Gå till innehåll

NLT - Trn, 28/6, KJ felspelat?


Jensa

Recommended Posts

Game # 008,762,686 - Texas Hold'em No Limit 15/25 - Table "Private tournament 15790 1"

Game ended Monday 2004-Jun-28 6:48:00 PM GMT

 

Players:

Macy77 (3,950.00 in seat 1)

JohanHjort (4,000.00 in seat 2)

martenmani (4,000.00 in seat 3)

Groo (4,000.00 in seat 4)

Jenzza1 (4,000.00 in seat 5)

MrZero (4,000.00 in seat 7)

FingerFox (4,000.00 in seat 8 )

Hristo77 (4,050.00 in seat 9)

 

Dealer: Hristo77

Small Blind: Macy77 (15)

Big Blind: JohanHjort (25)

 

Jenzza1 was dealt: Kc - Js

 

martenmani Fold

Groo Fold

Jenzza1 Call (25)

MrZero Fold

FingerFox Fold

Hristo77 Fold

Macy77 Fold

JohanHjort Raise (70)

Jenzza1 Call (70)

 

Ska jag kasta handen här? 25 känns ju inte speciellt dyrt att limpa in med. När sedan Johan höjer med 70 så synar jag, fel? Svårt att sätta Johan på någon specific hand här. Borde antagligen inte ha spelat handen överhuvudtaget.

 

Flop 7s - 4s - Kd

 

JohanHjort Bet (200)

Jenzza1 Raise (400)

JohanHjort Call (200)

 

Hmm....Testar en rerise här, Johan kan ju försöka köpa potten med 10-10 eller J-J, inte omöjligt. Reraisar han tillbaka lägger jag mig. Han synar. Skulle jag lagt mig för hans bet här? Fast det klart, hade han haft ett lägre par borde han väl lagt sig för min rise här?

 

Turn 7s - 4s - Kd - 6d

 

JohanHjort Check

Jenzza1 Bet (425)

JohanHjort Call (425)

 

Jaha, här blir det check och jag anar svaghet snarare än att han spelar ett monster, kanske han sitter på ett lägre pocket-par eller Ax ändå...jag raisar...en total felbedömning visar det sig senare..

 

 

River 7s - 4s - Kd - 6d - 5c

 

JohanHjort Check

Jenzza1 Check

 

Hmmm...Check...jag synar

 

JohanHjort shows: Ah - Ac (a pair of aces)

Jenzza1 didn't show: Kc - Js (a pair of kings)

 

JohanHjort wins: 1,855.00 (with a pair of aces)

 

Jaha, så gör man för att torska man 1000 marker alldeles i början på en turnering, jävligt rutinerat :lol: . Kändes jäkligt onödigt att överhuvudtaget blanda mig potten med KJ.

 

Hade det funnits något läget där jag skulle spelat handen preflop så här tidigt? Eller är det alltid tok-fold direkt pre-flop som gäller?

 

Detta är min första HH-postning, hoppas den följer alla strikta regler nu bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att du ska vara med där överhuvudtaget. Du har ett flertal personer som ska agera efter dig så du kan nog räkna med en raise.

 

Sen är det väl knappast värt att ge sig in i potter såhär tidigt om du inte har monstekort eftersom blindsen är såpass låga så det blir väldigt lite pengar i potten förutom när du träffar skapligt som här och då skiter det sig istället ;).

 

Själv spelar jag grymt tight i början för att senare öppna upp spelet när blindsen blir högre för att jag ska kunna överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den handen skulle du inte ens betalat 25 för, det är extremt svårt att floppa något du kan vinna en stor pott med och när någon slår om ur stora mörken betyder det oftast stål och gör ofta att en K-hand är dominerad. Sen spelade jag ju också handen lite väl mesigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jenzza1 Call (25)

Automatisk fold. Detta för att handen inte har potential till något vettigt (med KJ, KK, eller JJ på brädan så lär du inte få in mycket pengar mot en sämre hand) med djupa pengar plus ganska dålig position, osv.

