Gå till innehåll

Varför häckla folk?


Stoneburg

Recommended Posts

En sak som bara måste vara extremt -EV är ju att häckla motståndare som gör tomtiga saker. Tycker det är oerhört vanligt att se "You fucking idiot how can you call with that bla bla" när nån blir utdragen, och jag undrar vad kan man tänka sig få ut av det? Det enda skulle väl vara att killen tänker "Fan han har rätt" och börjar spela bättre.

 

Nu har man ju en tendens att bli sur när man blir utdragen av någon tomte som sätter sin hålstege på river, men då finns det två saker som är klart smartare att göra än att häckla personen i fråga. Antingen knipa igen, eller berömma honom. Nuförtiden brukar jag dra till med "Wow, that took guts too call, nice hand" och liknande, eller åtminstone "nh", jag vill ju gärna att de fortsätter spela precis som de gör, så varför skulle jag kritisera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, men inte riktigt på samma grunder.

 

Korten faller slumpmässigt, och det finns ingenting som garanterar att du kommer att vinna om du trycker in med den bästa handen. Vad du får är ett vad mot motspelarna, där du hela tiden försöker ha de bästa oddsen. Om man inte ska acceptera att folk synar när det är matematiskt inkorrekt för dem men ändå vinner, så ska man inte spela poker - så länge man inte kan hålla sina känslor någorlunda i styr. Ingen på bordet vill höra hur mycket tur din motspelare hade, eller att han är en "fucking moron".

 

Sånt snack får man ta i den officiella gråta ut-tråden.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bli förbannad för att de är så obota korkade och gör att man inte kan syna en halvbra hand som man vill. Häckla på det där viset är aldrig försvarbart dock. Ibland säger jag tx när jag slår ut dem vilket nog anses lite kaxigt.

 

Tyvärr tycker jag att personangrepp kan vara vanligt ibland, speciellt på lördagskvällarna. Ofta handlar det om personer som säkert tycker om att trycka ned andra vilket de kanske gör i verkliga livet också. Dessutom vågar nog flera människor ha lite attytyd då de sitter skyddade bakom en datorskärm. Patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ska man inte häckla folk under spelets gång men ibland kan man ju inte låta blir nä dessa tomtar synar ner en hela tiden och träffar med skit :). Det roliga är dem som tar åt sig och börjar hata en efter det.

 

Förra veckan råkade jag kalla en amerikan för gay efter att han skrytit om diverse händer... Det slutade med att han gick med i varje pott jag spelade. Raisade mina raise mm. efter 10 min satt han där med 0 $ framför sig och bombaderade chatten med fula ord. 8-) , lite kul måste man ha vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör det för att försöka få motspelaren att tilta, det är väldigt effektivt om man slår han på rivern... då gäller det att gå varm på tangentbordet och berätta vilken dålig spelare han är. Vissa funkar det på och då har man lite säkra pengar...

 

S k callstations säger jag alltig "I got lucky", "though luck", "phew" eller liknande då man vill ha kvar dem vid bordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tror att man kan dra fördel genom att häckla någon så är det bara att göra det.

 

Exempel från igår:

 

Jag har KTs, har raisat PF.

 

Floppen kommer 78x, två spader, check, jag pottar, syn.

 

Turn: 9. Jag har alltså OESD + flushdrag. Nu ställer fi in för ungefär 1/2-2/3 pottbet, något som jag naturligtvis blixtsynar.

 

På rivern kommer en offsuit tia, jag tänker "FAN". Han viker upp en åtta med dålig kicker och jag vinner potten.

 

Han skriver ngt i stil med *** so ****ing lucky ****ing unbelievable.

 

Jag svarar något i stil med, "It wasn't luck, pure skills" varpå han fortsätter tilt-rabbla, så jag börjar dissa honom när han köper in sig igen, säga att jag ska ta hans inköp. Han fortsätter svära och blir bara surare när jag skriver "Spread the love, mate". Han tiltar ur och torskar lite mer till mig på skitkasst spel, jag garvar.

