Gå till innehåll

Förlorat självförtroendet


BlingMe

Recommended Posts

Jag har spelat poker i drygt 2 månader nu. Har byggt upp en ganska stor bankrulle sedan dess, från mikronivåerna (spelar fortfarande där). Jag har haft en extremt dålig vecka nu. Runt 10 dagar om jag ska vara exakt. Har förlorat mer än 50% av min bankrulle och vill bara gråta.

 

Jag vet inte hur jag ska ta mig till. Jag kan verkligen inte vinna något och blir bara badbeatad. Jag brukar inte skriva om mina förluster på forumet men efter de senaste 3 all-in:en på SvS för 10 min sedan, klarar jag inte att hålla det inne längre.

 

Jag har absolut inte tiltat bort några pengar. Tvärtom, så har jag rest mig och gått ifrån pokern varenda gång jag förlorat 1-2 inköp.

 

När jag inte spelar poker så läser jag runt en del på internet för att lära och bättre mitt spel, framförallt läser jag mycket här på pokerforum.nu. Blev medlem på deucescracked också för några dagar sedan. Jag blir bättre och bättre hela tiden men jag kan bara inte vinna längre. Och det känns extremt frustrerande.

 

Det jag undrar är om någon kan dela med sig av sina egna erfarenheter om ni någonsin har haft en extremt dålig period där det absolut inte går att vinna och hur ni tog er ur denna situation. Jag tänker ofta att det kommer vända en dag men det gör det tydligen inte. Och att tänka att pokerrummet är ríggat är jag trött på.

 

Eller är det dags att inse att vissa inte kan vinna på pokern helt enkelt?

 

Svar uppskattas...tack :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På frågan om någon annan varit i samma situation så tror jag att nästan alla forumiter har känt likadant, åtminstone vid ett tillfälle..

 

Mitt tips är att ta ett break från pokern en vecka eller kanske mer, kolla på pokeravsnitt av EPT,WPT,WSOP,HS etc så du blir sugen igen (om det inte finns där)

 

Sen viktigt är att inte gå upp i nivåer för att vinna tillbaka det du förlorat, MYCKET viktigt!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat poker i drygt 2 månader nu. Har byggt upp en ganska stor bankrulle sedan dess, från mikronivåerna (spelar fortfarande där). Jag har haft en extremt dålig vecka nu. Runt 10 dagar om jag ska vara exakt. Har förlorat mer än 50% av min bankrulle och vill bara gråta.

 

Jag vet inte hur jag ska ta mig till. Jag kan verkligen inte vinna något och blir bara badbeatad. Jag brukar inte skriva om mina förluster på forumet men efter de senaste 3 all-in:en på SvS för 10 min sedan, klarar jag inte att hålla det inne längre.

 

Jag har absolut inte tiltat bort några pengar. Tvärtom, så har jag rest mig och gått ifrån pokern varenda gång jag förlorat 1-2 inköp.

 

När jag inte spelar poker så läser jag runt en del på internet för att lära och bättre mitt spel, framförallt läser jag mycket här på pokerforum.nu. Blev medlem på deucescracked också för några dagar sedan. Jag blir bättre och bättre hela tiden men jag kan bara inte vinna längre. Och det känns extremt frustrerande.

 

Det jag undrar är om någon kan dela med sig av sina egna erfarenheter om ni någonsin har haft en extremt dålig period där det absolut inte går att vinna och hur ni tog er ur denna situation. Jag tänker ofta att det kommer vända en dag men det gör det tydligen inte. Och att tänka att pokerrummet är ríggat är jag trött på.

 

Eller är det dags att inse att vissa inte kan vinna på pokern helt enkelt?

 

Svar uppskattas...tack :cry:

 

Det är viktigt att försöka svarar på varför du förlorat. Är det en lång period av extra mycket utdragningar, har du någon specifik svaghet som de andra spelarna lärt sig o.s.v. Titta igenom händerna i pokertracker eller liknande program.

 

Långdragna perioder med 'mycket motrigg' råkar alla spelare ut för.

 

Att tappa ett par inköp är ingenting, många bra sessioner kommer att börja så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat poker i drygt 2 månader nu. Har byggt upp en ganska stor bankrulle sedan dess, från mikronivåerna (spelar fortfarande där). Jag har haft en extremt dålig vecka nu. Runt 10 dagar om jag ska vara exakt. Har förlorat mer än 50% av min bankrulle och vill bara gråta.

Två månader är normalt ingen tidsrymd att utvärdera efter. Hur många händer har du spelat?

 

Du bör också läsa på om varians och moneymanagement för att ge dig rätt förutsättningar. Du bör alltså vara medveten om 1) hur variansen påverkar din rulle och 2) hur du kan hålla den (variansen) i schack. Sedan kan du fatta medvetna beslut baserat på den kunskapen. Som sagt, 2 månader är ingenting, du är fortfarande en bäbis.

