Gå till innehåll

Strategi för "double or nothing" fullring


Bossebo

Recommended Posts

Det var inte foldaren som 20-tablar.

 

...fast hur många bord han spelar har vi ju ingen information om. Det finns nog en ganska stor sannolikhet att han inte har särskilt god koll på detta bordet iom att han är chippie och två är extremkorta.

 

Tror dock absolut inte att det handlar om något fusk. Känns lite väl lägligt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är säker på att det inte handlar om fusk eftersom MikloB som sagt nöter dessa. BB aka. foldaren är dock ingen grinder av dessa alls (vilket en sökning på en viss sajt och mitt minne talade om) så att han skulle spela 10+ övriga bord i andra spelformer samtidigt känns inte som särskilt troligt.

 

Skönt att du förstår hur jag tänker displeased : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kom ni på att ni vill spela dessa turneringar? Har aldrig spelat någon, men kan inte se annat än att spelet måste bli väldigt tråkigt. Känns som, om uttrycket ursäktas, varianshatarnas och tightrövarnas julafton. Hur kunde detta spel bli populärt? Känns som man inte ens skulle vilja spela det för garanterad timlön. Eller har jag missuppfattat? Är det kul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kom ni på att ni vill spela dessa turneringar? Har aldrig spelat någon, men kan inte se annat än att spelet måste bli väldigt tråkigt. Känns som, om uttrycket ursäktas, varianshatarnas och tightrövarnas julafton. Hur kunde detta spel bli populärt? Känns som man inte ens skulle vilja spela det för garanterad timlön. Eller har jag missuppfattat? Är det kul?

 

På Ongame så ger turneringar bra med poäng för att klara av bonusar. Så dessa turneringar med mycket automatiserade och ofta enkla beslut gör att man kan spela många samtidiga turneringar och då främst tjäna pengar på bonusarna. Folk gör det för pengarna inte för att de är så himla kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kom ni på att ni vill spela dessa turneringar? Har aldrig spelat någon, men kan inte se annat än att spelet måste bli väldigt tråkigt. Känns som, om uttrycket ursäktas, varianshatarnas och tightrövarnas julafton. Hur kunde detta spel bli populärt? Känns som man inte ens skulle vilja spela det för garanterad timlön. Eller har jag missuppfattat? Är det kul?
Det är dessutom JÄVLIGT bra träning för satellitspel (tyvärr, vänligen ta bort alla DoN, de kommer skada min winrate i satelliter!).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Mitt livs första DoN, 2 $, hur spelade jag denna, vi vet att BB är fisk:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-96434779-40

played at "Ibague" for USD TC from 2009-05-17 12:47 until 2009-05-17 12:47

Seat 3: marlon76 ($3,285 in chips)

Seat 5: OooPeooO ($1,415 in chips)

Seat 6: Pesce_Italia ($1,145 in chips)

Seat 7: kanagnostos2 ($5,615 in chips)

Seat 9: Lady-ela1 ($2,715 in chips)

Seat 10: kachan-07 ($825 in chips)

ANTES/BLINDS

marlon76 posts small blind ($50), OooPeooO posts big blind ($100).

 

PRE-FLOP

Pesce_Italia bets $1,145 and is all-in, kanagnostos2 folds, Lady-ela1 folds, kachan-07 folds, marlon76 folds, OooPeooO calls $1,045.

 

FLOP [board cards: 5 of Clubs,Queen of Spades,8 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Clubs,Queen of Spades,8 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Clubs,Queen of Spades,8 of Diamonds,Queen of Diamonds,4 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Pesce_Italia shows [ Ace of Hearts,Queen of Hearts ]

OooPeooO shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

Pesce_Italia wins $2,340.

SUMMARY

Dealer: kachan-07

Pot: $2,340

marlon76, loses $50

OooPeooO, loses $1,145

Pesce_Italia, bets $1,145, collects $2,340, net $1,195

kanagnostos2, loses $0

Lady-ela1, loses $0

kachan-07, loses $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...jag tror fanimej att det är ett vik med KK där hur jobbigt det än känns. Du sitter ju inte i sjön på nåt vis ännu och en Svenne Banan är kort...

