Gå till innehåll

PLO - Spela drag mot maniac?


ac-dc

Recommended Posts

Bordsstämning:

Den här handen utspelades då Partys inköp fortfarande var 50xbb. FI2 är den maniac som rubrik syftar på och han spelade i stort sett alla händer, ofta med potthöjning pf. Många vid bordet spelade dåligt och tiltade mot honom. Han betade nästan varje flop först in och synade det mesta hela vägen till showdown. Han hade dessutom extremt flyt när han som mest vann 10(!) potter i rad. Obervera hans stack på 12x inköp inspelad på 1,5h. Jag själv hade turen att få kort och hade dubblat upp mot honom två gånger.

 

$100 PL Omaha Hi

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: FI2 ( $1267.7 )

Seat 3: oneforluck ( $0 )

Seat 4: spang20 ( $134.2 )

Seat 5: acdc_ate ( $402.45 )

Seat 7: AKMacAdoo ( $135.45 )

Seat 8: MarcSun ( $289 )

Seat 9: Centipede121 ( $149.35 )

Seat 10: FI1 ( $100 )

Seat 6: DUKEAAKK ( $206 )

Seat 1: wildandloose ( $92 )

acdc_ate posts small blind [$1].

DUKEAAKK posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to acdc_ate [ 7:spade: K:heart: K:spade: 6:club: ]

AKMacAdoo calls [$2].

MarcSun folds.

FI1 calls [$2].

wildandloose folds.

FI2 calls [$2].

spang20 folds.

acdc_ate calls [$1].

DUKEAAKK checks.

 

För en gångs skull höjer han inte. Jag sitter på en skaplig hand, men vill inte trissa upp potten från en dålig position. Alltså syn.

 

** Dealing Flop ** [ 5:heart: , 4:spade:, T:spade: ]

acdc_ate checks.

DUKEAAKK checks.

AKMacAdoo checks.

FI1 checks.

FI2 bets [$9.5].

acdc_ate raises [$38].

DUKEAAKK folds.

AKMacAdoo folds.

FI1 is all-In [$98]

FI2 calls [$88.5].

acdc_ate calls [$60].

Jag har openended stegdrag och kunghögt färgdrag samt ett överpar. Eftersom FI2 betar i stort sett allt vill jag isolera honom, checkhöjer pott. Fråga: är det rätt att pusha ett sådant här drag mot en maniac? FI1 checkhöjer också och ställer in! Ajdå! Har han "bara" topptrissen är jag inte i alltför dåligt läge, såvida inte A-högt färgdrag är ute. Då har jag bara 8 outs, 6 för stege och två kungar. Jag har dock bra pottodds 60:241. Syn.

 

** Dealing Turn ** [ J:diamond: ]

acdc_ate bets [$301].

FI2 calls [$301].

 

Här kommer jag på den "briljanta" idén att eftersom FI2 (som är maniac) inte tryckte in på floppen sitter han på något drag. Jag ligger alltså före med mitt överpar. Så här i efterhand inser man att han mycket väl kan ha spelat på toppar och träffat knekten eller något liknande. Jag ställer hursomhelst in och efter långt funderande synar han.

 

** Dealing River ** [ 2:diamond: ]

acdc_ate checks.

FI2 checks.

 

Aj,aj! Jag har inte träffast någonting och nu ligger det en potentiell stege på bordet.

 

acdc_ate shows [ 7:spade:, K:heart: , K:spade:, 6:club: ] a pair of kings.

FI1 doesn't show [ A:spade:, 6:spade:, Q:heart: , 8:club: ] high card ace.

FI2 doesn't show [ 8:spade:, A:heart:, 2:spade:, 7:diamond: ] a pair of twos.

acdc_ate wins $602 from side pot #1 with a pair of kings.

acdc_ate wins $301 from the main pot with a pair of kings.

 

Slutsats: De största potterna vinner man inte genom solitt procentuellt spel. 450xbb med KK i Omaha! (Slut på skryt).

 

Den huvudsakliga frågan jag funderar över är mitt spel på floppen. Tycker ni att jag spelar rätt där? Spelet på turn antar jag kan betraktas som en genial read eller helt enkelt ren tur. I det här fallet visar FI2 sin mest galna sida och synar pottbet med gutshot-drag utan mer pengar att vinna. Han har iofs två spader men det är ganska optimistiskt att tro att de ska vara värda något i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du spelar helt rätt på floppen. Skulle tänkt precis likadant. Dock är det livsfarligt att spela mot maniacen ur position som du tvingades göra här. Då vill jag nog redan sitta på nötterna med återdrag. Ditt turn-bet är som du säger antingen ett genidrag eller tomtespel. Maniacen kan som sagt sitta på precis vad som helst. Men grattis till en schysst pott :)

 

Var det möjligen deep7pocket du lirade mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...