Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

Och visst har du sett Redemption? Mellanspel mellan s6 och 7 eller intro till 7 eller vad man nu ska kalla det.

 

Jo såg det här om dagen men tyckte den var sådär men efter ha sett första avsnittet på nya säsongen nu måste jag säga att den har potential :-D

 

Egentligen borde man spara och se hela säsongen i ett kör, mycket bättre så men hur ska man kunna hålla sig hahhaa ok nu ett avsnitt till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad säger du när du sitter å spelar, typ dissar fisken eller tänker linjer högt för dig själv, gör han si gör jag så osv.... skulle säkert vara sjukt kul för utomstående att lyssna hehe

 

Kör väl mest linjer faktiskt. Lite diss här och där förekommer väl ibland också, men försöker hålla det till ett minimum.

 

Wow, det är exakt samma sak för mig. Kör monologen men skriker inte heller, tänkte bara att jag skulle försöka hitta någon punkt där himmelsdyk kanske fick lust att använda stämbanden utan andra människor omkring sig.

 

 

Det är väl normalt hoppas jag....:oops:

 

Vetefan om det är normalt att göra det, men kul att inte vara ensam iaf :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just käkat lite lunch så sitter här med matkoma och tänkte passa på att skriva lite innan jag börjar spela igen.

 

Jag har massa funderingar kring poker men få att prata om dom me, så kommer använda dagboken här för att ventilera lite. Om någon vill kommentera, ifrågasätta eller komma med tillägg är det bara kul men det förväntar jag mig inte och är inte därför jag skriver. Och inte på något sätt tror jag mig alltid ha rätt. Sen kommer det även vara kul att kunna titta tillbaka och se hur mycket man utvecklats och tänka WTF hur tänkte jag där egentligen :-D

 

Vill börja med att kommentera lite kring folks allmänna inställning till poker. Jag tror dom allra flesta underskattar hur mycket jobb som krävs för att blir riktigt bra och ha bra resultat över en lång tid. Visst för vissa kommer det lättare än för andra men om man tittar på dom som verkligen har lyckats så är en genomgående likhet att dom lagt ner sjukt mycket tid på att bli bättre.

 

Sen tror jag även flesta har en fel bild av vilka "skills" som man behöver och måste jobba med. Några av dom vanligaste underskattade skillsen enligt mig.

 

Mål med ditt pokerspel: Varför spelar du, vad vill du ha ut, vart vill du komma, hur tar du dig dit, hur vet du när du nått fram osv osv. Dom flesta spelar, det går inte riktigt som dom vill, dom är lite missnöjda men funderar väldigt lite kring på vad det är dom verkligen vill få ut. Om du inte vet vart du ska kommer du aldrig nå fram. Otroligt viktigt att ha tydligt formulerade tidsbestämda mål och en plan på hur man tar sig dit.

 

Bra rutiner: Spela lagom långa pass, se till att äta bra, fylla på med energi under passen. Just kring rutiner kommer jag skriva mer, efter ha grindat i tusentals timmar börjar jag lära mig vad som funkar och inte funkar hehe och här tror jag dom allra flesta har stora urymmen för förbätring.

 

Tilt kontrol: Alla tiltar på olika sätt, vissa blir spew monkeys andra blir sjukt tighta, ha en plan som passar just dig när det händer för det händer alla.

 

Analys av sitt eget spel: Jag tror dom flesta verkligen vill bli bättre och ibland öppnar upp HM eller PT3 och tittar igenom lite händer här och där men dom letar efter "fel" saker och istället tittar på händer som är super standard som ex set mot set eller KK mot AA, istället för att kanske titta på en medium stor hand och fundera om ditt riverbett var optimalt, kanske kunde det varit 3BB störe osv osv.

 

Fortsätta utvecklas: Många lär sig grunderna, börjar spela, har ok resultat sen kör dom bara på och när resultaten sviktar är det otur och fisken har så tur osv osv ni har alla hört det så många gånger. Poker är ett sjukt dynamiskt spel som utvecklas i rasande takt och man måste jobba hårt och kontinuerligt för att hänga med och hålla sig i fronten.

 

Fråga dig själv, vad är jag bra på, vad behöver jag bli bättre på, hur blir jag bättre på det och alltid ha inställningen, ahh intressant vad kan jag lära mig av det här.

 

Själv har jag haft svårt med bla Bankroll Management, analysera mitt spel på ett vettigt sätt och överskattat men egen förmåga, varje gång det gått dåligt har det bara varit otur och varians :-D vilket lett till att trots att jag spelat så länge är tillbaka från början för hundrade gången hehe

 

Nu har matkoman släppt och det är dags att logga lite händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just käkat lite lunch så sitter här med matkoma och tänkte passa på att skriva lite innan jag börjar spela igen.