 

För övrigt är det bättre att du postarr hh's i handanalysdelen på forumet. ;-)

 

 

Tror att han har AQ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt livs första DoN, 2 $, hur spelade jag denna, vi vet att BB är fisk:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-96434779-40

played at "Ibague" for USD TC from 2009-05-17 12:47 until 2009-05-17 12:47

Seat 3: marlon76 ($3,285 in chips)

Seat 5: OooPeooO ($1,415 in chips)

Seat 6: Pesce_Italia ($1,145 in chips)

Seat 7: kanagnostos2 ($5,615 in chips)

Seat 9: Lady-ela1 ($2,715 in chips)

Seat 10: kachan-07 ($825 in chips)

ANTES/BLINDS

marlon76 posts small blind ($50), OooPeooO posts big blind ($100).

 

PRE-FLOP

Pesce_Italia bets $1,145 and is all-in, kanagnostos2 folds, Lady-ela1 folds, kachan-07 folds, marlon76 folds, OooPeooO calls $1,045.

 

FLOP [board cards: 5 of Clubs,Queen of Spades,8 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Clubs,Queen of Spades,8 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Clubs,Queen of Spades,8 of Diamonds,Queen of Diamonds,4 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Pesce_Italia shows [ Ace of Hearts,Queen of Hearts ]

OooPeooO shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

Pesce_Italia wins $2,340.

SUMMARY

Dealer: kachan-07

Pot: $2,340

marlon76, loses $50

OooPeooO, loses $1,145

Pesce_Italia, bets $1,145, collects $2,340, net $1,195

kanagnostos2, loses $0

Lady-ela1, loses $0

kachan-07, loses $0

 

Ska du spela AQ (det är inte superfel att vika) är AI det enda alternativet. Raise är givetvis iskallt både med tanke på ditt stackdjup och det faktum att en kompetent FI pushar dig i fejan då han vet att du måste vika. AI som du spelade är alltså okej imo, du plockar ju ofta blindsen och håller dig flytande ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Postar här med för att få fler åsikter. Vid första anblick ser det ut som att jag spelar handen som ett riktigt rövhål men det fanns en tanke bakom. rockets23 är en mycket tight spelare så jag var helt säker på att han hade KK eller QQ när han höjer utg, han känner mig dessutom mycket väl så höjer jag över där så viker han troligen sin hand därav bara syn för att dega in allt på en bra flopp. Nu blev det ju inte riktigt som planerat... Jag hade planer på att vika när caprioli pushar och rockets23 synar. På bubbla är det ju fold direkt men kan man göra det såhär i början? Det vi kan vara säkra på är att jag går in som favorit i handen fast å andra sidan behöver man definitivt inte 5k marker för att casha. Åsikter!

 

 

 

PokerStars Game #29175706208: Tournament #170498522, $100+$4 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2009/06/09 20:04:04 CET [2009/06/09 14:04:04 ET]

Table '170498522 1' 10-max Seat #7 is the button

Seat 1: don_beppe (2920 in chips)

Seat 2: Displeased (1600 in chips)

Seat 3: michcastro (1390 in chips)

Seat 4: gplankton (1640 in chips)

Seat 5: cash-to-punk (450 in chips)

Seat 6: brbincome (845 in chips)

Seat 7: briandaubach (355 in chips)

Seat 8: 124578963471 (2910 in chips)

Seat 9: caprioli (1410 in chips)

