Gå till innehåll

Hjälp! Svensexa...


sulla

Recommended Posts

Vi ska ha en svensexa för en barndomskompis, och har nu planerat allt som ska göras under dagen, det enda som saknas är en planerad lista med typ 50 "miniuppdrag". Såsom "berätta om pinochio för förbipaserande" (bor i borås) och "sjung en sång för en grupp på minst 5 personer" samt "få en puss av en tjej över 50". För varje uppdrag samlar killen pengar till kvällens dricka, han får alltså dricka för motsvarande summa som uppdragen är värda vilket värderas efter svårighetsgrad.

 

Min fråga, finns det nån som har ideer om halvobekväma uppdrag som går att göra i borås centrum en lördag vid lunchtid så posta gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar med några av dessa, men seriöst, finns det inga sadistiska själar som kan hjälpa mig med lite uppdrag?

 

Förslag:

 

* Putsa en äldre dams skor med hjälp av enbart tungan. (10 av 10p)

* Gå fram till äldre herrar på gatan och rycka lite i deras hår och sedan förklara för dem; "Jag ville bara kolla om herrn hade tupé". (6 av 10p)

* Dra roliga historier (som egentligen inte är roliga - typ "vad är det som går och går men aldrig kommer fram till dörren...?" för okända på gatan. (5 av 10p)

* Dela ut pepparkakor på buss- eller tågstationer. Dock ska han slicka på pepparkakan innan han delar ut den. (8 av 10p)

* Gå in på en klädaffär och be att få prova lite damkläder och föklara för expediterna att de måste hålla tyst om detta för hans frus skull. (9 av 10p)

* Springa runt och tigga pengar av okända. 1p / 10:-

* Köp en hundbajskopia, lägg denna på en gata med mycket fotgängare, få honom att då och då lägga sig ner och slicka på den när folk omkring ser. (10 av 10p)

* Ställ honom utanför bolaget med en skylt runt halsen där det står "Snälla, köp en öl åt mig!!" 25p / skänkt öl.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag:

 

* Putsa en äldre dams skor med hjälp av enbart tungan. (10 av 10p)

* Gå fram till äldre herrar på gatan och rycka lite i deras hår och sedan förklara för dem; "Jag ville bara kolla om herrn hade tupé". (6 av 10p)

* Dra roliga historier (som egentligen inte är roliga - typ "vad är det som går och går men aldrig kommer fram till dörren...?" för okända på gatan. (5 av 10p)

* Dela ut pepparkakor på buss- eller tågstationer. Dock ska han slicka på pepparkakan innan han delar ut den. (8 av 10p)

* Gå in på en klädaffär och be att få prova lite damkläder och föklara för expediterna att de måste hålla tyst om detta för hans frus skull. (9 av 10p)

* Springa runt och tigga pengar av okända. 1p / 10:-

* Köp en hundbajskopia, lägg denna på en gata med mycket fotgängare, få honom att då och då lägga sig ner och slicka på den när folk omkring ser. (10 av 10p)

* Ställ honom utanför bolaget med en skylt runt halsen där det står "Snälla, köp en öl åt mig!!" 25p / skänkt öl.

 

Lycka till.

 

Grymt! Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkmåns...

 

Jag har haft väldigt kul på de 4 svensexorna (en av dessa var en 3-dagars) jag varit på. Temat har väl ganska genomgående varit: en kul dag och kväll/natt med grabbarna. Inga förnedringsuppdrag. Vad man har hört från andra har de här svensexorna nästan helt försvunnit (från Stockholm). Men tycker man det är kul, så kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett dåligt belöningsystem, så om han inte vill/orkar göra uppdragen så blir det ingen dricka? Det låter som en rolig kväll... :(

 

Grejen är väl just att det beroende på person blir flipp eller flopp. En kille som bjuder på sig själv, speciellt lite onykter, och som brukar gilla att jävlas med andra gör ju succe på dessa saker, han kan prata om det i år och vi får goa skratt. Haqn kommer inte kläs ut, och det är halva grejen, att folk inte ska fatta att det är svensexa. Detta är dock det enda jobbiga han behöver utstå under dagen, i övrigt är det bara upplevelser och avslapp.

 

Det är ju inte heller så att han blir utan dricka, vi har 7 flak öl med i bussen där han har fri tillgång, både för att det ska bli skön staämning samt att han ska kunna med en del grejer.

 

Skulle han kamma nära noll på uppdragen lär han ju oavsett få dricka ikväll.

 

 

Själv tycker jag nog tvärtom att det skulle bli en jävligt lam dag om den "bara" bestod i att åka gocart, skjuta paintball, hoppa fallskärm o liknande grejer. Det ska ju vara lite jobbiga grejer, åtmindstone önskar jag det då min dag kommer.

