Gå till innehåll

24h - Lögner och diskvalificering


dragonDonk

Recommended Posts

Helsnurrig tråd där det mesta skrivs under tilt, verkar det som.

Det är väl självklart att man får ha konton på olika sajter inom nätverket. Det som däremot inte är tillåtet är att spela dessa på samma bord, mot varandra.

Allt annat tjafs och tolkande verkar överflödigt i sammanhanget, liksom egentligen hela diskussionen eftersom DragonDonk troligen ändå vinner ett paket med det kontot han har kvar - om han inte snackar bort platsen, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helsnurrig tråd där det mesta skrivs under tilt, verkar det som.

Det är väl självklart att man får ha konton på olika sajter inom nätverket. Det som däremot inte är tillåtet är att spela dessa på samma bord, mot varandra.

Allt annat tjafs och tolkande verkar överflödigt i sammanhanget, liksom egentligen hela diskussionen eftersom DragonDonk troligen ändå vinner ett paket med det kontot han har kvar - om han inte snackar bort platsen, förstås.

 

 

 

Vinner en plats ändå? Skojjar du eller, blev ju 4outad all-in på turn idag mot ett riktigt ärkenöt :) GetGtEven också :P

 

Och jag kan ju säga att det är omöjligt att spela flera klienter samtidigt. Det har jag inte gjort. Inte heller det kan dom förklara.

 

Klart man blir tiltad när dom låser ett av mina konton som i dåläget var värderat till ca 8820€. Och utöver det måste lyssna på ännu större ärkenötter som ältar annat trams.

 

 

 

 

Väldigt rolig maildialog. Dom börjar få slut på argument nu och inser nog snart att dom gjort helt fel. Det här var det senaste de verkar ha i arsenalen. Sicken osis då att ena kontot låg på 24h och andra på Martinspoker. Dom ändrar sig hela tiden och verkar inte ha något vettigt att komma med.

 

 

 

Please also note that we only allow one account per person at our pokersite, however, it is possible to have multiple accounts across the Entraction Network.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jaha då var det officiellt då. Om man har två eller fler konton registrerade på olika skin inom Entraction Nätverket skall alla utom ett bli AVSTÄNGDA.

 

Det här blir intressant att följa om de verkligen följer upp detta. Antar det bara gäller mig också, vilka jävla nötskal rent ut sagt.

 

Blir intressant att se om de ens kommer be om ursäkt eller ge mig ersättning.

 

 

Som jag läser brevet handlar detta specifikt om denna promotion, dvs ELAAPP, där man inte får ha två konton. Inget om att du inte får ha olika konton på olika sajter inom nätverket. Men kan du inte spela med DragonD0nk längre på den sajten där du skapade den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte låta otrevlig använder jag väl snälla ord. Är du helt hjärndöd eller?Har tydligt klargjort att jag inte brutit mot någon av deras paragrafer förutom att jag haft två konton på olika skins.

 

Är det något med det du inte förstå är det inte ens lönt att läsa det du skriver. IQ up pls.

 

Snälla ord; sa Bull...

 

Intressant med om dragonDonk vinner ett paket att se honom stolt bära en 24h-tröja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att samma användare inte ska kunna spela med fler olika konton. Att det överhuvudtaget är möjligt visar att det där med säkerhet inte står högt upp på spelbolagens agendor.

 

Det är dock inte dragonDonk vi ska vara arga på utan Entraction Network som verkar spela i samma klass som Ultima Bet.

 

Snart är det väl bara Svenska Spel man kan lita på :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Please also note that we only allow one account per person at our pokersite, however, it is possible to have multiple accounts across the Entraction Network.

 

Jaha, det där var intressant. Det betyder att alla som har mer än ett konto på nätverket kan när som helst få sina pengar beslagtagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ord; sa Bull...

 

Intressant med om dragonDonk vinner ett paket att se honom stolt bära en 24h-tröja.

 

 

 

Man behöver inte spela i mundering, för det andra är jag inte speciellt otrevligt vanligtvis. Men ibland rinner glaset över.

 

Tänk dig själv att du suttit och grindat och kämpat en hel månad . Sen när det för en gångs skull i livet går bra så stänger dom av det ena kontot som kompisen kört på. Helt utan anledning och felaktigt. Skulle du inte reagera? Bli sur? Bli rent utsagt förbannad?

 

Det roliga är att dom fortfarande inte har kommit med någon paragraf jag brutit mot. Var väl ett sätt att rädda sitt eget skinn bara när de fick för många klagomål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att samma användare inte ska kunna spela med fler olika konton. Att det överhuvudtaget är möjligt visar att det där med säkerhet inte står högt upp på spelbolagens agendor.

 

Det är dock inte dragonDonk vi ska vara arga på utan Entraction Network som verkar spela i samma klass som Ultima Bet.