Seat 10: rockets23 (1480 in chips)

don_beppe: posts the ante 5

Displeased: posts the ante 5

michcastro: posts the ante 5

gplankton: posts the ante 5

cash-to-punk: posts the ante 5

brbincome: posts the ante 5

briandaubach: posts the ante 5

124578963471: posts the ante 5

caprioli: posts the ante 5

rockets23: posts the ante 5

124578963471: posts small blind 25

caprioli: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Displeased Ace of HeartsAce of Spades

rockets23: raises 100 to 150

don_beppe: folds

Displeased: calls 150

michcastro: folds

gplankton: folds

cash-to-punk: folds

brbincome: folds

briandaubach: raises 200 to 350 and is all-in

124578963471: folds

caprioli: raises 1055 to 1405 and is all-in

rockets23: calls 1255

Displeased: raises 190 to 1595 and is all-in

rockets23: calls 70 and is all-in

Uncalled bet (120) returned to Displeased

*** FLOP *** Queen of Spades9 of Hearts3 of Spades

*** TURN *** Queen of Spades9 of Hearts3 of Spades3 of Hearts

*** RIVER *** Queen of Spades9 of Hearts3 of Spades3 of Hearts6 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

rockets23: shows King of HeartsKing of Diamonds (two pair, Kings and Threes)

Displeased: shows Ace of HeartsAce of Spades (two pair, Aces and Threes)

Displeased collected 140 from side pot-2

caprioli: shows Queen of HeartsQueen of Clubs (a full house, Queens full of Threes)

caprioli collected 3165 from side pot-1

briandaubach: shows Queen of Diamonds10 of Diamonds (two pair, Queens and Threes)

briandaubach is sitting out

caprioli collected 1475 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 4780 Main pot 1475. Side pot-1 3165. Side pot-2 140. | Rake 0

Board Queen of Spades9 of Hearts3 of Spades3 of Hearts6 of Hearts

Seat 1: don_beppe folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Displeased showed Ace of HeartsAce of Spades and won (140) with two pair, Aces and Threes

Seat 3: michcastro folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: gplankton folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: cash-to-punk folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: brbincome folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: briandaubach (button) showed Queen of Diamonds10 of Diamonds and lost with two pair, Queens and Threes

Seat 8: 124578963471 (small blind) folded before Flop

Seat 9: caprioli (big blind) showed Queen of HeartsQueen of Clubs and won (4640) with a full house, Queens full of Threes

Seat 10: rockets23 showed King of HeartsKing of Diamonds and lost with two pair, Kings and Threes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju inte att spela de slöa DoNs längre på Ongame med deras nya blindsnivåer! Det tar ju ca 1 h innan bb är uppe i 200.

 

Så det är därför! Sen uppdateringen har jag reagerat på att det tar sån okristlig tid att spela klart många av partierna. Men jag hade inte tänkt på hur lång tid det tog för blindarna att gå upp. Det känns som att en timmes speltid är för långt för en DoN att snitta på. Å andra sidan känns turbos som för mycket lotteri. Man undrar om dom har analyserat effekterna av ändringen? Jag är ju så gammal och cynisk att jag kan tänka mig att svaret är NEJ. Någon/några tongivande typer i Ongamesfären predikar FÖRÄNDRING och då blev det FÖRÄNDRING. I det läget krävs det nog rejält med klagomål från spelare och kanske t.o.m. minskad trafik för att de ska vika sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar här med för att få fler åsikter. Vid första anblick ser det ut som att jag spelar handen som ett riktigt rövhål men det fanns en tanke bakom. rockets23 är en mycket tight spelare så jag var helt säker på att han hade KK eller QQ när han höjer utg, han känner mig dessutom mycket väl så höjer jag över där så viker han troligen sin hand därav bara syn för att dega in allt på en bra flopp. Nu blev det ju inte riktigt som planerat... Jag hade planer på att vika när caprioli pushar och rockets23 synar. På bubbla är det ju fold direkt men kan man göra det såhär i början? Det vi kan vara säkra på är att jag går in som favorit i handen fast å andra sidan behöver man definitivt inte 5k marker för att casha. Åsikter!

