Gå till innehåll

NLT - Trn, 28/6, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

Ute på tredje handen tror jag.

 

Får ATo i SB, knappen höjer till 50 (blinds 10-25), jag synar, gdaily i SB synar. Floppen kommer A67, jag satsar 100, gdaily synar, knappen höjer till 300, jag synar, turn kommer T.

 

Jag sätter motståndaren på AK, båda hamnar all-in, han visar upp 89o för stege och jag får inte in någon av mina outs på river och åker glad och belåten!

 

Lycka till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute på tredje handen tror jag.

 

Får ATo i SB, knappen höjer till 50 (blinds 10-25), jag synar, gdaily i SB synar. Floppen kommer A67, jag satsar 100, gdaily synar, knappen höjer till 300, jag synar, turn kommer T.

 

Jag sätter motståndaren på AK, båda hamnar all-in, han visar upp 89o för stege och jag får inte in någon av mina outs på river och åker glad och belåten!

Kan du inte posta den i HH-forumet? Jag är lite intresserad av att diskutera när man kan släppa tvåpar man träffat på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illa, illa....får KK och höjer UTG 2*BB samtliga lägger sig utom BB som synar...floppen X88, check jag bettar pott. Syn, 6 kommer, jag bettar pott får omslag och jag synar av någon dum anledning...får kåk på river och blir slagen av fyrtal....Jag blir så förbannand då jag spelar så dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, så var man i losers lounge då. Är allmänt trött och inte så jättenöjd med min turnering, funderar fortfarande på om min bust-out hand var värd att åka på ska ta en titt i hh-forumet.

 

Åkte förresten med A2o i lilla mörken mot Jenzzas 66, han hade höjt tre händer i rad och hade knappen så jag tyckte att medan han kanske inte har any two så kunde han definitivt ha exempelvis KQ. Dessutom så hade jag bara två mörkar kvar och var på lite småtiltigt humör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svinbra kort med i början och gick upp till 7k.

 

Överspelade ett top pair (8) ur BB så hårt mot JJ när jag låg på 6.5k.

 

Nere på 2k som lirades sakta uppåt tills plötsligt sitter med den magiska handen AA på knappen, UTG Hickmott (chipleader me 13k) raisar till 900.

Jag höjer till 1.6k så ställer han mig all-in och han visar upp den söta men blodtörstiga handen AKo. YES! Dubbla tänker man givetvis! Men icke, Kxx på floppen och på rivern dyker ett litet svart får till upp!

 

Thats poker at its finest!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha...ute som nr 17. Fick bara kassa kort i början. Losade en hel del av min stack när jag hade topp par mot hjorts AA i början. Försökte senare sno Hjortens blinds med J6s...var nog lite tomtigt det. Floppen kom 69x, kommer inte ihåg vad det tredje kortet var. Gick all in på den för att sno åt mig potten men jag fick syn, Hjort hade J9. Lyckades pricka in backdoor färgen på rivern, sorry Johan, det kändes lite ruttet. Fick några fina händer sedan som kunde stjäla några fina potter på. Åkte sedan mot thunoboybo när jag gick all in pre flop med AJ mot KK, inte mycket att göra åt. Blindsen åt rätt bra då så jag kände mig tvungen att stoppa in degen när man ändå hade chansen att haka på tåget. Hur som helst så kändes det svårt att lägga ner den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 008,763,740 - Texas Hold'em No Limit 100/200 - Table "Private tournament 15790 4"

Game ended Monday 2004-Jun-28 7:22:38 PM GMT

 

Players:

devalanter (6,865.00 in seat 1)

b-rabbit (3,440.00 in seat 2)

Nusseman (8,845.00 in seat 5)

JohanHjort (4,205.00 in seat 6)

emilio_bar (775.00 in seat 7)

thunoboybo (11,850.00 in seat 9)

 

Dealer: emilio_bar

Small Blind: thunoboybo (100)

Big Blind: devalanter (200)