 

JohanHjort Raise (70)

Jenzza1 Call (70)

 

Ska jag kasta handen här? 25 känns ju inte speciellt dyrt att limpa in med. När sedan Johan höjer med 70 så synar jag, fel? Svårt att sätta Johan på någon specific hand här. Borde antagligen inte ha spelat handen överhuvudtaget.

Här är det ännu mer automatisk fold eftersom jag vissar ganska stor styrka och knappast försöker stjäla den här potten så tidigt. Undantaget är väl om du tycker dig ha väldigt bra koll på mitt spel och lätt kan klura ut var du står postflopp.

 

Flop 7s - 4s - Kd

 

JohanHjort Bet (200)

Jenzza1 Raise (400)

JohanHjort Call (200)

 

Hmm....Testar en rerise här, Johan kan ju försöka köpa potten med 10-10 eller J-J, inte omöjligt. Reraisar han tillbaka lägger jag mig. Han synar. Skulle jag lagt mig för hans bet här? Fast det klart, hade han haft ett lägre par borde han väl lagt sig för min rise här?

Här skulle jag visserligen gjort likadant med underpar eller färgdrag, men om du vill testa mig så måste du höja någonstans kring pottstorlek annars är det möjligt att jag synar bara för att se om det går att köpa potten, plus att det blir jättebilligt för mig att dra ut. Men när jag nu höjde ur BB så här tidigt i turneringen är de troligaste händerna QQ+ eller AK. Antagligen så är det en lucka i mitt spel och något jag tänker ändra lite på.

 

Sensmoral, man testar aldirg någon på allvar med en miniraise i no-limit och den ger extremt lite information.

Jaha, här blir det check och jag anar svaghet snarare än att han spelar ett monster, kanske han sitter på ett lägre pocket-par eller Ax ändå...jag raisar...en total felbedömning visar det sig senare..

Nja, totalt fel var det nog inte, så förtjust i mina ess var jag inte och om det trillat in en spader till så hade du fått köpa potten med kraftig betning. Men om du ska straffa färgdrag och vill ha en chans att få ut dem så ska du betta mer. Här visar du relativt mycket svaghet och öppnar för ett omslag du inte kan syna. Nu läste jag också situationen fel så det var inget jag utnyttjade medvetet. Jag tycker att en check följt av syn/fold beroende på vad som hände på river kan vara ok, dock så måste du nog syna lite oftare än annars eftersom du inducerar från min sida när du checkar turn så.

 

 

River 7s - 4s - Kd - 6d - 5c

 

JohanHjort Check

Jenzza1 Check

 

Hmmm...Check...jag synar

Här är det en ganska självklar check eftersom jag knappast kommer syna dig med en sämre hand om du inte betar jättelite och då öppnar du för att jag trycker ut dig ur potten med ett bustat färgdrag.

 

Jaha, så gör man för att torska man 1000 marker alldeles i början på en turnering, jävligt rutinerat :lol: . Kändes jäkligt onödigt att överhuvudtaget blanda mig potten med KJ.

Japp, det var onödigt och det är det som är problemet med sådana här händer tidigt. Det verkar billigt och det är ganska lätt att floppa något du nästan måste syna ned med utan att du på något vis är särskilt trygg eller har ett starkt läge.

 

Hade det funnits något läget där jag skulle spelat handen preflop så här tidigt? Eller är det alltid tok-fold direkt pre-flop som gäller?

Det är typ alltid tok-fold som gäller ja. Så här tidigt alltså, när mörkarna börjar bli stora så är den fortfarande knepig att spela och en typisk bust-out hand men då blir man tvungen att ställa in med den ganska ofta.

 

 

Detta är min första HH-postning, hoppas den följer alla strikta regler nu bara...

Ser bra ut. Något att tänka på är att skriva ut pottstorlek eller att förklara dina bet i relation till potten samt stackarna. Alltså varför bettade du just storleken som du bettade? Att ha en bra orsak till det är ett ganska stort steg på vägen till vinnande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...