 

 

 

PokerStars Game #29175706208: Tournament #170498522, $100+$4 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2009/06/09 20:04:04 CET [2009/06/09 14:04:04 ET]

Table '170498522 1' 10-max Seat #7 is the button

Seat 1: don_beppe (2920 in chips)

Seat 2: Displeased (1600 in chips)

Seat 3: michcastro (1390 in chips)

Seat 4: gplankton (1640 in chips)

Seat 5: cash-to-punk (450 in chips)

Seat 6: brbincome (845 in chips)

Seat 7: briandaubach (355 in chips)

Seat 8: 124578963471 (2910 in chips)

Seat 9: caprioli (1410 in chips)

Seat 10: rockets23 (1480 in chips)

don_beppe: posts the ante 5

Displeased: posts the ante 5

michcastro: posts the ante 5

gplankton: posts the ante 5

cash-to-punk: posts the ante 5

brbincome: posts the ante 5

briandaubach: posts the ante 5

124578963471: posts the ante 5

caprioli: posts the ante 5

rockets23: posts the ante 5

124578963471: posts small blind 25

caprioli: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Displeased Ace of HeartsAce of Spades

rockets23: raises 100 to 150

don_beppe: folds

Displeased: calls 150

michcastro: folds

gplankton: folds

cash-to-punk: folds

brbincome: folds

briandaubach: raises 200 to 350 and is all-in

124578963471: folds

caprioli: raises 1055 to 1405 and is all-in

rockets23: calls 1255

Displeased: raises 190 to 1595 and is all-in

rockets23: calls 70 and is all-in

Uncalled bet (120) returned to Displeased

*** FLOP *** Queen of Spades9 of Hearts3 of Spades

*** TURN *** Queen of Spades9 of Hearts3 of Spades3 of Hearts

*** RIVER *** Queen of Spades9 of Hearts3 of Spades3 of Hearts6 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

rockets23: shows King of HeartsKing of Diamonds (two pair, Kings and Threes)

Displeased: shows Ace of HeartsAce of Spades (two pair, Aces and Threes)

Displeased collected 140 from side pot-2

caprioli: shows Queen of HeartsQueen of Clubs (a full house, Queens full of Threes)

caprioli collected 3165 from side pot-1

briandaubach: shows Queen of Diamonds10 of Diamonds (two pair, Queens and Threes)

briandaubach is sitting out

caprioli collected 1475 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 4780 Main pot 1475. Side pot-1 3165. Side pot-2 140. | Rake 0

Board Queen of Spades9 of Hearts3 of Spades3 of Hearts6 of Hearts

Seat 1: don_beppe folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Displeased showed Ace of HeartsAce of Spades and won (140) with two pair, Aces and Threes

Seat 3: michcastro folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: gplankton folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: cash-to-punk folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: brbincome folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: briandaubach (button) showed Queen of Diamonds10 of Diamonds and lost with two pair, Queens and Threes

Seat 8: 124578963471 (small blind) folded before Flop

Seat 9: caprioli (big blind) showed Queen of HeartsQueen of Clubs and won (4640) with a full house, Queens full of Threes

Seat 10: rockets23 showed King of HeartsKing of Diamonds and lost with two pair, Kings and Threes

 

Försökte rekonstruera situationen i en ICM-kalkylator utifrån hur du - som siste beslutande - borde agera i BB när de tre stackarna redan är allin. Vet inte hur korrekta de är i DoN-situationer, men kalkylatorn gör ändå tummen upp för att syna med QQ+

 

Om vi räknar bort den lilla stacken (när den ev. vinner kommer du oftast att ta hem den lukrativa sidopotten) så har du runt 65% att vinna potten mot två underpar hos de båda jämnstora stackarna. De 65 gångerna av 100 kan man nog utgå från att du hamnar i pengarna varje gång. Övriga gånger kommer du omvänt att förlora i princip varje gång. Viker du har du 1450 kvar och troligen 5:a av 8 kvarvarande. Vad kan dina chanser att nå pengarna vara i det läget? Ska vi anta strax över 60%?