 

Kanske har vi "bönder" mer självdistans, eller så är vi väl bara vilsna. Men kul har vi alla och trots förnerdring skrattar även offret. Dagens känsla ska ju följa den där råa hjärtligheten som finns i ett idrottslag eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär blev listan BTW

 

Få en BH/Trosa av valfri tjej 40,00 kr

Få en puss av en tjej (är hon över 70 får du 30 extra) 20/50

Få en puss av en kille 40,00 kr

Sjunga valfri sång för minst 5 personer i minst 2 minuter 60,00 kr

Hjälp tant över gata/bär hennes kassar 30,00 kr

Dansa med valfri tjej i 30 sek 30,00 kr

Berätta om Pinocchio och hans sexliv för nyfikna besökare 40,00 kr

Vid beställning av mat, ångra dig och beställ en annan rätt 2 ggr 40,00 kr

Valfri klädaffär,prova ett plagg i small och under prov fråga ifall de har något i mindre storlek 40,00 kr

Gå i bar överkropp i 10 min 40,00 kr

Gå i bar underkropp i 10 min 80,00 kr

Fråga okänd person ifall du kan få "slatten" av dennes mat, dricka, glass eller liknande 30,00 kr

Be att få hjälpa servitören att servera vår mat på lunchen 40,00 kr

Bada i fontänen på torget halvakroppen måste doppas 50,00 kr

Gör 20 armhävningar inför publik på minst 3 personer 30,00 kr

Få valfri person att ge dig en autoraf och säg att du alltid varit en stor beundrare 30,00 kr

Krypa som en hund och kissa på lyckstolpe 20,00 kr

Simma över viskan 50,00 kr

Gå till Team sportia och be om ett par skor med motiveringen du känner ju mig (fd arbetsplats) 40,00 kr

Fråga tjej om sextips, be henne visa den bästa ställningen med dig 40,00 kr

Be om öl utanför bolaget, du får ölen samt 20/öl 20,00 kr

Tigg pengar, allt du får kan du behålla ?

Dra roliga historier utan poäng för okända människor max 2st historier 20,00 kr

Arrangera en armbrytningstävling mellan 2 okända på stan 40,00 kr

Berätta om staden borås för okänd, i minst 2 minuter 30,00 kr

Hitta person med hund och ge den betyg a´la hundutställare.(killen älskar hundar) 20,00 kr

Hjälpa korvgubben på stan att sälja korv, få sålt minst 2 korvar 20,00 kr

Instruera folk i ett gympa pass minst 4 bra ergonomiska övningar 50,00 kr

Spela luftgitarr på torget (Inför publik) i 3 minuter 30,00 kr

Putsa skor. 20,00 kr

Tigga ihop kondomer, minst 2 st 30,00 kr

 

 

På strand

Ge valfri tjej massage i 2 min 30,00 kr

Ge valfri kille massage i 2 min 60,00 kr

Lek i sanden i 2 min 20,00 kr

Sälj brun utan sol (OBLIGATORISKT) ?

 

Sägas ska att killen är från sri lanka och gillar att spexa ang sin hudfärg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan att jag inte såg tråden tidigare. Sadisten inom mig brinner för sånt här.

Låter skitskoj, håller med om att man ska ha något jobbigt också. När jag skriver det här slår det mig att det är fel på mina gener, då jag a) är sadist b) tycker det låter skoj och är sthlmare.

 

Jag räknar med en lista över vad han klarade och inte, samt roliga händelser sulla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, han tog det hela jävligt bra som väntat, vi fyllde i honom några öl och började väl runt 10:30 med uppdragen då han hunnit få i sig lite. Vi hade nära tre timmar till detta och det visade vara ont om tid då trots högt tempo hanns det inte med mer.

 

De han klarade var följande

 

 

Få en puss av en tjej 20

 

Dansa med valfri tjej i 30 sek 30,00 kr

 

Berätta om Pinocchio och hans sexliv för nyfikna besökare 40,00 kr

 

Valfri klädaffär,prova ett plagg i small och under prov fråga ifall de har något i mindre storlek 40,00 kr

 

Fråga okänd person ifall du kan få "slatten" av dennes mat, dricka, glass eller liknande 30,00 kr

 

Gör 20 armhävningar inför publik på minst 3 personer 30,00 kr

 

Få valfri person att ge dig en autoraf och säg att du alltid varit en stor beundrare 30,00 kr

 

Krypa som en hund och kissa på lyckstolpe 20,00 kr

 

Simma över viskan 50,00 kr

 

Gå till Team sportia och be om ett par skor med motiveringen du känner ju mig (fd arbetsplats) 40,00 kr

 

Hitta person med hund och ge den betyg a´la hundutställare.(killen älskar hundar) 20,00 kr

 

På strand

Ge valfri tjej massage i 2 min 30,00 kr

Ge valfri kille massage i 2 min 60,00 kr

 

Sälj brun utan sol (OBLIGATORISKT) ?

 

 

Bästa grejen var väl att simma över viskan, de som vart i Borås vet ju att den är sjukt smutsig och då det blivit en del restauranger utmed finns det folk där nära på hela tiden. Blev rejäla applåder av folk som tittade.

