Gå till innehåll

Köptips för automagisk kortblandare?


jezaja

Recommended Posts

Någon som testat sådana?

Mest en kul grej men hur bra är dom, pajar dom korten nåt?

Fungerar dom med plastlekar?

Hur väl blandar dom?

 

Verkar finnas väldigt billigt, runt 200:-

Behöver bara klara en kortlek i taget då det handlar om poker.

Såg en på MAAB, finns det andra europeiska butiker som saluför liknande alt. bättre varianter? Kom med tips!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om någon kan tipsa om en helatuomatisk kortblandare så blir jag glad. Gärna en som är tyst. Och billig.

 

Jag köpte den som MAAB säljer och den är högljudd och halvautomatisk. Man delar kortleken i två delar som man lägger i var sitt fack. Därefter tryckar man på knappen och delarna föses ihop. Kortleken är nu långt ifrån blandad så man får ta ur korten från samlingsfacket, dela i två högar igen och börja om. Denna procedur får upprepas tills man är nöjd. Detta är väsentligen långsammare än att blanda för hand. Och så bonusen (?) med ljudet då.

 

Notera nu att det inte är MAAB jag vänder mig emot, utan denna kortblandartypen. Jag har sett den på flera ställen och den är knappast bättre för att man köper den någon annanstans.

 

Så som sagt, en helautmatisk, tyst och billig kortblandare ser jag fram emot att kunna köpa efter era excellenta tips här. :-) Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara lära sig att blanda själv?

 

Jag blandar och ger bra/snabbt men det står "Mest en kul grej" i det ursprungliga, vilket det vore.

 

 

Det finns och köpa hos Magnus Andersson AB för ca 200kr. Den är modell enklare men helt ok och sliter inte ut korten.

Läs inlägget du svarar på.

 

Skalansky: Jo känns som det är halva jobbet att ta o dela på kortleken (ordvits), man vill ju en där man bara slänger in leken i ett hål o den kommer ut blandad på andra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...