Gå till innehåll

OnGame, skattefria skin!


Recommended Posts

Hur vet du att "bestpoker" är skattefri? Jag har fått ett erbjudande som jag är osäker på om jag ska hoppa på. tack, nemesis

 

Om du använder 10 sekunder av din dyrbara tid med att surfa in på http://www.bestpoker.com och klicka på About us så står det allra överst:

 

"BestPoker.com Ltd is registered in Cyprus (EU)."

 

Om du inte vet om det så ingår Cypern i EU/EES. Vinster från Bestpoker behöver du alltså in skatta för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det någon som Skv tvingat att betala skatt för att de spelat på OnGame? ... alltså, finns det skins som inte är skattefria? (Redkings?)

 

För då skulle jag vara intresserad av att ta en fajt med Skv! (min åsikt är att alla skins på OnGame är skattefria....)

 

Varför skulle alla vara skattefria? Ongames placering eller? Utveckla gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle alla vara skattefria? Ongames placering eller? Utveckla gärna.
Just det, Vienna Austria.

Min åsikt är att det är inte skinsen som är arrangörer, dom är bara en mellanhand/förmedlare/affiliate/samarbetspartner. OnGame/Bwin är arrangör! Deras lokalisering av HQ borde vara det som avgör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Licensen har ingen betydelse vad gäller eventuell skatt. Kanske onödigt att röra till listan med det?

 

Hur säker är du på detta?

Enligt en duktig dansk (kanske samma som vrakman snackar om) så har licensen betydelse i danmark iaf. (Han har anlitat advokat och grejer och riskerar att förlora sjuka summor så det är vettigt att tro att han har koll på det här) Men som sagt, det gäller danmark.

 

"in denmark location isnt enough, its license that matters"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, Vienna Austria.

Min åsikt är att det är inte skinsen som är arrangörer, dom är bara en mellanhand/förmedlare/affiliate/samarbetspartner. OnGame/Bwin är arrangör! Deras lokalisering av HQ borde vara det som avgör!

 

Ahh ok, men då borde ju tex inga microgaming-skins vara skattefria med tanke på att microgaming har säte på Isle of man. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

skattefrågan är ju en riktig röra, känns som någon måste ta tag i det här och fixa en riktig lista som skatteverket själva lägger upp på deras hemsida angående krav osv.

 

Vissa säger att licensen spelar roll, andra vart huvudkontoret ligger. Har ju blivit lite klarare att huvudkontoret är det viktiga men tycker fortfarande det är en stor röra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Lite nyfiken när det gäller RedKings. Av infon jag hittade när jag började spela där i slutet på april så tydde ingenting på att de varken var registrerade eller hade säte utanför EES.

 

Lite citat från villkoren:

 

NOTICE TO USER. This is a legal contract between you ("You" or "User") and [RedKings.com]. ("Licensor") concerning the software client ("Client Software") and the server software ("Server Software"), collectively the "Software".

 

Här verkar det ju som att man skriver på ett kontrakt med RedKings.com, vilket Agent Cooper säger att man inte kan göra. Lite längre ner läser man:

 

RedKings.com is operated by RK Operation Ltd and powered by Ongame Network Ltd, which has a network license issued by the Gibraltar Government. All transactions will be billed by OnGame Network Ltd., Europort, Suite 611, Gibraltar. On your bank statement transactions will be billed as either IFUND-POKERNETWORK or AquaPay London.

 

RK Operation Ltd borde väl vara RedKings Operation Ltd, och de finns ju uppenbarligen på Cypern. Samtidigt är det inte längre Safepay som fakturorna går genom, utan Ongame som finns på Gibraltar.

 

Tyder inte detta på att RedKings borde vara skattefritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken när det gäller RedKings. Av infon jag hittade när jag började spela där i slutet på april så tydde ingenting på att de varken var registrerade eller hade säte utanför EES.

 

Lite citat från villkoren:

 

 

 

Här verkar det ju som att man skriver på ett kontrakt med RedKings.com, vilket Agent Cooper säger att man inte kan göra. Lite längre ner läser man:

 

 

 

RK Operation Ltd borde väl vara RedKings Operation Ltd, och de finns ju uppenbarligen på Cypern. Samtidigt är det inte längre Safepay som fakturorna går genom längre, utan Ongame som finns på Gibraltar.

 

Tyder inte detta på att RedKings borde vara skattefritt?

 

De drar väl själva den slutsatsen ivf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kvinna på Skatteverkets skattebrottsenhet hävdade under en förhör att det är var servern är baserad som avgör (jag tror hon har fel förvisso), alltså var står OnGame-nätverkets server placerad? Borde betyda att antingen är alla eller inget skin skattefritt?

 

 

Jao, hon har väl fel..., antaglien...,kanske, men det är väl ingen som vet helt säkert innan det prövats eller nåt?

 

Senast jag kollade(nån vecka sedan) så verkade spelservrarna ligga nånstans på nån kahnawake ip iaf..., så skulle kvinnan ha rätt är ingen OnGame sajt skattefri...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken server ?

Spelservern ?

Webbservern ?

Databaseervern ?

HH-servern ?

 

Notera att det finns vanligtvis flera olika servrar inblandade när man spelar poker och de kan då finnas i olika länder.

 

Mmm, jo, sorry, avsåg OnGames-spelservrar, liksom kvinnan på skatteverket verkade göra...

 

...dvs dit klienten ansluter när man spelar:

-starta klienten

-kolla i brandväggen eller kör "netstat -b"

 

http://whois.domaintools.com/66.212.235.6

IP Location: ca.gif Canada Toronto Safepay Int. S.r.l

 

OrgName: Mohawk Internet Technologies

OrgID: MITK

Address: P.O. Box 1470

Address: Route 138

City: Kahnawake

StateProv: QC

PostalCode: J0L-1B0

Country: CA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag blir inte klok på det här. Men Betsafe är väl skattefritt om det är var sajten är reggad som gäller, betsafe är registrerat på Malta. Är det var Ongame är reggat så är ju alla skin skattefria då de finns i Gibraltar. Det är väl bara serverarna som inte finns i EU/EES eller? Känns ju iaf ganska positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...