Gå till innehåll

Halva tiden kvar till Supernova, värt?


weddie

Recommended Posts

Allt annat än Ladbrokes är väl bättre (som har 6% rake i stället för industristandard 5%).

 

Va med i deras vip club för svenskaspelare innan, och då fick man väldigt bra promotions och erbjudanden dock, men annars är värdet sämmst om man ska grinda osv. Tycker överlag att dom är påväg neråt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej,

 

är det någon som vet ungefär vad det kostar i rake att att uppnå de två högsta statusarna hos Pokerstars:

 

(1) Supernova, krav 100 000 VIP "player points"

(1) Supernova Elite, krav 1 000 000 VIP "player points".

 

Skulle verkligen uppskatta om någon kan göra en uppskattning/gissning av kostnaden.

 

Mvh

 

Sotomayor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va med i deras vip club för svenskaspelare innan, och då fick man väldigt bra promotions och erbjudanden dock, men annars är värdet sämmst om man ska grinda osv. Tycker överlag att dom är påväg neråt!

 

Lirade stort på laddies för 4-5 år sen med stora MTTs, då hade de grymt mycket promotions för regulars, spelade massvis med VIPturrar, men troligen har de gått i en nedåtgående spiral sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

är det någon som vet ungefär vad det kostar i rake att att uppnå de två högsta statusarna hos Pokerstars:

 

(1) Supernova, krav 100 000 VIP "player points"

(1) Supernova Elite, krav 1 000 000 VIP "player points".

 

Skulle verkligen uppskatta om någon kan göra en uppskattning/gissning av kostnaden.

 

Mvh

 

Sotomayor

 

 

5 VPP för $1 i rake om du spelar turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 VPP för $1 i rake om du spelar turneringar.

 

Tack för svaret Martenmania!

 

Med andra ord så skulle det kosta $200 000 att nå Supernova Elite om man bara spelade turrar. Sen så skulle man ju få tillbaka en del under vägen dit så den effektiva kostnade för statusen skulle kanske hamna på ca: $160 000?

 

Verkar detta riktigt Martenmania (eller ngn annan vänlig)?

 

En annan fråga, hur tror du att kostnaden skulle skilja sig om man spelade endast cash games? Jag antar att den skulle sjunka avsevärt, verkar $125 000

rimligt.

 

Tack på förhand

 

Sotomayor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret DrRoland!

 

Jo du har rätt i att speltyp, nivå och även spelstil avgör kostnaden. Vore sjukt bra om någon som har klarat att nå nivåerna och "trackat" kostnaden kunde ge svar.

 

Dr Roland, skulle du våga på dig en gissning om jag omformulerar frågan enligt följande kategorier:

 

(1) Ca: kostnad för NL spelare mellan stakes

(2) Ca: kostnad för NL spelare high stakes

 

Mvh

 

Sotomayor,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du får ju en viss FPP för varje $1 du lägger i potten, högre nivå = mer $$$ i potten = snabbare FPP. Stars har förövrigt ingen rakeback så är väl ingen direkt idé att grinda cg där om så var fallet.

 

Frågan är egentligen väldigt enkel, "vad kostar det i rake att nå SuperNova Elite status".

 

Jag vet vad jag får tillbaka under vägen dit, men jag vet inte kostnade till målet.

 

Kan dessvärre inte formulera detta enklare....

 

Mvh

 

Sotomayor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är egentligen väldigt enkel, "vad kostar det i rake att nå SuperNova Elite status".

 

Jag vet vad jag får tillbaka under vägen dit, men jag vet inte kostnade till målet.

 

Kan dessvärre inte formulera detta enklare....

 

Mvh

 

Sotomayor

 

Svaret är egentligen väldigt enkelt också, bara att ta penna och papper och räkna ut för din nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Martenmania!

 

Med andra ord så skulle det kosta $200 000 att nå Supernova Elite om man bara spelade turrar. Sen så skulle man ju få tillbaka en del under vägen dit så den effektiva kostnade för statusen skulle kanske hamna på ca: $160 000?

 

Verkar detta riktigt Martenmania (eller ngn annan vänlig)?

 

En annan fråga, hur tror du att kostnaden skulle skilja sig om man spelade endast cash games? Jag antar att den skulle sjunka avsevärt, verkar $125 000

rimligt.

 

Tack på förhand

 

Sotomayor

 

Jag räknade ihop det nån gång och kom fram till att om man spelar turneringar så har matt fått tillbaks drygt hälften av rejken när man väl uppnått Supernova Elite (bonusar, freerolls, inköp till liveturneringar etc).

Det är definitivt svårare att få ihop poäng på cash games, precis som på många andra sajter, t.ex. ongame. Varför vet jag inte.

På ongame får man ju i runda slängar knappt två tredjedelar så många poäng per rejkad dollar i cash game mot vad en turneringsspelare får. Har inte kollat på vad som gäller för Stars, men skulle kunna tänka mig att det är nåt liknande där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så bara att räkna ut kostnaden för CG att nå Supernova Elite.

Genom att Pokerstars inte har någon form av contributed dvs du är inte tvingad till att ha lagt något i potten.

Har du blivit delad kort i en pott och potten för bordet uppfyller kriterierna:

First Frequent Player Point (FPP) is awarded for playing a hand in which the rake reaches:

 

$0.40 for fixed limit poker games with stakes $1/$2 and lower

$0.40 for NL/PL poker games with blinds $1/$2 and lower

$0.40 for "1-on-1" poker games (this applies only to "1-on-1" tables, not to regular tables which have only two players seated)

$1.00 for all other games

Second FPP is awarded for playing a hand in which the rake reaches:

 

$2.00 for all 6-max tables (this doesn't apply for games being played 6- handed at 10/9/8 player tables - just 6-max tables)

$3.00 for all other tables

 

Genom att man bara kan säga att man betalar rake då man vinner en pott.

Dvs om du vinner en pott på 100d så går 3d till raken då har DU betalat 3d i rake på just den potten för det är vad du förlorat pga raken.

Om du förlorar en pott på 100d så betalar du ingen rake då du inte gått miste om något.

Att då förutse hur mycket det skulle kosta en att nå Supernova Elite är istortsett lönnlöst. Då spelstilen för en individ är helt avgörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...