Gå till innehåll

Ocklind vs Norinder


Ignatius

Recommended Posts

Grejen är ju den att om man går ut offentligt och säger att en person är fisk och en dålig pokerpoker spelare och sen inte vill spela mot honom när denna person säger att de gärna kan mötas HU.

 

Varför vill man inte spela om denna person är så dålig? Detta säger ju allt, kvittar om värdet kan understiga risken. Vågar man inte spela efter ett sånt uttalande så ska man nog hålla käft i framtiden.

 

Svårt att hitta någon mer pinsam person just nu inom pokerscenen.

 

Finns det något mer pinsamt än att mäta kukstorlek genom att battla HU?

 

Så jävla random att börja snacka HU när man hamnar i polemik. Var lite cool i stället och tävla i kast med liten dvärg ellet nåt i stället om nu kukstorlek är viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Edge och EV+ kan vara ganska pissiga riktmärken för olika spelare.

 

Jag själv har säkert en hygglig edge gentemot Carl XVI Gustaf, men skulle jag ställa upp i en HU för 2 mille?

Knappast.

Eftersom jag själv riskerar allt jag äger, medan Calle bara riskerar en bråkdel av vad jag själv varit med och givit honom.

 

Även Callar kan klonka.:-D

 

Men i detta fall är det "du" som utmanar "calle" om 2millar:-)

 

Inte nödvändigtvis sant, man kan tro attt man har edge men...

 

Värdet man anser sig ha kan understiga besväret.

 

Värdet kan understiga risken, tex om man har marknadsvärde på sin namn så kan en förlust ge ett lägre marknadsvärde osv

 

Visst är det så men......

Är man stor i käften får man fan leverera.

Värdet på sitt namn kunde han ju tänkt på innan.

FYI blir ju resultatet offentligt även om Ocklind förlorar.

Incitamenten är ju de tre berömda för monopolister vs upcomers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte nödvändigtvis sant, man kan tro attt man har edge men...

 

Värdet man anser sig ha kan understiga besväret.

 

Värdet kan understiga risken, tex om man har marknadsvärde på sin namn så kan en förlust ge ett lägre marknadsvärde osv

 

Möjligen, men detta är omöjligt att kommunicera på ett trovärdigt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan omöjligen finnas något fånigare i denna värld än att utmana någon på en heads-up duell...

 

Att försöka vinna poäng genom att förlöjliga folks utseende, tycker jag är än fånigare. Lennaard gjorde detta till sitt eget varumärke.

 

Jag tycker inte Norinder behöver sänka sig till den nivån.

 

Men att lösa något över en HU...det är förbannat fånigt.

Flintlåspistoler, tio steg och sekundant.

Det är manligt.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heads up känns så intetsägande.

 

Jag vill se dem göra upp i 12 ronder Boxning. Vad tror ni om det?

 

Norinder har nog en ganska enorm edge i dem första 5-6-7 ronderna, men om Ocklind klarar sig igenom dem och får Norinder trött då kan han kanske överraska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något mer pinsamt än att mäta kukstorlek genom att battla HU?

 

Så jävla random att börja snacka HU när man hamnar i polemik. Var lite cool i stället och tävla i kast med liten dvärg ellet nåt i stället om nu kukstorlek är viktigt.

 

Varför inte mäta Kukstorlek?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att 50k sek kanske betyder mycket pengar för ocklind medans det inte ens är värt tiden för micke pengamässigt, då kan jag förstå hans ointresse. Han har dessutom typ inget att vinna mediamässigt men massor att förlora, även om han tror han har edge är det mao "dumt" att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar tycka det är ganska löjligt utmana varandra i hu , men när man börjar smutskasta varandra fram och tillbaka så tycker jag det är en bra fredlig och en ganska förödmjukande lösning för den förlorande parten..

 

En hu på 4000 händer eller så på stakes som är bekväma för båda är ju ändå ett sätt att sätta punkt på det hela. Ja... varians hit, och varians dit.. resultatet lär inte ligga i par med edgen som spelarna har mot varandra.. men vafan.... det är ju en symboliskt vinst om inte annat !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att 50k sek kanske betyder mycket pengar för ocklind medans det inte ens är värt tiden för micke pengamässigt, då kan jag förstå hans ointresse. Han har dessutom typ inget att vinna mediamässigt men massor att förlora, även om han tror han har edge är det mao "dumt" att spela.

 

vinner micke norinder pengar på poker?:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett relaterat ärende, men ändå olika: Vi två SM-mästare i Texas (Svepof-SM respektive CC-SM ska spela en headsup på något sätt i morgon för att lotta vem som är "bästa mästaren"). Jag har mer statusmässigt att förlora, men va fan - det är kul ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett relaterat ärende, men ändå olika: Vi två SM-mästare i Texas (Svepof-SM respektive CC-SM ska spela en headsup på något sätt i morgon för att lotta vem som är "bästa mästaren"). Jag har mer statusmässigt att förlora, men va fan - det är kul ju!

 

:mrgreen:

 

Men lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett relaterat ärende, men ändå olika: Vi två SM-mästare i Texas (Svepof-SM respektive CC-SM ska spela en headsup på något sätt i morgon för att lotta vem som är "bästa mästaren"). Jag har mer statusmässigt att förlora, men va fan - det är kul ju!

 

Vad blir det för inköp?

Hur kul som helst. Hoppas nån av er vinner...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag finner det komiskt att folk fortfarande tror att en nekad HU-utmaning inte säger en hel del om vem som tror sig ha edge mot vem.

 

samt

 

har ingen bäring här, bägge är proffs på poker. då finns det i princip inga giltiga anledningar att neka en HU sittning. Klart man kan säga nej ändå men då säger man i princip att man inte tror man har någon edge...

 

mfl..

 

Vet inte alls vad Micke har för BR, men om jag hade en häftig beef med någon på detta forum och blev utmanad på en $10 HU så skulle jag klart delta om jag trodde mig ha edge. Men om det handlade om $100 så skulle det vara för $100 så är det et avsteg från mina bankrollkrav (som den lowstakesgrinder jag är spelar jag inte $100 mot någon, oavsett hur fiskig.. Eller mjo, om jag tror mig ha en heelt sjuk edge, eller om det är pokerkväll med folk jag tycker om).

 

Dvs jag skulle behandla utmaningen som en pokerturnering, vilken som helst. Jag har inget intresse att vinna poäng hos barn som tillmäter sånt här någon betydelse. Och jag har inget emot att genom WO förlora poäng hos dem heller.

 

Edit: Ja just det ja, själva kärnan i resonemanget: EV är viktigt för pokerproffs ja. Men varians också. Ibland är just det faktum att man är pokerproffs (inte HU-for-rollz-21-årig-barnrumpa-som-inte-arbetat-en-dag-i-sitt-liv med dagliga swings om 25% av sin BR) ett väldigt gott skäl att inte spela en match.

 

Edit 2: "HU-for-rollz-21-årig-barnrumpa-som-inte-arbetat-en-dag-i-sitt-liv" var inte riktat mot Ocklind. Honom har jag ingen uppfattning om, utom att jag tycker utspelet om HU-match var lite pubertalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...