Gå till innehåll

Svs problem!


frankylee

Recommended Posts

Hallå alla forumare!

 

Har en simpel fråga.

 

Har spelat poker på SvS på min polares konto och vunnit en hel del..

 

Tänkte nu ta ut till mitt EGET bankkonto.

 

Kan jag skicka in papprena i hans namn men med mitt bankkonto?

 

Svs kollar väl bara så att hans uppgifter stämmer, personnr etc.

Kollar dom även vems bankkontot tillhör?

Kanske dum fråga, men värt o fråga iallafall!

 

vore tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det hade jag absolut inte gjort. ifall dom märker att kontot inte är din polares så lär det väl dröja 100 år innan du får pengarna. ta ut dom till din kompis konto och sen får han ge dom till dig.

 

ps. varför spelar du bara inte på ditt eget?

 

Jag spelar inte på mitt eget för han hade 200 kr inne på sitt svs-konto. Så han frågade om jag ville ha dom och se ifall jag kunde förvalta dom lite bättre än va han gjorde. Jag förvaltade dom ganska bra, spelade upp till ca 10 k.

 

Litar inte riktigt på att jag skulle få dom av honom även fast han är min polare...

 

Problem :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du inte litar på att han kommer ge dig pengarna och du ser han som polare tycker jag att du ska byta polare direkt...

 

+1

 

Låt han plocka ut degen till sitt konto. Ge honom nån tiondel av vinsten. Får du inte dina pengar har du på ett ganska smidigt/billigt sätt fått reda på att din vän inte alls är en vän utan ett badmongo som du bör undvika.

 

WP BTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mycket dumt. Det du snackar om är bedrägeri. Vad händer sedan när polaren vill ta ut pengar, eller upptäcker att det tagits ut pengar från hans konto utan hans vetskap och anmäler saken? Du sätter dig bara i klistret här.

 

Att chipdumpa över pengarna till ditt eget konto är heller inget att rekomendera.

 

Nej, ta förnuftet till fånga och snacka med polaren. Har du noll tillit till honom får du nog skylla dig själv att du valde att spela på hans konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...