 

Det känns som att det finns en liten edge för att syna här, men jag tror inte att den är enormt stor sett till det här bordet som en isolerad företeelse. Å andra sidan kan man ju också se det som så att oavsett utgången av en syn så kan man troligen släppa det mesta av uppmärksamheten på bordet och sätta upp ett nytt i stället. Antingen blir man semibust eller så sitter man med en jättestack och kan lugnt låta övriga 6 på bordet spela om vem som ska åka ut på de resterande 2 nitarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst lite i denna tråden och har prövat mig fram lite på dubblen på svenskaspel. I början gick det rätt bra då jag gick från ca 60 kr tilll ca 300 kr, men nu har jag fått lite problem. Jag har åkt 3 gånger på bubblan. Det hela börja när vi är 6-7 spelare kvar. Jag har ca 700-850 marker kvar. Jag är först ut och får korten AJ-AK. Big blinds ligger på 50/100. Jag höjer upp till 300 och så är det någon hyfsad lös spelare som går all in med större stack än mig. Här brukar jag synar då det känns som jag har bättre hand och givitvis har jag det. Han har A med lägre kicker, men han lyckas alltid träffa och vinner. Ska jag folda min hand innan jag bettar eller är det bara ren otur jag har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ca 700-850 marker kvar. Jag är först ut och får korten AJ-AK. Big blinds ligger på 50/100. Jag höjer upp till 300 ....

Pusha all-in direkt istället för att slå upp till 300, ska du höja på 50/100 blindnivå, räcker det med att slå upp till 250.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst lite i denna tråden och har prövat mig fram lite på dubblen på svenskaspel. I början gick det rätt bra då jag gick från ca 60 kr tilll ca 300 kr, men nu har jag fått lite problem. Jag har åkt 3 gånger på bubblan. Det hela börja när vi är 6-7 spelare kvar. Jag har ca 700-850 marker kvar. Jag är först ut och får korten AJ-AK. Big blinds ligger på 50/100. Jag höjer upp till 300 och så är det någon hyfsad lös spelare som går all in med större stack än mig. Här brukar jag synar då det känns som jag har bättre hand och givitvis har jag det. Han har A med lägre kicker, men han lyckas alltid träffa och vinner. Ska jag folda min hand innan jag bettar eller är det bara ren otur jag har?

 

Om startstacken är 1000 på Svenska Spel så antar jag att du i det här läget förmodligen är 6:a eller 7:a. Din stack är nere under 10 bb och det betyder att det nästan bara är push/foldpoker som återstår. Ska du spela handen så är det allin som gäller. Varför? Därför att i en DoN så har du normalt litet eller inget intresse av att bygga upp en stor stack. Du vill bara hålla dig flytande i takt med att andra slås ut. Enda undantaget (tycker jag) är att på bubblan vill du helst inte vara shortstack då det finns risk att andra börjar spela för att stöta ut dig genom att aldrig ge dig chansen att pusha och därmed ställa dig inför det svåra valet (om du inte får en premiumhand) att riskera bust genom att ta en marginell syn mot en storstack eller att blindas bort. Därför vill du maximera chansen att alla foldar när du går in i en pott. Det gäller förstås i hög grad i vanliga turneringar också, men i en DoN ska man pusha ännu bredare och syna tightare. Du vill normalt undvika coinflips eftersom det nästan alltid är mer lönsamt för de spelare som inte flippar.

 

AK-handen ställer jag utan betänketid. AJ-handen är lite svårare. Om jag har 8 bb och det är bubbla så är det nog ändå mer troligt att jag foldar den från UTG (om inte bordet känns extremtight) och väntar på ett bättre pushläge från sb, button eller möjligen cut-off, eftersom jag fortfarande kommer att ha en hygglig fold equity när jag passerat blindarna. Som vanligt i en DoN är dock förbehållet att det inte finns en mindre stack - då bör jag normalt spela extremt tight och hoppas att den blindas ut eller pushar och får syn av en storstack som slår ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst lite i denna tråden och har prövat mig fram lite på dubblen på svenskaspel. I början gick det rätt bra då jag gick från ca 60 kr tilll ca 300 kr, men nu har jag fått lite problem. Jag har åkt 3 gånger på bubblan. Det hela börja när vi är 6-7 spelare kvar. Jag har ca 700-850 marker kvar. Jag är först ut och får korten AJ-AK. Big blinds ligger på 50/100. Jag höjer upp till 300 och så är det någon hyfsad lös spelare som går all in med större stack än mig. Här brukar jag synar då det känns som jag har bättre hand och givitvis har jag det. Han har A med lägre kicker, men han lyckas alltid träffa och vinner. Ska jag folda min hand innan jag bettar eller är det bara ren otur jag har?