 

Ja, jag är ond. Men vafan, måste ju få driva med folk också... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, men inte riktigt på samma grunder.

 

Korten faller slumpmässigt, och det finns ingenting som garanterar att du kommer att vinna om du trycker in med den bästa handen. Vad du får är ett vad mot motspelarna, där du hela tiden försöker ha de bästa oddsen. Om man inte ska acceptera att folk synar när det är matematiskt inkorrekt för dem men ändå vinner, så ska man inte spela poker - så länge man inte kan hålla sina känslor någorlunda i styr. Ingen på bordet vill höra hur mycket tur din motspelare hade, eller att han är en "fucking moron".

 

Sånt snack får man ta i den officiella gråta ut-tråden.. =)

 

Det var en skön syn på saken. Har inte tänkt på det så riktigt.

Så teoretiskt sätt så skulle människor som gnäller på tomtar som gör en marginel EV- syn skära handlederna av sig varje gång dom köper en trisslott. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll också på att skälla på fiskarna så fort jag förlorat en hand och vid en stor förlust kunde jag sitta i tio minuter och ösa glåpord på den som spelat mot oddsen. Att spela många bord parallellt och samtidigt skriva en massa skit blir ruskigt olönsamt eftersom man tappar koncentrationen.

 

Men...till slut häcklade jag en svensk fisk på SVENSKA, så pass mycket och fult att min chat blev "disable" av expekt :lol:...sen den dagen har jag inte kunnat skriva ett ord i chatten och det har faktiskt märkts på timlönen. I ju för sig tråkigt om någon börjar prata med mig och så kan man inte svara...

 

Idag skriker jag "tomtejävel" några gånger och sedan är det inte mer med det. Bara att lira vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är värre om jag vet att jag spelat fel men har tur och nån då säger

 

"Nice hand. You are a good pokerplayer"

 

än om nån avreagerar sig :D

 

 

HOHO.. den där frasen kanske tom jag skrivit till dig nån gång ;)

 

hade en som drog ut mig igår med 7 2 off.

 

Jag skrev då:

 

"VERY well played"

"You must be a pro"

"Keep playing that way"

 

finns så sjukt dåligt folk på online poker, så på en del bord är det fanimig omöjligt att läsa nån ;)

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En SnG, jag floppar Top-paret, ställer in. En kille synar sig all-in, han har hålstegedraget och sätter det på river.

 

Jag: Nice hand, well played

Han: Thx!

 

En kille jag spelade mot synade ner med ALLT. Jag menar ALLT, en gång med 52s till river, utan drag, en annan med Q8, totalt missad (satte Q på river och plockade potten iofs). Man KAN ju bara inte skälla på dem för de är ju guldguvor :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ändå det värsta jag varit med om.. Jag sitter på AQ bb och alla synar med jag raisar den till 3 $ En snubbe synar och floppen kommer

7, 10, K jag fortsätter betta pot. Killen slår om pott, jag känner mig slagen och lägger handen. Snubben visar sin A Q och skriver ner chatten att jag är en Fucking fish you stupit fuck osv. Jag svarar med att undra vad han menar med det eftersom jag la min hand när han gjorde bra bluff

killen fortsätter bara skriva idoit saker i chatten.. Antingen var det första gången han bluffade och lyckades med eller så var han bara en total idiot.

 

Jag förstår inte ens varför man häcklar ner folk speciellt inte när motparten har gjort ett korrekt drag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte ens varför man häcklar ner folk speciellt inte när motparten har gjort ett korrekt drag...

Vad jag kan det se finns det i huvudsak två orsaker:

 

1) Man har ett jäkligt ömtåligt ego och mår lite bättre av att kasta skit på andra. Människor som tillhör den här kategorin jobbar för övrigt ofta som lapplisor.

 

2) Man försöker få motståndaren att tilta och spela sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är -EV på att gnälla på spelare som är sämre än en själv-alldeles oavsett situation och hand.

Att gnälla på dylika är både korkat och dyrt.Det är PRECIS tvärtemot vad man skall göra.