 

Snart är det väl bara Svenska Spel man kan lita på :-D

 

 

 

Det har inte varit på tal ens om något i närheten av collusion. De satt tydligen flera timmar för att komma på anledningar att något av de två nämnda kontona skulle softspelat varandra. De hittade som tidigare nämnt TVÅ händer.

 

a) KQ viks utg+1 efter att utg raisat till 3,5x

b) AT viks i sb efter uppslag utg och 3bet av knapp.

 

Enligt supporten är allt annat än insta-all in med dessa två händer definierat som softspel.

 

 

Så snälla nån, vi har inte colludat. Kan folk sluta leta fel och försöka inse faktum. 24h har gjort fel.

 

 

 

Sen vet jag inte om man kan säga att jag är så himla förbannad, snarare ledsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte DD haft konton med så lika användarnamn så hade han fortfarande haft båda med i racet, det är jag ganska övertygad om. Det var ju först efter anmälningar från andra som det ena kontot stängdes ner (vid fjärde deltävlingen).

 

Det säger också en hel del om nätverkets upprätthållande av regler, det krävs alltså information från andra spelare för att upptäcka saker som självklart borde ha upptäckts automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte varit på tal ens om något i närheten av collusion. De satt tydligen flera timmar för att komma på anledningar att något av de två nämnda kontona skulle softspelat varandra. De hittade som tidigare nämnt TVÅ händer.

 

a) KQ viks utg+1 efter att utg raisat till 3,5x

b) AT viks i sb efter uppslag utg och 3bet av knapp.

 

Enligt supporten är allt annat än insta-all in med dessa två händer definierat som softspel.

 

 

Så snälla nån, vi har inte colludat. Kan folk sluta leta fel och försöka inse faktum. 24h har gjort fel.

 

 

 

Sen vet jag inte om man kan säga att jag är så himla förbannad, snarare ledsen.

 

Jag säger inte att ni har colludat. Det jag säger att det inte bör vara tekniskt möjligt att spela samma turnering från två konton som tillhör samma användare. Egentligen bör det inte vara tillåtet att spela från samma ip-adress men säkerhetstänkande i den här branschen är under all kritik.

 

Du har inte gjort något fel som har frågat och kört med öppna kort. Det är 24h som är ett skämt och jag skulle inte under några omständigheter våga ha en enda krona hos dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte DD haft konton med så lika användarnamn så hade han fortfarande haft båda med i racet, det är jag ganska övertygad om. Det var ju först efter anmälningar från andra som det ena kontot stängdes ner (vid fjärde deltävlingen).

 

Det säger också en hel del om nätverkets upprätthållande av regler, det krävs alltså information från andra spelare för att upptäcka saker som självklart borde ha upptäckts automatiskt.

 

 

 

Hade jag ens övervägt att döpa kontona likadant om jag hade tänkt colluda eller om det inte vore accepterat att ha två konton som deltog(spelade av olika spelare) i promotionen?

 

Vet inte hur många bevis som behövs, men tycker inte det kan vara mer uppenbart att 24h valt att ändra sina regler efter de mottagit alla klagomål. Vilket minst berättigar mig till ersättning för EVet av kontot vid diskvalficieringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte spela i mundering, för det andra är jag inte speciellt otrevligt vanligtvis. Men ibland rinner glaset över.

 

.

 

2. Winners of the Experience Life as a Poker Pro packages are required to wear 24hPoker logo clothes during all play and media interviews for the duration of the tournaments included in the prize package. Any other logo clothing than 24hPoker is not allowed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Winners of the Experience Life as a Poker Pro packages are required to wear 24hPoker logo clothes during all play and media interviews for the duration of the tournaments included in the prize package. Any other logo clothing than 24hPoker is not allowed.

 

 

Oj, du har rätt.

 

Nu är sannolikheten att man tar en plats 1 på miljonen eller nåt sånt.

 

Men om detta inträffar kanske jag också får ändra 5 valfriga paragrafer efter eget önskemål som de gjort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men alltså. Du måste väl ändå kunna försöka tänka lite logiskt.

Du har frågat om du får spela 2 konton och fått ett ja. Vad du däremot inte har frågat är om dessa konton får spela från samma ip-adress när det är dags för turnering. Hade du frågat det hade du sannolikt fått nej.

Förstår du inte att det inte alls är så konstigt om dina motspelare protesterat?

Förstår du verkligen inte varför ditt ena konto stängts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men alltså. Du måste väl ändå kunna försöka tänka lite logiskt.

Du har frågat om du får spela 2 konton och fått ett ja. Vad du däremot inte har frågat är om dessa konton får spela från samma ip-adress när det är dags för turnering. Hade du frågat det hade du sannolikt fått nej.

Förstår du inte att det inte alls är så konstigt om dina motspelare protesterat?

