Gå till innehåll

Svara gärna på detta!


perK69

Recommended Posts

OBS! Detta är INTE en "riggtråd", utan allt snack om riggen kan tas i rätt tråd... I denna tråden vill jag att ni helt enkelt svara så ärligt ni kan på detta:

 

Variansen i poker känner varje pokerspelare till. Du kan ibland förlora, förlora och förlora trots att du spelar bättre än dina motståndare. De flesta accepterar att bli "bad-beatade" lite då och då.

 

MEN: Var går din gräns? Finns det en hypotetisk gräns där du helt enkelt skulle konstatera att något är fel på slumpgeneratorn, förprogrammerad eller på annat sätt styrd?

 

Om du på en kväll skulle förlora potten 10 ggr på 1-outare? 20 ggr?

Ställa in med AA mot KK 20 ggr och förlora alla? Gång på gång se din motståndare syna din all-in med endast hålpipa, och träffa hela tiden?

 

Var går din gräns där du helt enkelt inte längre accepterar förklaringen med varians? Svara så ärligt och trevligt ni kan! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Variansen i poker känner varje pokerspelare till.

 

Med en mycket trevlig ton undrar jag var du har för belägg för detta?

För jag vet många som spelar poker som inte vet om varians (och en hel del annat med för den delen), är de inte pokerspelare då?

 

Deep man, deep!

 

//Jonas

 

nu är ölen snart slut :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är dessa frågor relevanta för dig överhuvudtaget perK69?

Tycker inte att det känns som man kan betämma sig på förhand när man eventuellt skulle sluta tro på varians och börja tro på rigg istället.

 

Varians gäller ju för övrigt livespelare också, vad skall de som endast spelar live börja tro på när dom blivit enoutade 100ggr i rad?

 

Har du verkligen inget bättre för dig än att hålla på att tjata dessa eviga riggteorier?

 

Skrev så trevligt jag kunde:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS! Detta är INTE en "riggtråd", utan allt snack om riggen kan tas i rätt tråd... I denna tråden vill jag att ni helt enkelt svara så ärligt ni kan på detta:

 

Variansen i poker känner varje pokerspelare till. Du kan ibland förlora, förlora och förlora trots att du spelar bättre än dina motståndare. De flesta accepterar att bli "bad-beatade" lite då och då.

 

MEN: Var går din gräns? Finns det en hypotetisk gräns där du helt enkelt skulle konstatera att något är fel på slumpgeneratorn, förprogrammerad eller på annat sätt styrd?

 

Om du på en kväll skulle förlora potten 10 ggr på 1-outare? 20 ggr?

Ställa in med AA mot KK 20 ggr och förlora alla? Gång på gång se din motståndare syna din all-in med endast hålpipa, och träffa hela tiden?

 

Var går din gräns där du helt enkelt inte längre accepterar förklaringen med varians? Svara så ärligt och trevligt ni kan! 8-)

 

När jag har anledning att anta att den relativa andelen bad beats är högre på nätet än live.

 

Hittills under min "karriär" tycker jag dock snarare att "live-riggen" har varit elakast mot mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig se nåt som händer mig (eller någon annan enskild spelare) under en kväll, eller ens flera kvällar, som "bevis" på något överhuvud taget.

 

 

Att jag efter några enoutare och annat elände under en kväll skulle avsluta spelet för den kvällen och göra nåt annat (*) beror på bristande tiltkontroll.

 

 

(*) Förhoppningsvis innan några datortillbehör eller annat gått sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat live på CC en gång i hela mitt liv. Spelade en rebuyturnering och fick in allt som massiv favorit två gånger pre och en gång på flop där motståndaren hade 2-4 outs. Varje gång blev jag utdragen på rivern.

 

När onlinepokern är lika riggad som livepokern så lägger jag ned.

 

Kul att du för övrigt börjar med att säga att detta är ingen riggtråd men sedan frågar vid hur många utdragningar man kommer att anse att onlinepoker är riggat. Som vanligt ett bra och stabilt jobb med trådskapandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tvärtom senast på CC, raisade 24s för att skapa lös image o floppade nötstege. Fick killen allin med överpar och visade bordet min hand, efter 20 min kom min 10 grymmaste minuter i livet när jag plockade in AA,KK,QQ o JJ och fick maxbetalt i alla utom AA. När jag senare skulle gå höjde jag upp 108s i mittpos med flopp 10108, killen degade med J9 och jag synade ner. DET var riggat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tvärtom senast på CC, raisade 24s för att skapa lös image o floppade nötstege. Fick killen allin med överpar och visade bordet min hand, efter 20 min kom min 10 grymmaste minuter i livet när jag plockade in AA,KK,QQ o JJ och fick maxbetalt i alla utom AA. När jag senare skulle gå höjde jag upp 108s i mittpos med flopp 10108, killen degade med J9 och jag synade ner. DET var riggat