 

Jag har massa funderingar kring poker men få att prata om dom me, så kommer använda dagboken här för att ventilera lite. Om någon vill kommentera, ifrågasätta eller komma med tillägg är det bara kul men det förväntar jag mig inte och är inte därför jag skriver. Och inte på något sätt tror jag mig alltid ha rätt. Sen kommer det även vara kul att kunna titta tillbaka och se hur mycket man utvecklats och tänka WTF hur tänkte jag där egentligen :-D

 

Vill börja med att kommentera lite kring folks allmänna inställning till poker. Jag tror dom allra flesta underskattar hur mycket jobb som krävs för att blir riktigt bra och ha bra resultat över en lång tid. Visst för vissa kommer det lättare än för andra men om man tittar på dom som verkligen har lyckats så är en genomgående likhet att dom lagt ner sjukt mycket tid på att bli bättre.

 

Sen tror jag även flesta har en fel bild av vilka "skills" som man behöver och måste jobba med. Några av dom vanligaste underskattade skillsen enligt mig.

 

Mål med ditt pokerspel: Varför spelar du, vad vill du ha ut, vart vill du komma, hur tar du dig dit, hur vet du när du nått fram osv osv. Dom flesta spelar, det går inte riktigt som dom vill, dom är lite missnöjda men funderar väldigt lite kring på vad det är dom verkligen vill få ut. Om du inte vet vart du ska kommer du aldrig nå fram. Otroligt viktigt att ha tydligt formulerade tidsbestämda mål och en plan på hur man tar sig dit.

 

Bra rutiner: Spela lagom långa pass, se till att äta bra, fylla på med energi under passen. Just kring rutiner kommer jag skriva mer, efter ha grindat i tusentals timmar börjar jag lära mig vad som funkar och inte funkar hehe och här tror jag dom allra flesta har stora urymmen för förbätring.

 

Tilt kontrol: Alla tiltar på olika sätt, vissa blir spew monkeys andra blir sjukt tighta, ha en plan som passar just dig när det händer för det händer alla.

Analys av sitt eget spel: Jag tror dom flesta verkligen vill bli bättre och ibland öppnar upp HM eller PT3 och tittar igenom lite händer här och där men dom letar efter "fel" saker och istället tittar på händer som är super standard som ex set mot set eller KK mot AA, istället för att kanske titta på en medium stor hand och fundera om ditt riverbett var optimalt, kanske kunde det varit 3BB störe osv osv.

 

Fortsätta utvecklas: Många lär sig grunderna, börjar spela, har ok resultat sen kör dom bara på och när resultaten sviktar är det otur och fisken har så tur osv osv ni har alla hört det så många gånger. Poker är ett sjukt dynamiskt spel som utvecklas i rasande takt och man måste jobba hårt och kontinuerligt för att hänga med och hålla sig i fronten.

 

Fråga dig själv, vad är jag bra på, vad behöver jag bli bättre på, hur blir jag bättre på det och alltid ha inställningen, ahh intressant vad kan jag lära mig av det här.

 

Själv har jag haft svårt med bla Bankroll Management, analysera mitt spel på ett vettigt sätt och överskattat men egen förmåga, varje gång det gått dåligt har det bara varit otur och varians :-D vilket lett till att trots att jag spelat så länge är tillbaka från början för hundrade gången hehe

 

Nu har matkoman släppt och det är dags att logga lite händer

 

Här kände jag mig äckligt träffad :) Spec det första jag "tjockmarkerade". Måste verkligen bli bättre på att analysera händer, rätt händer och inte set mot överpar osv (Där man ändå alltid konstaterar att man inte kunnat göra mkt annorluna :P)

 

F.Ö en mycket bra och tankvärd text imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sådana härposter kring pokern jag upskattar överlägset mest i pokerdagböcker, mera sånt maan. :-D

 

Blir även jag frustrerad på pokerspelare som inte vet vad som krävs. Hatar när folk whinar om otur när dom 9tablat exakt likadant på samma nivå i flera år utan att någonsin justerad sitt spel.

Det som stör mig ännu mera är icke pokerspelare som inte förstår hur förbannat mycket man kämpat för att nå dit man är idag. Får jämt höra att jaja du har det ju så bra, spela lite poker 2h om dagen och dra in 80K SEK i månaden blablabla. Att vara en low/mid stakes grinder är fan inte glamoröst. Visst finns det fördelar men också riktigt många baksidor.

 

Bah, vettifan om jag följde den röda tråden i ditt inlägg men vafan, som du säger, skönt att skriva av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sådana härposter kring pokern jag upskattar överlägset mest i pokerdagböcker, mera sånt maan. :-D

 

Kul att höra och det kommer komma massa mer :-D

 

Dagens länktips för alla HSP fans http://www.pokerroad.com/blogfessional/barry_greenstein/47/

 

Verkar som det här kommer bli bästa säsongen hittills "by far"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska uppdatera veckan lite senare ikväll men hittade ett sjukt bra litet program som jag vill dela med mig, All in Expert, det gratis så bara ladda ner å börja använda.