Förstår du verkligen inte varför ditt ena konto stängts?

 

 

Klar jag förstår att spelare reagerar på nicknamet och att siten är för fega för att våga säga att det är okej.

 

Hade det inte varit IP'n dom klaga på. Låtsäga att en av oss spelat från internetcafe eller använt 3G internet.

 

Ja då LOVAR jag dig att dom hade hittat på något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har inte din flickvän kvalat in själv? Tycker fö hon verkar vara en fantastisk person som fogar sig i att ni ska sitta i olika rum i två veckors tid.

 

Btw: skapade du tråden för att du ville få sympati och stöd?

 

 

Sambo betyder samboende. Kan vara av samma kön utan att ha en relation så vitt jag vet? Vi har varsitt sovrum, varsitt grind-kontor. Passar oss bra.

 

Sympati och stöd? Snarare för att få tips och hjälp om hur rättvisa kan skipas. Fortfarande lustigt att 24h representanter uteblir, men de vet ju att de gjort fel så det bästa de kan göra är väl bara att vänta tills jag inte orkar bry mig längre.

 

Tycker bara det är lite skumt att en liten sida, på ett litet nätverk försöker driva en verksamhet helt utan kundorientering. Trodde iaf att customer relations borde vara en av de främsta konkurrensfaktorerna.

 

Verkar inte bli någon VIP-shop för den delen heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill förövrigt be om ursäkt till de som känner sig stötta av de oseriösa hot och kränkningar jag skrivit när jag varit på rakettilt och råkat ut för shortstackare som vägrar lämna eller dylikt.

 

Inget är personligt eller ens i närheten av något jag menat.

 

Är inte sånn egentligen men ibland rinner det över. Är väl det som skett senaste dagarna där jag först råka ut för pokertrojan, banktrojan och sen det här med ELAAPP diskningen.

 

Nog av OT nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sambo betyder samboende. Kan vara av samma kön utan att ha en relation så vitt jag vet? Vi har varsitt sovrum, varsitt grind-kontor. Passar oss bra.

 

Nej, sambo är ett juridiskt begrepp. "Med sambor avses två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll." - Sambolagen

 

Sorry för OT, men bara för att undvika missförstånd i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, sambo är ett juridiskt begrepp. "Med sambor avses två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll." - Sambolagen

 

Sorry för OT, men bara för att undvika missförstånd i framtiden.

 

Jaha så vad ska man kalla det då om man bor ett gäng grabbar? :)

Men whatever, tror de flesta förstår ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att det i första hand är idiotiskt av 24h's support och ge han ett godkännande att ha med två accounts på sitt eget namn i tävlingen, men att dom sen blåser honom såhär är rätt illa.

 

Sedan vad op skriver för skitsnack i chatten har ju inte så mycket med ärendet och göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi på Casagaming som arrangerar ExperienceLifeAsAPokerPro™ tycker det är ledsamt att det blivit en situation såsom det beskrivits i denna tråd av ”Dragondonk”.

 

Vi kommer inte gå i polemik mot "Dragondonk" utan kan bara konstatera att denne har olyckligtvis förbrutit sig mot dels nätverkets regler dels mot våra direkta instruktioner. Vi kommer ha en separat diskussion med Dragondonk och hoppas att detta skall lösa sig.

 

Eftersom diskussionen ändå förs i det offentliga vill vi säkerställa att rätt information kommer ut.

 

Informationsvis vill vi nu nämna att det finns ett regelverk gällande själva Entractionnätverket, vilket säger bl.a. att det är otillåtet dels att spela på samma bord med två olika konton och dels att få någon slags av hjälp för sitt spel via information av andra spelare. Vi citerar "It is strictly forbidden for a player to play at the same table with different nicknames used at different sites within the network. It is also forbidden to join the same tournament with different nicknames". Vidare stipuleras det I Entrcationnätverkets regler att "Poker is an individual game where players play for their own interest. Any kind of cooperation or partnership between players is strictly forbidden", och att "It is strictly forbidden to give away any information about your hand before a pot is finished by communicating with other players".

 

ELAAPP har också ett eget, kompletterande, regelverk. I detta stipuleras det bl.a. att "only one Experience Life as a Poker Pro package per person is allowed”.

 

Vi önskar således att man skall delta i ELAAPP, som är en otrolig upplevelse med bra värde, men också att man aldrig skall spela med mer än ett konto och aldrig samarbeta med annan spelare. På detta sätt blir det inga problem. Vi tycker att poker är ett skicklighetsspel som skall utövas med respekt gentemot alla inblandade.

 

Har Ni frågor om detta så kontakta gärna Casagaming Ltd. Customer Service Manager Johan Söderström på vardagar från 9:00 CET till 17:00 CET, på +44 20 8816 7681.

 

Casagaming Ltd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...