 

Hmm, stämmer sisådär va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen borde det vara ganska "lätt" att döda eller bekräfta riggen eller om en slumpgenerator är trasig. Eftersom all nätpoker garanterat loggas vore det ruskigt intressant att få ut alla HH från de största siterna och köra dem genom ett program som sedan kan redovisa hur ofta suck-outs och träff för överkort mot underpocket etc, verkligen inträffar. Eftersom det spelats miljarders miljarder händer på nätet skall ju då rimligtvis denna statistik se likadan ut för varje pokerrum och såldedes stämma överens med de verkliga oddsen snudd på exakt. Om inte, RIGG! :lol:

 

Inte för att detta någonsin kommer att ske, men det vore ju onekligen svart på vitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men någon har ju enligt variansens alla regler torskat på 20 enoutare i rad. Både på nätet och live. Det har ju hänt. Det har ju hänt att rött har kommit upp 40 gånger i rad på det helt korrekta rouletthjulet. Det har ju hänt att ngn vunnit på alla 10 lotterna dom köpt. Det har ju hänt att ngn kille fått den där snygg snyggaste tjejen som spelar i en helt annan liga. Varje dag, året runt inträffar det ju saker som man spontant tror vore omöjligt.

 

Har du tänkt på att det tvärt om vore mycket skumt om det var så att man aldrig förlorade flera gånger i rad där man är tydlig favvo. Nä, det så klart, det kanske man inte ojar sig så mycket över.

 

Med detta inte sagt att det inte förekommit eller förekommer fusk av olika slag, men det är ju en helt annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men någon har ju enligt variansens alla regler torskat på 20 enoutare i rad. Både på nätet och live. Det har ju hänt. Det har ju hänt att rött har kommit upp 40 gånger i rad på det helt korrekta rouletthjulet. Det har ju hänt att ngn vunnit på alla 10 lotterna dom köpt. Det har ju hänt att ngn kille fått den där snygg snyggaste tjejen som spelar i en helt annan liga. Varje dag, året runt inträffar det ju saker som man spontant tror vore omöjligt.

 

Har du tänkt på att det tvärt om vore mycket skumt om det var så att man aldrig förlorade flera gånger i rad där man är tydlig favvo. Nä, det så klart, det kanske man inte ojar sig så mycket över.

 

Med detta inte sagt att det inte förekommit eller förekommer fusk av olika slag, men det är ju en helt annan femma.

 

Jepp, att torska 20 enoutare är inte omöjligt, men jag tror det han mena var; skulle du efter ha varit med om det bara skaka av dig det eller säga att du heter Kalle Anka och sluta spela poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man orka starta så många bittra paranoida värdelösa trådar om i princip samma ämne...

 

Idag har jag torskat med kåk mot kåk tre gånger och med kåk mot straight flush, men det är bara att böja sig fram och ta emot vad Gud har i gottepåsen för dagen. Variansen kan ge sjuka doser tur och otur i klump men so what? Det är precis lika "riggat" live som på nätet. Precis som det kan förekomma fusk på båda ställena, men att tala om rigg känns bara konspiratoriskt och... patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, att torska 20 enoutare är inte omöjligt, men jag tror det han mena var; skulle du efter ha varit med om det bara skaka av dig det eller säga att du heter Kalle Anka och sluta spela poker?

 

Han menar att det i så fall är ett bevis för att sidan är riggad vilket det inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men någon har ju enligt variansens alla regler torskat på 20 enoutare i rad. Både på nätet och live.

Inte säker på detta :mrgreen: :mrgreen:

 

Värdelöst vetande kommer här:

 

20 st nlh 1-outare på raken (all-in flopp) landar ungefär på

0,045^20=0,000 000 000 000 000 000 000 0001%

(1 på en miljon miljarder biljoner typ)

 

Motsvarande siffra för all-in på turn har långt fler decimaler....

 

 

Lite OT men: Någon som vet ungefär hur många händer som spelats online sen pokern kom igång? Mer intressant "värdelös" vetande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte säker på detta :mrgreen: :mrgreen:

 

Värdelöst vetande kommer här:

 

20 st nlh 1-outare på raken (all-in flopp) landar ungefär på

0,045^20=0,000 000 000 000 000 000 000 0001%

(1 på en miljon miljarder biljoner typ)

 

Motsvarande siffra för all-in på turn har långt fler decimaler....

 

 

Lite OT men: Någon som vet ungefär hur många händer som spelats online sen pokern kom igång? Mer intressant "värdelös" vetande ;)

 

Och eftersom 0,000 000 000 000 000 000 000 0001% > 0 så kommer det statistiskt sett också att hända förr eller senare. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...