Gå till innehåll

Liten billig laptop?


valborg

Recommended Posts

Det är en HP - Och?

Den är stor - Om man kollar bilderna ser den ganska slimmad ut imo

Den har en Celeron cpu - Kommer inte fungera för surf?

Den har 1GB ram - 1,5GB RAM

Den vägar 2,7 kg - Det är en dator

 

Ok. Den blir säkert bra, jag bara svarade på din fråga varför den var så billig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en sånhär, förstår inte hur den kan vara så billig?

Det mesta verkar ju vara riktigt bra!

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010145317.aspx

 

Ett litet råd i all vänskaplighet.

 

Går köpet att ångra? Om, gör det. Kolla Dell om du vill ha en billig dator. Inte så snygg, men mkt dator för pengarna.

 

Jag har HP själv så inget fel idet. Men i det här fallet är processorn för klen.

Ram minnet alldeles för litet, och går dessvärre inte bygga ut till mer än 2G Vilket är för lite det med. Särskilt om du ska köra Vista.

 

Går nu inte köpet att ångra, vilket borde gå?

Så börja med attt maxa ram minnet

Byt sen till xp, det kräver inte alls den kraften som vista vill ha.

 

Det är åtminstonde vad jag skulle gjort.

 

Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mycket förslag på datorer som säkert har högre prestanda. Men för att fokusera på "billlig" föreslår jag att du kollar på Dell. De har en hel del datorer som fyller dina krav på prestanda och dessutom är bra mycket billigare än ovan nämnda burkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet råd i all vänskaplighet.

Går köpet att ångra? Om, gör det. Kolla Dell om du vill ha en billig dator. Inte så snygg, men mkt dator för pengarna.

Jag har HP själv så inget fel idet. Men i det här fallet är processorn för klen.

Ram minnet alldeles för litet, och går dessvärre inte bygga ut till mer än 2G Vilket är för lite det med. Särskilt om du ska köra Vista.

Går nu inte köpet att ångra, vilket borde gå?

Så börja med attt maxa ram minnet

Byt sen till xp, det kräver inte alls den kraften som vista vill ha.

Det är åtminstonde vad jag skulle gjort.

Crappy

 

Instämmer VERKLIGEN!

Sen så har Dustinhome väldigt schysst policy ang returer så satsa på de!

Jag har köpt laptop av dem som jag sedan returnerat utan bekymmer.

Väldigt intressant att du sätter som rubrik "Liten billig laptop" då du lyckades med hälften iaf, billig...

Ta och far till en hemelektronik kedja och kolla på några olika laptops modeller. 15,4 tum är inte direkt liten om du jämför med 12-13 tummare. För att inte tala om Asus EEE, där snackar vi slimmad!

Alla laptop (jag vet iaf) har WLAN så det är knappast något bekymmer. Sen ang cd-dvd är den nog oxå "utdöende" på laptops till förmån för externa minnen eller små hårdiskar.

Inte lätt att köpa något man inte kan så mkt om, därför man kan fråga innan ;) sen så ska man ta säljarnas "rekomendationer" med en stor nypa salt då de tittar mer på provision än något annat.

En stor fördel med Dell som andra vart inne på är, nya grejer, bra pris, bra utbud och bra prestanda.

Ang. Macbook bör man verkligen testa den innan man "lol:ar" den. Väldigt prisvärd med dess OS, batteritid, prestanda, form och funktion. Och ja man kan köra windows XP på Macbook men som många säger, varför installera "virus" på en ren dator ;) (Jag kör både, XP, Vista och OSX och den sistnämnda fungerar överlägset bäst.)

lycka till med ev laptop köp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick hem HP'n igår och har suttit uppe halva natten och installerat XP och alla nödvändiga program såsom Itunes, Messenger, Azureus, Avast antivirus, Ad-aware, Firefox, PowerArchiver, VLC, last.fm, så nu tror jag tjejen är "good to go".

 

Visst, det är inte den slickaste datorn, men helt klart tycker jag den verkar över förväntan om man väger in priset i bilden.

Har 1,5GB ram så XP flyter fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick hem HP'n igår och har suttit uppe halva natten och installerat XP och alla nödvändiga program såsom Itunes, Messenger, Azureus, Avast antivirus, Ad-aware, Firefox, PowerArchiver, VLC, last.fm, så nu tror jag tjejen är "good to go".

 

Visst, det är inte den slickaste datorn, men helt klart tycker jag den verkar över förväntan om man väger in priset i bilden.

Har 1,5GB ram så XP flyter fint.

 

Det låter som om du tagit en bra "genväg" XP, firefox osv.

Den kommer att funka bra. Kom bara ihåg, Ingen VISTA!!!

Varken processorn eller ram minnet eller grafiken klarar det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...