten (windows fixar väl det) automatiskt koppla om till det vanliga internet.

Däremot om jag har det vanliga internet och koppar upp det mobila bredbandet, klarar inte pokerklienten av det.

 

Någon som vet hur Windows XP gör för att priotera mellan olika uppkopplingar? Det hade varit fint att ha det vanliga internet som standard och det mobila bredbandet som backup ifall det första skiter sig. Kan man lösa det?

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Appropå uppkoppling,

 

Jag satt med i Sunday Millions förra söndagen och åkte ur efter en dryg timme. Jag anmälde mig då till en billigare turre med nåt tusental deltagare. När klockan blev 02:00 och jag låg topp 10 av några hundra kvarvarande började internet strula. Jag kunde inte koppla upp mig mot Poker Stars varken internetsidan eller klienten. Jag kunde ladda upp vissa internetsidor andra inte. Klurade en stund och sen fick jag upp min ISP BredBandsBolaget och läste där att de hade service på servern i Stockholm. Då kände jag en mycket stor lycka att jag inte hade varit på väg att klonka i Sunday Millions. Jag blev 22a och ITM i den lilla turren trots att jag blindade av den avslutande hälften av tiden.

 

Sens moral. Kolla om din ISP planerar servicearbete innan du anmäler dig till nån viktigare turnering på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå uppkoppling,

 

Jag satt med i Sunday Millions förra söndagen och åkte ur efter en dryg timme. Jag anmälde mig då till en billigare turre med nåt tusental deltagare. När klockan blev 02:00 och jag låg topp 10 av några hundra kvarvarande började internet strula. Jag kunde inte koppla upp mig mot Poker Stars varken internetsidan eller klienten. Jag kunde ladda upp vissa internetsidor andra inte. Klurade en stund och sen fick jag upp min ISP BredBandsBolaget och läste där att de hade service på servern i Stockholm. Då kände jag en mycket stor lycka att jag inte hade varit på väg att klonka i Sunday Millions. Jag blev 22a och ITM i den lilla turren trots att jag blindade av den avslutande hälften av tiden.

 

Sens moral. Kolla om din ISP planerar servicearbete innan du anmäler dig till nån viktigare turnering på nätet.

 

Annars får man ta en taxi till närmste internetacafe :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå nerkopplad.

Min dator startade om sig själv och började installera uppdateringar till windows när jag satt på 2 FTs och en FT bubbla :shock:.

Det var lite småtiltande...

 

Troligen var det jag som råkade trycka in något kommando eller glömde trycka i någon dialogruta eller nåt sånt, men det var lite smådrygt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...