 

Jag har absolut inte tiltat bort några pengar. Tvärtom, så har jag rest mig och gått ifrån pokern varenda gång jag förlorat 1-2 inköp.

Varför då? Fundera kring denna fråga: sparade du eller förlorade du pengar pga att du lämnade bordet efter 1-2 inköp? Fundera också kring ditt eget svar.

 

(hint: är svaret "Jag sparade", och det är sant, så är du helt enkelt inte tillräckligt duktig för nivån du spelar på. Om svaret är "Jag förlorade" så kan du ju fundera kring varför du lämnade bordet...)

 

Oavsett svar spelar du sannolikt över din comfort zone.

 

Eller är det dags att inse att vissa inte kan vinna på pokern helt enkelt?

Ja, men har du egentligen den blekaste om vilken kategori du tillhör? Eller tror du seriöst på ödet?

 

Frågan är helt fel ställd och vittnar om att du bör läsa på lite mer. (Upprepning: 2 månader är ingenting, du är fortfarande en bäbis.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådant som händer oss alla, förra månaden hade jag 40k händer där jag 'inte kunde vinna' och har sett folk här på forumet som vittnat om betydligt längre perioder än så.

Först borde du kolla i PT (eller liknande) över hur många händer du var vinnande och som jag precis skrev hade jag över 40k händer (trots att jag slog nivån) som var plus minus noll, vilket medför att du bör ha spelat mer än 100k för att vara 'säker' på att du slår nivån.

 

Därefter, ifall det fortfarande går dåligt så hjälper det mig att ta en veckas ledighet, tänka på någonting annat (och göra annat framförallt) för att sedan fokusera om, kanske till och med på nivån under tills man blir 'varm i kläderna' igen.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat poker i drygt 2 månader nu. Har byggt upp en ganska stor bankrulle sedan dess, från mikronivåerna (spelar fortfarande där). Jag har haft en extremt dålig vecka nu. Runt 10 dagar om jag ska vara exakt. Har förlorat mer än 50% av min bankrulle och vill bara gråta.

 

Jag vet inte hur jag ska ta mig till. Jag kan verkligen inte vinna något och blir bara badbeatad. Jag brukar inte skriva om mina förluster på forumet men efter de senaste 3 all-in:en på SvS för 10 min sedan, klarar jag inte att hålla det inne längre.

 

Jag har absolut inte tiltat bort några pengar. Tvärtom, så har jag rest mig och gått ifrån pokern varenda gång jag förlorat 1-2 inköp.

 

När jag inte spelar poker så läser jag runt en del på internet för att lära och bättre mitt spel, framförallt läser jag mycket här på pokerforum.nu. Blev medlem på deucescracked också för några dagar sedan. Jag blir bättre och bättre hela tiden men jag kan bara inte vinna längre. Och det känns extremt frustrerande.

 

Det jag undrar är om någon kan dela med sig av sina egna erfarenheter om ni någonsin har haft en extremt dålig period där det absolut inte går att vinna och hur ni tog er ur denna situation. Jag tänker ofta att det kommer vända en dag men det gör det tydligen inte. Och att tänka att pokerrummet är ríggat är jag trött på.

 

Eller är det dags att inse att vissa inte kan vinna på pokern helt enkelt?

 

Svar uppskattas...tack :cry:

 

Att du är arg, ledsen och frustrerad över dina förluster kommer med största sannolikhet att påverka ditt spel extremt negativt vilket kan leda till ännu större förluster. Ta en paus ett tag, kanske ett par veckor, och reflektera över vad pokerspelandet betyder för dig.

 

Vissa kan inte vinna på poker, men att du har en downswing betyder inte att du är en av dem. Försök att inte hetsa fram vinster. Att vinna mycket i början kan lätt ge hybris och göra så att man vill vinna varje pott. Det är då man lätt tappar många hela inköp, även om man tycker att man leder varje gång man får in pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt tveksam till alla dessa råd om att ta en paus till en som mest av allt saknar erfarenhet.

 

Förutsatt att han inte är tiltad och spelar sämre än vad han normalt gör. Då kan det väl vara bra med en kortare paus.

 

Man behöver ju inte sticka till Indien och bli munk i 5 år, men ett par dagar med sol och Gin & Tonic kan vara på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, det bästa rådet är sannolikt att sluta spela helt. Men vi utgår från att det inte är intressant.

 

OP har spelat totalt 2 månader och förlorat 50% av rullen de senast 10 dagarna. Rådet att ta en paus är sanslöst dåligt och löser ingenting. Det enda vettiga är att ta reda på varför han förlorat 50% av rullen på 10 dagar!

 

Är OP på antingen tilt, har 41 graders feber, förlorat synen, befinner sig i livskris, eller liknande, så kan jag hålla med om att en paus kan vara rätt smart. Men det finns inget som tyder på att det finns någon sådan bakomliggande orsak.

 

 

edit: för att vara övertydlig till OP; ta en paus om du vill, det gör ingenting och det löser ingenting. När du börjar spela igen så är du på samma ruta som nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...