 

emilio_bar was dealt: J :club: - A :heart:

 

b-rabbit Fold

Nusseman Fold

JohanHjort Fold

emilio_bar All-In (775)

thunoboybo Fold

devalanter Call (575)

 

Flop 3 :club: - 5 :diamond: - 9 :heart:

Turn 3 :club: - 5 :diamond: - 9 :heart: - T :spade:

River 3 :club: - 5 :diamond: - 9 :heart: - T :spade: - K :club:

 

devalanter shows: J :diamond: - Q :diamond: (a straight, king high)

emilio_bar shows: J :club: - A :heart: (high card ace)

 

devalanter wins: 1,650.00 (with a straight, king high)

 

 

Dumma devalanter! Runner runner str8 lixom! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealer: mte

Big Blind: b-rabbit (300)

 

mte was dealt: J:club: - A:club:

 

martenmani Fold

Groo Fold

Jenzza1 Fold

JohanHjort Fold

MrZero Fold

FingerFox Fold

mte Raise (900)

Macy77 Fold

b-rabbit Call (600)

 

Kan ju inte annat än höjja.

 

Flop Q:diamond: - A:diamond: - Q:heart:

 

b-rabbit All-In (1,440)

mte Call (1,440)

 

Bestämde mig för att han inte alls hade den där damen, möjligen ett färgdrag, och synade :)

 

Bordet: Q:diamond:- A:heart: - Q:heart: - K:spade: - J:diamond:

 

b-rabbit shows: 8c - Tc (a straight, ace high)

mte shows: Jc - Ac (two pairs, aces and queens)

 

b-rabbit wins: 4,830.00 (with a straight, ace high)

 

Surt sa räven men sånt händer ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha...då var min eskapad slut. Slutade 6:a. Försökte sno STOOOOORA blinds med K7o (ungefär halva stacken). Var därefter mer eller mindre pot committed mot bart0n så cashen åkte in.

Han hade AQ och förbättrade dessutom till en färg på river...

Inte så anmärkningsvärt. Mer anmärkningsvärt var mitt dropp från 30k till 2,8k på 6(!) händer...................

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 5:a *woho*! :)

 

Är det bara jag som blir nåt så grymt pissnödig när jag spelar pokerforum-turneingar? Har hänt alla gånger tror jag.

Stod upp på slutet och vickade på höfterna för att få det hela i gungning så det skulle vara mer uthärdligt.

 

Måste också säga till alla som inte är med att ni missar någonting grymt roligt! Jag sitter jämt och skrattar högt för mig själv hela tiden av någon anledning. Vid finalbordet satt jag konstant och skrattade eller med ett stort leende på läpparna. två pers som går all-in och en värdelös flopp räcker för att jag ska gå igång, sedan är ju chatten ofta helt galen, kan vara väldigt distraherande ibland när man spelar :D . Iaf så är det grymt roligt!

 

Kom igen och var med nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite upprörd fortfarande....

 

Par i damer är kvällens clou.... Jag har QQ tidigt och får en fjärdedel av min stack uppäten av AA, tack Jez.

 

Lite senare så har jag hämtat mig från chocken i början när "The Ladies" dyker upp igen. Den här gången står KK i vägen...

 

Efter breaket ligger jag 10:a av 12 och känner mig lite stressad av att min stack sakta men säkert försvinner. Jag får par i tior och börjar raisa mot Barton som har...... taa taa... QQ!

 

Tyvärr hann jag med att lasta in hela stacken så jag slutade 12:a. Godkänt för att vara första pokerforum.nu-turneringen och komma på övre 3:djedelen av fältet...

 

Morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va visst inte bara i trn ikväll som AA dök upp samtidigt som KK ;(

Tur han inte hade mer stålar.

 

River Qd - Js - 3c - 2c - 7h

mte shows: Kd - Kc (a pair of kings)

barmaley shows: As - Ad (a pair of aces)

barmaley wins: $23.25 (with a pair of aces)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min disconnect var visst av extra bad beat karaktär...

