Gå till innehåll

Gissa antalet deltagare i WSOP main event 2005


Gus

Hur många deltar i WSOP 2005?  

148 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur många deltar i WSOP 2005?



Recommended Posts

tror dom kommer bli tvungen att ha nån typ av kval till mainevent inom nått/några år, en turnering på 6000 pers för att kora "världens bästa pokerspelare" funkar ju liksom inte.

 

wildcards och invites till pros och kvaltävlingar för resten av folket.

 

i år blir 5554 pers tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror dom kommer bli tvungen att ha nån typ av kval till mainevent inom nått/några år, en turnering på 6000 pers för att kora "världens bästa pokerspelare" funkar ju liksom inte.

 

wildcards och invites till pros och kvaltävlingar för resten av folket.

 

i år blir 5554 pers tror jag.

 

På ett sätt kan man ju se alla de tusentals WSOP-sateliterna som ett slags kval, och en direkt-buyin som en invite =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att om det blir för många startande så borde dem höja buy in tills nästa år.

 

Ja. tyvärr blir de väl snart tvungna att göra det... Men å andra sidan ser jag gärna att WSOP (som ändå ses som det riktiga VM) är den dyraste tourneyn under året. Den mest prestigefyllda bör väl oclså vara dyrast, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis min tanke Hector! Ett VM värt namnet ska ju ändå vara den största buy-in tävlingen på planeten. Inköpet har vart det samma sen början av 70-talet. Någon kan ju gärna få beräkna inflationen sen dess.

 

$10,000 1970 motsvarar ungefär $50,000 idag (2005). :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många var med i WSOP 2004? Så man får en uppfattning om hur mycket det blir på förstaplatsen. 2003 var det väl 2.5 miljoner och 2004 5 miljoner?

Siffrorna stämmer bra, tror det var runt 2400 deltagare 2004.

 

Då kan vi lugnt räkna med åtminstone 10 miljoner dollar i förstapris gissar jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...