 

Hej!

 

Det låter som om du spelar på 20+2 nivån. Jag har mest spelat på lägre nivåer men börjar snart närma mig 10.000 DoN på micronivå. I början funderade jag mycket på vad jag gjorde för fel när jag "alltid" hade den bästa handen men förlorade. Men när väl oturen vände och jag började se en graf på SharkeScope som pekade uppåt blev jag lite lugnare.

 

Jag kan förbereda dig på att du kommer att ha sviter på ett 10-tal DoNs där du får in markerna som favorit men förlorar i all fall. Hoppas att det bara inte drabbar dig innan du har byggt upp en rulle.

 

Några tips jag kan ge dig är är:

 

Skaffa PokerStove och testa hur händerna står mot varandra. På MicroNivåer så förstår inte många oddsen är för vissa händer. Testa också att sätta spelare på en range.

 

Skaffa SharkeScope och kolla upp spelarna. Har dom många DoN spelade och en positiv ROI runt 10% så kan du förutsätta att dom vet vad dom gör. Dom är ytterst sällan allin på lägsta blindsnivån utan en rejäl hand.

 

Lär dig lite grann om ICM. Du kan gå allin med fler händer än du tror i sen position och med höga blinds.

 

Läs trådar på PokerForum. Det finns i alla fall några DoN-spelare här. Ett annat tips är 2+2-forum och deras DoN-tråd :

 

http://forumserver.twoplustwo.com/36/stt-strategy/official-don-strategy-thread-read-op-390910/

 

 

Du kan också kolla upp andra siter. Jag har för mig att Svenska Spel kör med 10% i avgift. PokerStar har lägre än så om du går upp till 5 dollar nivån. På andra siter som också har 10% så kan du spela mot en bonus. Rakeback vet jag inte hur man får. Siter som har högre avgift än 10% skall du undvika.

 

 

Lycka till med DoNandet och komma ihåg att om Nolimit Hold'Em är "The Cadillac Of Poker" så är DoN är Pokerns Ferrari.

 

Snabb

Sexig

Kapitalintesiv

Snygg

 

Det har visat sig att DoN-spelarna är dom som dra mest groupies till sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

en fråga om equity.

 

i en 10$ DON med 10 spelare och 1000 marker från start har alla en equity på 10$från början. om alla har lika mycket marker när det är 8 spelare kvar bör väl allas equity vara 100/8, dvs 12,5$. korrekt?

 

men hur räknar man ut sin equity om man har tex 3000 marker och alla andra 1000 med 8 spelare kvar? nåt mattegeni som kan förklara eller måste jag ha nåt program för att räkna ut det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga om equity.

 

i en 10$ DON med 10 spelare och 1000 marker från start har alla en equity på 10$från början. om alla har lika mycket marker när det är 8 spelare kvar bör väl allas equity vara 100/8, dvs 12,5$. korrekt?

 

men hur räknar man ut sin equity om man har tex 3000 marker och alla andra 1000 med 8 spelare kvar? nåt mattegeni som kan förklara eller måste jag ha nåt program för att räkna ut det?

 

Sök på ICM för att se hur man räknar. (Det är ganska komplicerat.)

 

Enklast är att använda någon online-kalkylator, t.ex. http://www.chillin411.com/icmcalc.php

 

Under dina förutsättningar är din stack värd 18,33 och övrigas stackar är värda 11,67 per stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...