 

Dessa två händer fick jag i mörken under tiden jag försökte fixa uppkopplingen:

 

Players:

Groo (13,409.00 in seat 1)

aztaroth (8,558.00 in seat 2)

Morgan71 (6,274.00 in seat 3)

Hickmott (28,047.00 in seat 4)

devalanter (9,062.00 in seat 6)

Nusseman (6,795.00 in seat 7)

MrZero (5,270.00 in seat 9)

 

Dealer: devalanter

Small Blind: Nusseman (350)

Big Blind: MrZero (700)

 

Nusseman was dealt: 8c - 8h

 

Groo Fold

aztaroth Fold

Morgan71 Fold

Hickmott Raise (2,500)

devalanter Fold

Nusseman Fold

MrZero Fold

Hickmott Payback (1,800)

 

Hickmott didn't show hand

 

Hickmott wins: 1,750.00

 

--------------------------------------------

 

 

Players:

Groo (13,409.00 in seat 1)

aztaroth (8,558.00 in seat 2)

Morgan71 (6,274.00 in seat 3)

Hickmott (26,997.00 in seat 4)

devalanter (9,412.00 in seat 6)

Nusseman (7,495.00 in seat 7)

MrZero (5,270.00 in seat 9)

 

Dealer: Hickmott

Small Blind: devalanter (350)

Big Blind: Nusseman (700)

 

Nusseman was dealt: Ad - Tc

 

MrZero Fold

Groo Fold

aztaroth Fold

Morgan71 Fold

Hickmott Raise (2,500)

devalanter Fold

Nusseman Fold

Hickmott Payback (1,800)

 

Hickmott didn't show hand

 

Hickmott wins: 1,750.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha...då var min eskapad slut. Slutade 6:a. Försökte sno STOOOOORA blinds med K7o (ungefär halva stacken). Var därefter mer eller mindre pot committed mot bart0n så cashen åkte in.

Jag måste påpeka att jag verkligen inte gillar det spelet, antingen all-in eller fold med ganska stor emfas på fold. När du höjer så där patetiskt lite så får du ju knappast särskilt många händer att folda och dessutom så blir du tvungen att syna omslag. Först när jag såg det så tyckte jag att du nästan var tvungen att ha JJ+ och att du ville ha omslag. Men chansen är stor att bli synad så jag föredrar fakiskt att vänta lite på en hand som är något starkare att ställa in med. Möjligen kan din position ha rättfärdigat all-innen, men jag är lite tveksamt. Särskilt som folk verkade rätt pigga på att åka ut lite hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha...då var min eskapad slut. Slutade 6:a. Försökte sno STOOOOORA blinds med K7o (ungefär halva stacken). Var därefter mer eller mindre pot committed mot bart0n så cashen åkte in.

Jag måste påpeka att jag verkligen inte gillar det spelet, antingen all-in eller fold med ganska stor emfas på fold. När du höjer så där patetiskt lite så får du ju knappast särskilt många händer att folda och dessutom så blir du tvungen att syna omslag. Först när jag såg det så tyckte jag att du nästan var tvungen att ha JJ+ och att du ville ha omslag. Men chansen är stor att bli synad så jag föredrar fakiskt att vänta lite på en hand som är något starkare att ställa in med. Möjligen kan din position ha rättfärdigat all-innen, men jag är lite tveksamt. Särskilt som folk verkade rätt pigga på att åka ut lite hur som helst.

 

Ja, mitt spel när markerna börjar bli stora (10-15 % av stacken) är inte särskilt bra och är något som brukar bli mitt fall när jag kommit en bit i turneringar (typ ITM eller finalbord), så all kritik och tips är välkommen.

Jag kanske skulle väntat på en bättre hand eller ställa in...

Ska lägga upp lite händer imorgon i HH, så får ni kommentera vidare där.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...