Gå till innehåll

Recommended Posts

Måste ju vara helt meningslöst att diskutera handen överhuvudtaget utan reads då utfallet är helt beroende av vilken 4betsrange fi har och det kan vara alltifrån any two till [AA]. Eller är poängen att försöka sätta en range för genomsnittsspelaren på NL400. Verkar ju bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju vara helt meningslöst att diskutera handen överhuvudtaget utan reads då utfallet är helt beroende av vilken 4betsrange fi har och det kan vara alltifrån any two till [AA]. Eller är poängen att försöka sätta en range för genomsnittsspelaren på NL400. Verkar ju bra.

 

Antingen diskuterar man om det är oexploterbart eller vilken range en random NL400 spelare har och hur vi bäst spelar emot den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det är första handen på bordet dvs inga reads.

2.Det är första handen på bordet dvs ingen history.

 

3. Att stoppa in över 1/4 av stacken pre och sen vika om det kommer A/K är rätt kallt. Varför kan han inte 4bet bluffa och då kommer han garanterat beta en A/K hög bräda.

4. Att spela postflop när du kallsynat ett 4bet när ni båda har lite drygt ett pottbet kvar? Spelar du mkt postflop med 8bb i en mtt också?

Om du ska spela ut din motståndare postflop som du beskriver ska d ju inte 3betta öht isf.

 

Visst han kan ha oss krossad men oftast viker Fi och vi plockar upp en rätt stor pott utan showdown. Om han synar så gör han nog det med JJ+ eller AK. Men av det jag sett är det många som 4bettar och sen kör med mkt sämre än AK och JJ efter att ha 4bettat.

 

Håller med om att det är klart bättre att spela postflop med större stack eller alternativt endast syna de inledande 14$. Om man nu ska försöka på att spela ut efter flop.

 

I mtt tar jag alla gånger en stop n go med QQ på AK fri flop med short stack än att ta en 50/50 mot AK som kommer syna all in i mtt, bättre å bygga stacken utan chans att åka ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som vi kan säga PUNKT SLUT nu.

:-D

Några intressanta inlägg tycker jag och tackar för de som svarat. Kan ju säga att jag foldade och efter att ha spelat en hel del till mot killen vet jag fortfarande inte om det i den här spceifika sitautionen var ett vinnande beslut. Kan dock säga att jag redan ett par händer efter kände att jag nog borde pushat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så ska du INTE spela nl400 när du frågar sådär.

Bör räcka med ett sånt svar. Kommer nog bespara dig en hel del $

 

 

edit: inte för att vara dryg, men läs vad du skrev.

 

Hehe läste om vad jag skrivit och hmm det kanske inte var det brightaste. Menade dock inte så heller hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade pushat här alla dagar i veckan.

 

För det första så postar du blinds ur poss och får automatiskt donk image.

För det andra så är det tillräckligt många som går in på bordet och försöker skapa en lös/donkig image genom att raisa första handen och sedan visa en skit hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...