Gå till innehåll

Omaha Hi/Lo på Svenska spel!


dnepr

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo skulle va skoj att få igång den här tråden då jag själv precis börjat lira denna underbara spelform på SvS:-)

Hoppar mest mellan 05/1 och 1/2 beroende på vart det spelas.

nickar And3rss0n

 

Ja det hade vart nice o ha en aktiv plo8tråd faktiskt. Hade vart både kul o utvecklande för alla som spelar plo8 på svs att kunna analysera händer tillsammans samt försöka dra igång ringgames högre än 2.5-5 på en daglig basis.

 

Ses väl vid bordet!

 

gl

/Wtfseeb8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Ja det hade vart nice o ha en aktiv plo8tråd faktiskt. Hade vart både kul o utvecklande för alla som spelar plo8 på svs att kunna analysera händer tillsammans samt försöka dra igång ringgames högre än 2.5-5 på en daglig basis.

 

Ses väl vid bordet!

 

gl

/Wtfseeb8

 

Posta några då? ;)

 

Senaste kvällarna har det ju varit riktigt bra action (dvs två bord samtidigt!) på 5/10 så en liten uppsving har det väl blivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta några då? ;)

 

Senaste kvällarna har det ju varit riktigt bra action (dvs två bord samtidigt!) på 5/10 så en liten uppsving har det väl blivit.

 

Aa, ska börja posta lite händer. Dock inte från gårdagens sesh då jag spela som tidernas supertomte. haha

 

Försöker dra igång 5-10 varje gång jag har tid att spela iaf. Hoppas det fortsätter vara action där!

 

nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Varför kan inte SvS fixa clienten så man bara har en flik med hi lo eller så man kan hida high.

 

Händer en stup i kvarten att man missar.

 

Hade vart förödande för hilow-trafiken generellt. Kolla en extra gång innan du sätter dig bara.

 

Det omvända, spelare som tror det är high är ju nöten att spela mot...?

 

/wtfseeb8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Hej!

Jag försöker lära mig Omaha hi/lo och sitter och spelar micro nivå på Boss. Jag blev lite konfunderad igår då jag trodde att jag hade bäst låghand men blev mycket förvånad då cashen gled över till min motståndare istället för till mig :cry: .

Min hand: A2610

FI hand: 3577

Brädan: 498K2

 

Min låghand borde då bli: A2468 och FI´s låghand 23458, eller?

Vinner inte den som har lägsta kortet dvs A i detta fall?

Tacksam för hjälp!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag försöker lära mig Omaha hi/lo och sitter och spelar micro nivå på Boss. Jag blev lite konfunderad igår då jag trodde att jag hade bäst låghand men blev mycket förvånad då cashen gled över till min motståndare istället för till mig :cry: .

Min hand: A2610

FI hand: 3577

Brädan: 498K2

 

Min låghand borde då bli: A2468 och FI´s låghand 23458, eller?

Vinner inte den som har lägsta kortet dvs A i detta fall?

Tacksam för hjälp!

 

Mvh

 

Nej den med lägst hand vinner det vill säga du räknar uppifrån. Du har 86 fi har 85.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

jo, A2 är nöten men du kan ju inte använda din A2 på hand för då får du inte ihop fem kort för en låg så du måste använda A6 istället

 

I PLO och PLOhilo gäller att du måste använda exakt två kort från din hand (och exakt tre från bordet) varken mer eller mindre och då kan du inte använda A, 2 och 6 från din hand. På bordet finns det bara tre låga så alla dom måste du använda och då är din 2:a på han till ingen nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...