Pallar man inte med den LILLA mentala belastning det innebär att bli utdragen på ett logiskt felaktigt sätt någon gång då och då,nå då har man själv inte vad som krävs.

Sluta gnälla på sämre spelare!

Det är ju DE och inga andra som ger dig möjligheten att själv gå plus i det långa loppet!

Det finns INGEN prestige i en enskild hand-eller enskild session.ALL prestige ligger i att vinna det långa racet-all.

Den som gnäller på tomtar ÄR själv den störste tomten.Han sabbar helt för sig själv helt av egen förskyllan.

Så ser det ut när praktdumhet praktiseras vid ett pokerbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tror att man kan dra fördel genom att häckla

 

Han skriver ngt i stil med *** so ****ing lucky ****ing unbelievable.

 

Jag svarar något i stil med, "It wasn't luck, pure skills" varpå han fortsätter tilt-rabbla, så jag börjar dissa honom när han köper in sig igen, säga att jag ska ta hans inköp. Han fortsätter svära och blir bara surare när jag skriver "Spread the love, mate". Han tiltar ur och torskar lite mer till mig på skitkasst spel, jag garvar.

 

Ja, jag är ond. Men vafan, måste ju få driva med folk också... :)

 

Hela grejen är ju hur man gör det. Det där är är ju mer att retas lite sofistikerat vilket är ok. Att gå in på gay som något skällsord som någon tidigare sagt att denne gjort är bara patetiskt. Det är stor skillnad att tracka en idiot än att gå in med personangrepp.

 

Om någon försöker trycka ned mig så brukar jag svara med att jag hör ju att den personen har en akademiskt examen. Då håller de oftast käften. Ibland får jag lust att fråga om de är white trash och bor på en husvagncamping. Det skulle vara kul att veta hur många som använder samma språk in real life? Jag tror inte det är så många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kan jag bli förbannad när det hår dåligt en session och felspel från motstånadaren bara resulterar i att han vinner.

Men det viktigaste; om jag skriker och gnäller lite p.g.a det dåliga spelet från hans sida så blir en normal motspelare på myshumör och tror att han slår mig i alla lägen. Tillslut har du stacken med lite flyt. Det fungerar i vissa fall, men det förutsätter att du kännder till hans karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast när någon drar ut mig med typ 72o så sker det från SB eller BB. I mina FL-Cashgames hittar jag sällan, eller aldrig någon som spelar så jätteilla. Däremot finns det många som konsekvent spelar fel från flopen och framåt. Jag kommenterar aldrig det.

 

jag brukar ofta spela 72, och det finns egentligen bara en anledning att spela den handen och den är att ALLA VET att man inte spelar den handen. ;) vilket då innebär när floppen kommer med 72 (händer ju inte alltid, men ofta nog) så sitter jag med två par och flinar gott.

 

ramlar den sedan in en 7:a eller 2:a till så är det säkra pengar( så säkert det nu kan bli i poker) :lol:

 

om det är ett tomtigt spel det får ni avgöra, men gnäll inte när ni loosar ;)

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara...

 

Varför skälla ut dom som föder er?? Det är ju pga såna utdragningar som ni vet vem som är tomte och inte.... eller??

 

Jag skäller aldrig på nån...det enda det gör att att:

 

I bästa fall så börjar han tilta....MEN om han spelar såna händer så är han ju redan kass...så vad hjälper det att skälla på han?

Hur får man en tomte att tilta?? hahaha

 

I värsta fall så skärper han sig och försöker spela bättre...dvs att ni kommer vinna mindre pengar av just honom....

 

Däremot så är det enkelt att dra nytta av griniga spelare som skäller på andra.....jag vet ju precis vart dom riktar sin ilska och vem dom försöker slå...inte är det mig dom spelar mot iallafall dvs, ännu en person som går från bra till tilt....dvs jag vinner mer pengar av honom än när han spelar på topp....

 

 

Tänker ni aldrig på det viset??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...