Gå till innehåll

Skum hand


Einstein_Jr

Recommended Posts

Tänkte höra lite åsikter kring denna hand. Sitter på 2.5/5kr NL på svenska spel. Har A9s på handen och har floppat nötfärgdraget. Jag är uppe mot en dålig spelare som ofta bettar utan en hand och synar på i princip alla drag samt med par med dåliga kickers. Hade blivit utdragen som jättefavorit av honom i de 3 senaste potterna jag spelat då han träffat sina långskott. Pottbetar på floppen och får syn, missar färgdraget. På turn blir det rundcheck. Bara han och jag i potten. På river sätter jag färgen, men bordet parar sig.

 

Det finns bara ett par på bordet. Han bettar 35 i en pott som är på ca 50kr, jag reraisar till 135. Han reraisar till 330. Väljer jag att gå all in här kostar det ungefär 500kr utöver de 330 kronorna. Vi hade lika mkt pengar inne. Nu är frågan: Mot en väldigt dålig spelare, är det värt att riskera pengar (för en pott som endå var liten fram till river) och gå all in? Han kan ju trots allt ha i princip vad som helst...lägre färg och triss t.ex, eller ska man bara syna ifall han har kåken? Kanske ska tillägga att det var en 5a som kom på river och parade bordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du skriver själv att han synar med typ allt. I vilket syfte raisar du på floppen? Du har ju inget för tillfället så det är väl som en bluff då antar jag?

 

Vad är idén att höja om han ändå synar med allt. ta kort istället för 35 och höj när du träffar. För det första kommer du billigt undan när du missar och för det andra så slipper du risken att bli re-raisad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du skriver själv att han synar med typ allt. I vilket syfte raisar du på floppen? Du har ju inget för tillfället så det är väl som en bluff då antar jag?

 

Vad är idén att höja om han ändå synar med allt. ta kort istället för 35 och höj när du träffar. För det första kommer du billigt undan när du missar och för det andra så slipper du risken att bli re-raisad.

 

 

Anledningen att jag betta på flopp var att jag ville ha en lite pott just ifall jag sätter färgen eller ett A. Då kan jag ta bra betalt IFALL han har träffat något. Han var kass men hade alltid ett drag eller dålig träff då han synade. Lättare att få större utdelning om jag sätter färgen. Men det var inte det som var frågan. Funderar vad man gör på river då man sätter färgen med bordet parar sig? Ska man ta betalt fullt ut eller ska man syna ifall man är slagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...