Gå till innehåll

Folk visar sin hand innan de foldar.


PinkMargera

Recommended Posts

Jag har funderat lite över fenomenet att folk visar sin hand innan de foldar. Vad vill de egentligen säga?

 

"Titta vad bra hand jag har men jag vågar tyvärr inte calla trots att jag vet att jag har bäst hand?"

 

Snarare visa att man är kapabel till en "hero fold", dvs. att man lägger en stark hand i övertygelse om att motståndaren har dig slagen.

 

En liten uppvisning i handläsning, eller läsning av tells, om det fungerar bra. I annat fall framstår man som en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tror inte riktigt det är anledningen till att man visar sin hand, för man foldar ju inte direkt när man tror att man leder, utan när man tror att man är slagen. Jag tror det beror på lite olika saker, såklart. En anledning kan ju vara att man hoppas på att motståndaren även kommer visa upp sin hand när man själv var så snäll att visa vad man kastade. Detta brukar funka bra mot nybörjare har jag märkt när jag spelat livepoker.

 

En annan anledning kan nog vara att visa att man kan lägga en hyfsat bra hand och inge viss "respekt" på bordet genom att då säga att jag kan kasta sådana händer eftersom jag är i god tro i att motståndaren har en ännu bättre hand. Men motståndarna kan då också få uppfattningen av att man är en tajt spelare som kan t.ex. lägga sitt högsta tvåpar i tro om att fi har triss/stege etc. Det är väl det som jag kan komma på i det sena dygnet.

 

I övrigt är det sällsynt att klienter har den funktionen, så om du stör dig väldigt mycket på det så är det bara att byta. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat lite över fenomenet att folk visar sin hand innan de foldar. Vad vill de egentligen säga?

Kan inte se någon större skillnade mellan det och att visa sin hand när det är fi som har foldat. Det är väl exakt samma anledningar:

1. Man är en social typ som gärna vill dela med sig att man lyckats få AA första gången den här kvällen. Poker är roligare om man kommunicerar lite.

2. Man vill skaffa sej en table image. Visa vilken skräphand man satsade med om man vill ha en lös image, alternativt visa att man trots allt hade en riktigt bra hand om man vill ha en tajt image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...