Gå till innehåll

Idiotfråga om hand history?


GruGloG

Recommended Posts

Var på min dator finns hand historyn för Pokerstars så att jag kan importera den till pokertracker? Har sökt på forumet men hittade inget svar. Hittar verkligen inte den, tacksam för hjälp.

 

Där du har PokerStars installerat... sen finns det en undermapp som heter HandHistory... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Precis som påpekats så beror det vilken folder du har valt.

 

Välj "Begäran" från menyn i huvudlobbyn, följt av "Inställningar för omedelbar

handhistorik..."

 

Här ser du i vilken mapp som hand historiken har sparats i, om du har bokat i "Spara min handhistorik" dvs. Du kan även välja vilken mapp du vill spara historiken i.

 

Om du skulle ha missat att göra det kan vi skicka den till dig, skicka oss ett mail på support@pokerstars.com om så är fallet.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle behöva ytterligare hjälp, när jag skall importera mina händer från pokerstars in i pokertracker får jag bara upp ett felmeddelande : File contains no Texas Hold'em hands or unable to determine what poker site this file came from.

 

Någon som vet vad detta beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej GruGloG,

 

Tyvärr vet jag inte vad det beror på, jag rekommenderar i första hand att du kontaktar PokerTrackers support. Om det visar sig att av någon anledningha blivit fel i handhistorierna som gör att de inte känns igen av PokerTracker så kan du kontakta support@pokerstars.com så skickar vi nya handhistorier till dig. Bifoga gärna ett exemplar av en felaktig handhistoria så kan vi försöka undersöka problemet närmre.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
För mig sparas bara senaste handen, dvs "omedelbar handhistorik". Händerna sparas ju med samma namn så blir inte så mycket händer att spara i PT. Gör jag något fel?! :/

 

Hej herregud,

 

Tryck 'CTRL + I' så får du upp "Omedelbar handhistorik". I den rutan väljer du 'Alternativ' nere i mitten. Sedan kan du ställa in så att händerna sparas på i valfri mapp på din hårddisk.

 

Men jag förstår inte hur du menar med att händerna "sparas ju med samma namn", utveckla gärna så att vi kan avgöra vad detta beror på, om det är ett problem med PokerStars eller med PokerTracker etc.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm. Kan inte köra med auto import. För varje ny hand verkar skriva över den gamla handen... Spelar jag t.ex 2 bord - så har jag efter en session 2 HHs. Har valt mapp, har samma i PS och PT när det gäller den biten och har i kryssat för att spara hand historik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm. Kan inte köra med auto import. För varje ny hand verkar skriva över den gamla handen... Spelar jag t.ex 2 bord - så har jag efter en session 2 HHs. Har valt mapp, har samma i PS och PT när det gäller den biten och har i kryssat för att spara hand historik.

 

Skicka ett mail till support@pokerstars.com så vidarebefordrar vi det till vår tekniska avdelning som får titta närmre på detta. Bifoga också dina loggfiler till mailet genom att välja 'Hjälp' -> 'Loggfiler' -> 'Spara loggfiler som ZIP', och bifoga denna fil till mailet. Tänk på att loggfilerna endast sparar aktivitet från det senaste dygnet så se till att ha spelat några händer innan du skickar dem.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Rättelse. Alla händer för ex en SnG sparas i en enda fil. Har importerat händer från PartyPoker utan problem. Men helt omöjligt att få igång det med PS.

 

2009/06/10 18:41:53: Import file: C:\Program Files\PokerTracker 3\Processed\HH20090610 T1707xxxx No Limit Holdem $5 + $0,20.txt

2009/06/10 18:41:53: Unrecognized file format.

2009/06/10 18:41:53: Import file: C:\Program Files\PokerTracker 3\Processed\HH20090610 T17xxxx No Limit Holdem $5 + $0,20.txt

2009/06/10 18:41:53: Unrecognized file format.

2009/06/10 18:41:53: Import file: C:\Program Files\PokerTracker 3\Processed\HH20090610 T17073xxxx No Limit Holdem $5 + $0,20.txt

2009/06/10 18:41:53: Unrecognized file format.

2009/06/10 18:41:53: Import file: C:\Program Files\PokerTracker 3\Processed\HH20090610 T170xxxx No Limit Holdem $5 + $0,20.txt

2009/06/10 18:41:53: Unrecognized file format.

2009/06/10 18:41:53: Import complete. 0 hands in 4 files were imported. (0 errors, 0 duplicates)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...