Gå till innehåll

Recommended Posts

$0.5/$1 No Limit Holdem, 6 players

 

Stacks:

UTG ($265.92)

UTG 1 FI ($120.15)

CO ($101.50)

BTN XXX ($164.36)

SB ($16.76)

BB Hero ($175.08)

 

Pre-flop: ($1.50, 6 players) Hero is BB Q:spade: Q:heart:

1 fold, FI raises to $4, 1 fold, XXX calls $4, 1 fold, Hero raises to $16, FIgoes all-in $116.15, XXX folds, Hero ???

 

 

Hur spelar ni QQ i detta läge? FI har spelat typ 8 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med vilka händer pushar en spelare på 0,5/1 preflopp som 3-bet?. Min erfarenhet är att det i princip bara finns två händer, AA/KK, som en vanligt spelare på nivån gör så här med. Sen är frågan om jag hade kunnat folda.

 

AK är ju hur vanligt som helst... Ibland även lägre PP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn.

Har du QQ och du har FI på AK AA KK så vinner du iaf 40% av ggrna.

Dock, nl100, är det en spelare som är någorlunda regular där så kommer han ha AK/skräp här sjukt mkt oftare än något annat.

Min erfarenhet är att om dom har AA KK så vill dom få ut värde och då 3betar dom till 30-35 kanske ist för att slänga in degen direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte var du spelar, men där jag spelar har borden blivit mkt aggressivare på sistone. För en månad sen hade jag sagt fold, men nu syn. Helt ärligt.

 

Sen är det ju i vanliga fall ganska player dependent och du kan ju trösta dig med att oftast kommer du att ha spelat mer än 8 händer mot fi när detta händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar AA eller KK. Fold!

 

:-(

 

Så sant, så sant. AA och KK är nog en stor del av hans range här, sedan kan man ju diskutera om han maximerar värdet på att spela så här.. Själv så synade jag, hoppades på att han skulle ha AK eller JJ/AQ... Men tyvärr han vann me sina kungar.

 

Vet inte om jag skulle göra samma spel igen utan reads, känns ganska +-0 EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Pre-flop: ($1.50, 6 players) Hero is BB Q:spade: Q:heart:

1 fold, FI raises to $4, 1 fold, XXX calls $4, 1 fold, Hero raises to $16, FIgoes all-in $116.15, XXX folds, Hero ???

 

 

Betyder allt som oftast på AA, KK på denna nivån (vilket du även surt upptäckte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 betta.

 

Varför skulle en ickeregular har en smalare HD än en regular grinder?

 

Troligen därför att de spelar mindre och mer sällan, och när "Nisse" sätter in $100 att spela för så är han betydligt mer rädd om dom än en grinder som har en br.

 

Tycker det är svårt att 4-beta när Fi har tryckt in degen redan. Men du kanske kan lära oss mindr3 begåvade hur man gör det ;-) .

 

Edit: Jag har just blivit mer begåvad så skit i att lära mig det :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ursäkta, 39,857% vardet visst bara i pokerstove.. fel av mej

 

Inser du inte att du har gjort något fel i beräkningen där? Du kan inte på fullt allvar tro att om du har QQ, och fi har AA KK AK, att du vinner 40% av alla gångerna? Det måste du ju själv inse är helt galet uppåt väggarna, med eller utan kalkylator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas man räknat rätt nu, annars lär man väl få höra det :-D

 

Med dina QQ så behöver du pottodds på 4.54:1 eller bättre för att syna om du misstänker att Fi har AA eller KK. I och med hans AI så ger han dig bara 1.45:1. Vilket skulle betyda fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...