 

mattmazur.com/allinexpert

 

Det är som poker stove fast med mer funktioner, perfekt för att bättra på ditt 3-4 bett spel och för att lära sig spela perfekt mot shortstacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att säga exakt måste man veta vad du spelar och har för stil å så och hur många milestone bonusar du hinner nu nå men allmänt skulle gissa att det börjar på kring 35% för flesta.

 

Eftersom det kom på tal så kanske du kan svara på hur mycket rake man behöver rake:a för att komma upp till Supernova och supernova elit?

Vet du ingen generell siffra kan du ju bara ta dina egna iaf, om du ens har koll på det:) Tack för en trevlig dagbok i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det kom på tal så kanske du kan svara på hur mycket rake man behöver rake:a för att komma upp till Supernova och supernova elit?

Vet du ingen generell siffra kan du ju bara ta dina egna iaf, om du ens har koll på det:) Tack för en trevlig dagbok i vilket fall som helst.

 

Återigen så är det omöjligt att säga en generell siffra. Det skiljer mycket beroende på vad du spelar. Kommer inte ihåg exakt men tror jag betalade kring $10K för Supernova förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit dålig på att posta senaste dagarna, mest för att det så sjukt dåligt på alla plan och vill inte komma hit å gnälla hela tiden. Senaste 50K händerna har varit extremt långa perioder av ingenting för att sen, badbeat, badbeat, setup, setup, sen 5k händer av ingenting sen börjar det om. Sen har 0 bluffar funkat, varje gång jag spelat tillbaka mot någon agro donk har jag sprungit in i toppen av deras range osv osv W$sd för idag ligger på 19% och totalt just under 40% :shock:

 

Sen har jag blivit avbruten heeeeela tiden, antingen har datorn hängt sig, klienten laggat, haft serverrestart, någon jag inte sett på länge ringt eller kommit förbi (vilket iofs är kul), små skitsaker har konstant dykt upp som jag måste fixa osv osv

 

Så har fått in mycket färre händer än jag velat pluss att när jag väl spelat har det varit mental pokertortyr arghhhhh

 

Phewww då var det färdig gnällt :-D saker som varit bra är att jag trots allt inte är ner sååå mycket, är riktigt nöjd med hur jag spelat. Gjort flera tighta foldar och lösa synar vid rätt tillfällen. Spelar med dom stats jag tror är optimala och har haft bra humör nääästan hela tiden hehe och när jag lackat har det inte varit pga badbeats utan allt strul runt i kring.

 

Jo sen har jag inte nämt att jag spelar på tillt tillsvidare pga några anledningar.

 

Nu i januari har antalet VPP per hand sjunkit med över 20% på stars, antagligen pga av alla grinders som går ut hårt i början på det nya året.

 

Även i vanliga fall är det ett ganska stort hopp mellan NL50 och NL100 på hur många VPP man får per hand så nu när det man får färre än vanligt räknade jag lite å tror jag tjänar på att ha RBn på tilt. Så blir nog att stanna där tills jag är tillbaka på NL100+ . Även om jag stannar på tilt februari ut påverkar det inte vägen till SNE speciellt mycket, 10 månader räcker gott och väl.

 

Medan jag skriver det här sitter jag å väntar på fulltilt som ligger nere IGEN arghhhhhhhhhhhh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag inte kan spela kan jag svamla på lite....

 

Några på 2+2 har simulerat hur grafer kan se ut med olika winrates över en miljon händer. Det är verkligen sjukt hur det kan variera.

 

Förutsättningarna för första grafen är att spelaren har exakt 0 i winrate och så har man gjort 10 simulationer å lagt dom i samma graf. Gaaaaanska stor skillnad på bästa å sämsta fall och kom ihåg det är en miljooooooon händer.

 

0bb100gy7.png

 

 

 

 

I andra grafen har spelaren 0.5PTBB/100, börjar med lite drygt med 150K händer break even men sen ser den ganska fin ut, eller hur....

 

05212ch9.png

 

 

 

I tredje grafen har spelaren fortfarande 0.5PTBB/100 men nu ser det helt annorlunda ut. Mycket större svingar för att avsluta med 400K händer break even.

 

0521hc0.png

 

 

Så poängen är att har man 0-1.5 PTBB/100 i winrate så är det bara att förvänta sig sjuka svingar och lååååånga break even perioder och tom 1000 000 händer säger inte mycket om vad du kan förvänta dig i framtiden.

