Gå till innehåll

NL400€, Light rivercall ok?


Recommended Posts

***** Hand 1174097073 *****

2.00/4.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 juli 2008 11:35:32

Table TH 345 (Real /Cash Game )

Seat 1: ruzzo25 (120.00)

Seat 2: pekeke (451.66)

Seat 3: bakfity (444.30)

Seat 4: HERO (986.20)

Seat 5: -RenXxX- (0.00)

ruzzo25 post SB 2.00

pekeke post BB 4.00

** Deal **

ruzzo25 [N/A, N/A]

pekeke [N/A, N/A]

bakfity [N/A, N/A]

HERO [:6d:, :Ad:]

*** Bet Round 1 ***

bakfity Raise to 12.00

HERO Call 12.00

ruzzo25 Fold

pekeke Fold

*** Flop(Board): *** : [:2h:, :7h:, :8h:]

*** Bet Round 2 ***

bakfity Check

HERO Bet 15.00

bakfity Call 15.00

*** Turn(Board): *** : [:2h:, :7h:, :8h:, :2c:]

*** Bet Round 3 ***

bakfity Check

HERO Check

*** River(Board): *** : [:2h:, :7h:, :8h:, :2c:, :3c:]

*** Bet Round 4 ***

bakfity Bet 24.00

HERO ????

 

Potten är 30, Fi betar 24. Jag får pottoddsen 2,25-1.

Är Ess hög vinnande 1 gång på 3 här mot Fis handrange? Vilken handrange kan fi ha?

Vilka händer valuebettar han river med efter tagen linje dit, och vilka bluffar han med?

Man får nog även ta hänsyn till att min hand är ganska transparent här vilket rimligtvis borde öka hans bluffrekvens.

 

Övrig info:

Jag har spelat väldigt LAG. Fi har varit rätt slaskig också. Jag har inte spelat någon hand mot honom där han varit i läge att bluffa river än, så jag vet inte om han har det i sin arsenal, men rimligtvis borde han ha det.

 

Han har sett mig syna ner river väldigt light mot andra Fi, om han varit uppmärksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta tycker jag ligger i vilka händer han check/synar floppen med som preflop aggressor, Jag själv hade nog skjutit ett cbet alla händer jag var beredd att spela vidare plus många andra.

 

Vad tror du fi gör detta med?

 

kan det vara en sjukt spelad Nötflush? hahah :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta tycker jag ligger i vilka händer han check/synar floppen med som preflop aggressor, Jag själv hade nog skjutit ett cbet alla händer jag var beredd att spela vidare plus många andra.

 

Vad tror du fi gör detta med?

 

kan det vara en sjukt spelad Nötflush? hahah :D

 

Ja höga flush finns med i HDn, men utgör en liten del.

 

Hans riverbet är ju särskilt intressant i ljuset av pfr, check-call flop, check-check turn.

 

HDn fram till river bör ju bestå av 33+, sannolikt med undantag för 77 o 88 och TT+, alla Ax med hjärter Ess, också många Kx och Qx med hjärter, även 8x, 7x samt kanske lite olika stegdrag utan hjärter, även en del låga flush (även om sannolikheten är lägre att han slowspelar låga flush så).

 

Frågan är hur många av sina missade händer bluffar han river med? Jag skulle vilja säga övervägande del då min hand är ganska transparent, samt jag spelat väldigt löst.

 

Vilken av träffade händer värdebettar han river med? Självklart alla flush, även toppar o 99. Men värdebettar han t ex 7an lr en hand som 55?

Kan det va så att han väljer o omvandla en sån hand till bluff på river?

Han kan väl omöjligen tro att jag foldar nån som helst träff här.

 

Känns som en liten andel av hans HD kan vara föremål för värdebet varför övervägande delen av riverbets bör vara bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt udda linje på flop, förstår inte vilka händer han spelar så. Att inte beta turn med någon form av flush verkar också märkligt. Känns mer som han skulle kunna ha ett set på floppen än en flush med tanke på turnspelet om man ska räkna in de starka händerna. Tror dock att det troligaste är att inte har en så stark hand utan missat drag/en del av bordet är förmodligen troligast.

 

Anyway jag hade lätt kunnat värdebeta A3 här på river speciellt mot en fi som varit inne och slaskat i många potter som du varit. Dessutom är din hand ganska face up som du nämner.

 

Jag personligen hade foldat, men jag vet inte om det är rätt mot fis range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är riktigt svårt att sätta fi på en hand här. Förstår inte linjen alls. Min första tanke är att jag tror att diverse pockets är en stor del av hans range och visst skulle han kunna värdebetta rätt mycke sånt på river mot nån som synar light.

 

Har svårare att hitta en enda hand som han kan checksyna flop med som inte har dig slagen och som han skulle omvandla till en bluff? Tror inte så mycke på att han ska ha massa höga hjärter i sin range för det finns väl inte en LAG i världen som inte cbettar flop då?

 

Jag tror på ett vik här med motiveringen att jag vetifan vad vi kan tänkas slå. Förmodligen sitter han på ett litet par men det är fortfarande ett väldigt märkligt bet på sista gatan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Verkar som jag var helt ute o cyklade här.

 

Jag synade o Fi visade 55 o tog hem potten.

 

Trodde inte att han skulle värdebetta en sån hand för det kändes som att han var varken tillräckligt bra för att förstå att han kunde värdebetta tredjepar mot en sån som mig som synar light, eller tillräckligt dålig för att betta utan att veta varför han gör det.

 

Jag frågade faktiskt honom om han betade för värde eller bluff, men han svarade inte.

 

Överlag måste jag väl säga att, om man är medveten om vad man gör, så är värdebet med 55 helt ok här, för man får nog betalt av tillräckligt många fiskar (a k a Supertequila) med Ess högt för att det ska gå plus.

 

Fast nu har jag ju noterat att han värdebetar river light, så förhoppningsvis kan jag folda framöver... om han nu inte byter växel, för då ligger jag risigt till igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Verkar som jag var helt ute o cyklade här.

 

Jag synade o Fi visade 55 o tog hem potten.

 

Trodde inte att han skulle värdebetta en sån hand för det kändes som att han var varken tillräckligt bra för att förstå att han kunde värdebetta tredjepar mot en sån som mig som synar light, eller tillräckligt dålig för att betta utan att veta varför han gör det.

 

Jag frågade faktiskt honom om han betade för värde eller bluff, men han svarade inte.

 

Överlag måste jag väl säga att, om man är medveten om vad man gör, så är värdebet med 55 helt ok här, för man får nog betalt av tillräckligt många fiskar (a k a Supertequila) med Ess högt för att det ska gå plus.

 

Fast nu har jag ju noterat att han värdebetar river light, så förhoppningsvis kan jag folda framöver... om han nu inte byter växel, för då ligger jag risigt till igen :D

 

det handlar inte om hur, vad eller om han tänker. De flesta fiskar vill ha showdown, se om deras hand fick stå liksom. Så stop-n-go bets foldar jag extremt ofta mot om jag inte har read typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...