 

En grej vi blev oroliga för var när han valde att göra en hel del grejer med ett och samma par på almenäs (en sjö i borås). Han gick fram till ett par och började att demonstera brun utan sol, killen blev lite putt men de gick med på att köpa då tjejen sa att det var ett bra pris. Nämnas ska att vi gick till stranden separat och satt en bra bit bort så ingen visste vad som försigick. Hur som så valde han även att genomföra 30 sek dans med denna tjej när killen var på toa och hade precis börjat massera tjejen när killen kom tillbaks. Det var väl en del sura miner från honom men han lugnade ner sig och vårt offer erbjöd även han en massage.

 

Strålande prestation var väl när han skulle tigga till sig ett par skor från Team sportia där han jobbat. Han gick in o pratade med chefen i butiken och stod och bad om skor i 10 min, hela tiden upprepandes att chefen borde ge honom det för att han jobbat där. Det filmades från avstånd och chefen som flera av oss känner var verkligen ett frågetecken och frågade vad han skulle ha dem till. Det hela slutde i alla fall med att han fick ett par begagnade löparskor som nån kund lämnat där efter att ha köpt nya.

 

Det som egentligen gjorde alla uppdrag till succe är att det aldrig röjdes att han var på svensexa, och vi höll oss hela tiden ur bilden så ingen skulle fatta. Tjejen som blev av med sista klunken cola och fick skriva autograf på vår killes arm blev tex hyfsat paff och undrade väl mest om han blandat ihop henne med nån annan. Den blicken hon kastade efter honom när han gått var obetalbar.

 

Pinicchio var väl helt ok med, en medelålders dam stod o fotade honom ur olika viklar och hon fick reda på vad pinochios näsa egentligen använts till mm mm. Hon var dock mycket skeptisk..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, han tog det hela jävligt bra som väntat, vi fyllde i honom några öl och började väl runt 10:30 med uppdragen då han hunnit få i sig lite. Vi hade nära tre timmar till detta och det visade vara ont om tid då trots högt tempo hanns det inte med mer.

 

De han klarade var följande

 

 

Få en puss av en tjej 20

 

Dansa med valfri tjej i 30 sek 30,00 kr

 

Berätta om Pinocchio och hans sexliv för nyfikna besökare 40,00 kr

 

Valfri klädaffär,prova ett plagg i small och under prov fråga ifall de har något i mindre storlek 40,00 kr

 

Fråga okänd person ifall du kan få "slatten" av dennes mat, dricka, glass eller liknande 30,00 kr

 

Gör 20 armhävningar inför publik på minst 3 personer 30,00 kr

 

Få valfri person att ge dig en autoraf och säg att du alltid varit en stor beundrare 30,00 kr

 

Krypa som en hund och kissa på lyckstolpe 20,00 kr

 

Simma över viskan 50,00 kr

 

Gå till Team sportia och be om ett par skor med motiveringen du känner ju mig (fd arbetsplats) 40,00 kr

 

Hitta person med hund och ge den betyg a´la hundutställare.(killen älskar hundar) 20,00 kr

 

På strand

Ge valfri tjej massage i 2 min 30,00 kr

Ge valfri kille massage i 2 min 60,00 kr

 

Sälj brun utan sol (OBLIGATORISKT) ?

 

 

Bästa grejen var väl att simma över viskan, de som vart i Borås vet ju att den är sjukt smutsig och då det blivit en del restauranger utmed finns det folk där nära på hela tiden. Blev rejäla applåder av folk som tittade.

 

En grej vi blev oroliga för var när han valde att göra en hel del grejer med ett och samma par på almenäs (en sjö i borås). Han gick fram till ett par och började att demonstera brun utan sol, killen blev lite putt men de gick med på att köpa då tjejen sa att det var ett bra pris. Nämnas ska att vi gick till stranden separat och satt en bra bit bort så ingen visste vad som försigick. Hur som så valde han även att genomföra 30 sek dans med denna tjej när killen var på toa och hade precis börjat massera tjejen när killen kom tillbaks. Det var väl en del sura miner från honom men han lugnade ner sig och vårt offer erbjöd även han en massage.

 

Strålande prestation var väl när han skulle tigga till sig ett par skor från Team sportia där han jobbat. Han gick in o pratade med chefen i butiken och stod och bad om skor i 10 min, hela tiden upprepandes att chefen borde ge honom det för att han jobbat där. Det filmades från avstånd och chefen som flera av oss känner var verkligen ett frågetecken och frågade vad han skulle ha dem till. Det hela slutde i alla fall med att han fick ett par begagnade löparskor som nån kund lämnat där efter att ha köpt nya.

 

Det som egentligen gjorde alla uppdrag till succe är att det aldrig röjdes att han var på svensexa, och vi höll oss hela tiden ur bilden så ingen skulle fatta. Tjejen som blev av med sista klunken cola och fick skriva autograf på vår killes arm blev tex hyfsat paff och undrade väl mest om han blandat ihop henne med nån annan. Den blicken hon kastade efter honom när han gått var obetalbar.

 

Pinicchio var väl helt ok med, en medelålders dam stod o fotade honom ur olika viklar och hon fick reda på vad pinochios näsa egentligen använts till mm mm. Hon var dock mycket skeptisk..

 

Schteeek!

Låter lyckat. Synd att han inte han med mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...