Gå till innehåll

På vilka sajter förekommer fusk och upptäcks det?


mael

Recommended Posts

Jodå...flera gånger.

Mest när det gäller frirullar...

Två nissar på samma bord som mig hade under hela spelet tjötat extremt mycket med varandra (i chatten) om ditten och datten men när frågan "all in?" kommer från en av dem (när de två för första gången var ensamma kvar i handen) och båda går just all in var det ganska uppenbart att de samarbetade...de såg till att en av dem dubblade sin stack.

 

Tog ett screenshot och sparade ner chatloggen men sket i att göra något åt det eftersom den av de två som var kvar ganska snabbt klantade bort sin stack...

Har för mig att det här var på 24h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog att de är rätt svårt att sätta dit mer "seriösa fuskare"... Skulle heller inte bli speciellt förvånad för vilka avancerade metoder de finns för fusk idag iochmed att nät pokern fortfarande befinner sig i en tidig fas vad de gäller utveckling av programvara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå...flera gånger.

Mest när det gäller frirullar...

Två nissar på samma bord som mig hade under hela spelet tjötat extremt mycket med varandra (i chatten) om ditten och datten men när frågan "all in?" kommer från en av dem (när de två för första gången var ensamma kvar i handen) och båda går just all in var det ganska uppenbart att de samarbetade...de såg till att en av dem dubblade sin stack.

 

Tog ett screenshot och sparade ner chatloggen men sket i att göra något åt det eftersom den av de två som var kvar ganska snabbt klantade bort sin stack...

Har för mig att det här var på 24h.

 

Att fuska på freerolls är väl inte direkt lätt? :roll:

Man måste ju ha hur mkt flyt som helst o hamna vid samma bord osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fuska på freerolls är väl inte direkt lätt? :roll:

Man måste ju ha hur mkt flyt som helst o hamna vid samma bord osv...

 

Precis, det gäller ju turneringar över huvud taget. Är man däremot 2-3 bra pokerspelare som alla räknar med att hamna ITM så kan man nog göra rätt bra skada, då det är stor chans att hamna vid samma bord då 30-40 spelare återstår. SnGs däremot, där ser man ju folk titt som tätt snacka med varandra om att "nu tar vi dem" och även såna korkade grejer som att säga till varandra i den offentliga chatten vad de hade för kort, INNAN potten är avslutad. Rätt schysst faktiskt att sitta med trips i kungar med låg kicker och vara rädd för motståndarens hand, då nån jeppe säger till sin kompis att han hade kung. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart fusk förekommer på alla sajter. Hur svårt kan det vara att spela på samma bord och chatta med msn.

 

Jag erkänner, jag har själv gjort det... men det gav absolut ingenting (förlorade pengar istället) så jag slutade ganska direkt. Varför gav det mig inget?

-jag är för dålig i poker ändå.

-han jag fuskade med var bättre.

-jag hade svårt att koncentrera mig på flera saker samtidigt.

-på low limit (fixed) går det ändå inte att bluffa.

... skönt nu har jag biktat mig. Lovar att aldrig mer fuska!

 

Hur ska man komma åt fusket? Två förslag:

1. Spelarna flyttas runt bland borden hela tiden (men samma typ av bord, har man satt sig vid ett Fixed 0,25/0,50 så flyttas man till andra efter en viss tid).

2. När man sätter sig vid ett bord får man inte välja bord själv. Man får endast välja typen av bord. Slumpen avgör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare nämnts är det nästan bara förlorande spelare som fuskar (vet inte hur det är i ”high stakes games”). Om man redan är en vinnande spelare varför skall man då ägna den tid man har över till att fusk när man kan öppna ett till bord och tjäna mer på det sättet. Hur som helst tror jag inte party + skins bryr sig allt för mycket, har skickat otaliga brev med folk som använder ”diconnected all-ins” mm och bara fått ett auto email tillbaka. Vet dock folk som har fått tillbaka pengar av pokerstar när dom upptäckt lag spel mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle bara förlorande spelare fuska ?

Jag är mera skeptisk till "no-limit" spelare som säger sig gå med vinst utan fluktationer.

 

Alla pokersiter säger sig ha ett bra skydd mot fusk.

Men börjar man granska hur bra deras skydd är, verkare det snarare vara en stor "semi-bluff".

 

Om jag har förstått det rätt består det främst av tre delar:

1. Spelare med samma IP granskas. I denna kategori verkar det som de flesta som får sina konton stängda finns. Det är också här det faktiskt finns de som är oskyldiga .

2. Du spelar ett X antal händer helt fel. (bla Sklansky har varit inblandad i utveckling av dessa program).

3. Du sitter ofta tillsammans med samma spelare.

 

Det vill säga om du inte är klantig eller girig så går inte "team play" att upptäcka eller avslöja.

Pokersiterna är väl medvetna om att fusk är "svagheten" med cashgames online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...