 

Men med +3PTBB/100 i winrate kunde dom simulera hur många gånger som helst och graferna såg alltid ut typ så här.

 

321ku9.png

 

 

Åhh nu är tilt uppe igen, så back to teh griiiiind

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb uppdatering med bra och dåligt.

 

Dåligt: Har fortsatt gå helt sjukt segt, när jag spelar en stor pott händer 2 saker, antingen får jag in det med bäst hand å blir utdragen eller så har jag har jag näst bäst hand å drar aldrig ut. Bläääää

 

Bra: Tilt har sjukt dålig lobby där borden hoppar omkring som om dom var besatta och det går knappt att sortera dom, men hittade ett sjut bra program, SpadeEye, som gör allt. Man kan sortera hur man vill å även sätta in att ex bara visa bord med max 2 shortstacks osv osv underlättar sjukt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är shortstacks verkligen ett så stort problem på dessa nivåer? Med tanke på att de flesta är galet dåliga och kastar pengar efter en på högre nivåer menar jag...

 

Wat... Vilka nivåer?? På NL200-NL5000 finns det shortstacks bland dom största vinnarna på varje nivå. Under NL200 är dom sällan bra men det är ju ingen anledning att ge dom $$ i onödan.

 

Men som jag skrev tidigare är det stor skillnad på en som spelar efter någon shortstack strategi eller random donken som råkar ha en liten stack.

 

Shortstacks behöver absolut inte vara ett problem för dom som vet hur man ska bemöta dom, men det gör verkligen inte dom flesta och det är lätt att underskatta hur mycket dom kostar en.

 

Ett ex från idag, stabil grinder höjer utg, en shortstack med 1% 3-bet i EP över stort sample reraisar, utg snap synar med AJs. Här skulle många bara borsta bort det som standard setup medan det är en sjukt enkel fold när man har 25% equity mot hans range. Visst det är inte sååå många BB man förlorar varje gång men efter som det händer heeeela tiden blir det fort mycket, många bäckar små.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wat... Vilka nivåer?? På NL200-NL5000 finns det shortstacks bland dom största vinnarna på varje nivå. Under NL200 är dom sällan bra men det är ju ingen anledning att ge dom $$ i onödan.

 

Men som jag skrev tidigare är det stor skillnad på en som spelar efter någon shortstack strategi eller random donken som råkar ha en liten stack.

 

Shortstacks behöver absolut inte vara ett problem för dom som vet hur man ska bemöta dom, men det gör verkligen inte dom flesta och det är lätt att underskatta hur mycket dom kostar en.

 

Ett ex från idag, stabil grinder höjer utg, en shortstack med 1% 3-bet i EP över stort sample reraisar, utg snap synar med AJs. Här skulle många bara borsta bort det som standard setup medan det är en sjukt enkel fold när man har 25% equity mot hans range. Visst det är inte sååå många BB man förlorar varje gång men efter som det händer heeeela tiden blir det fort mycket, många bäckar små.....

 

Upp till NL200 så skulle jag kategorisera de flesta "shortstacks" som "random donks med liten stack" och kanske även på NL400. Men jag syftade på att du spelar NL50 men du kanske förbereder dig för högre nivåer iofs.

 

Spelar inte på PS eller FT numera dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft svårt att hitta bästa setup för att spela 16 bord som är max på tilt, på stars kör jag alla stacked alltså alla rakt på varan, men det funkar inge bra på tilt, om man hamnar lite efter måste man hitta exakt rätt bord för att komma i fas igen vilket inte är lätt. Kör jag borden cascaded blir det en seg fördröjning som gör det ospelbart, och tror det är HEM som orsakar det. Men det är noll fördröjning när man kör stacked hmm konstigt.

 

Det är omöjligt att köra borden tiled för borden blir för små och jag får inte plats med huden som jag inte vill vara utan. Så det som funkat bäst hittills är att ha fyra lika stora "högar" på en skärm men det är inte optimalt.

 

Så skulle vara intressant att höra hur ni som spelar på tilt och spelar mer än 12 bord gör.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp till NL200 så skulle jag kategorisera de flesta "shortstacks" som "random donks" med liten stack och kanske även på NL400. Men jag syftade iofs på att du spelar NL50 men du kanske förbereder dig för högre nivåer iofs.

 

Spelar inte på PS eller FT numera dock.

 

Det sitter 2-6 spelare som spelar efter shortstack strategi på varje fullring bord och det känns som att dom bara blir fler och fler, sen att dom inte gör det optimalt betyder ju inte att det automatiskt är ev+ att ha dom där om man inte anpassar sig. Jag brukar försöka bara spela "deep" bord att slippa dom och hittar men en SS där är det 100% radom donken.

 

Kikade lite snabbt och det verkar vara mycket färre SSare på SH borden, hmm skumt, trodde inte att det var så stor skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...