Gå till innehåll

NLT - Live, Cashgame 25/25


gdaily

Recommended Posts

Texas No-limit cashgame på klubben i går.

 

18.000 framför mig, täcks knappt av fyra spelare. 6 spelare.

 

Lilla blind. får monstret J9o.

 

Alla synar fram till knappen, som slår om 200. Alla (utom möjligtvis big blind) synar.

 

Flopp KT8, två spader.

a) Någon som betar här?

 

Alla checkar fram till knappen, som betar 1000

b) Någon som inte synar. Någon som höjer?

 

Nästa hand lägger sig, en synar, och sedan kommer ett kraftigt överbet av tomten i gänget (om det inte var jag som var tomten alltså) på 12.000 till. Knappen funderar ett bra tag, och går sedan all-in (22k)

 

För att bespara er tankemöda kan jag tala om vad folk har - överbetaren hade KT, knappen 88 (jag trodde på 88 respektive TT).

 

c) Någon som synar på min hand?

 

Det ligger alltså 5000 i potten. Förutom detta så är vi tre (eller möjligtvis fyra stackar, en man kvar att agera) som går all-in, där jag får tre ggr pengarna - allstå något mer än tre ggr i odds. Jag sätter stegen ungefär en på tre. Jag trodde (korrekt visade det sig) att motståndarna blockade varandra rejält, vilket gör återköp mindre troliga. Så synen är matematiskt marginell åt ena eller andra hållet (man kan ju inte slå på twodimes vid pokerbordet).

 

Bi-information: Klockan är halv tolv, och du brukar bara spela till tolv. Vinner fisken den här jättepotten (normalpotterna är runt 2000) så blir det en lång natt, vinner knappen eller du så blir det att gå hem).

 

d) Synar du med den informationen tillhands?

 

/Ola

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a, Skulle checka för att se vad de övriga har att säga. Vill gärna få ett så billigt kort till som möjligt.

 

b, Jag tycker den där handen ser farligt ut. Bara en 7:a ger dig nötstegen.

En dam och du kan vara orolig fast du satt den + färgdrag som gör att involvering kan sluta i olycka.

 

Hur jag skulle spela skulle bero på motståndet (som jag inte vet någonting om här - du har kanske spelat mycket med dem) - om jag skulle kunna vänta mig ett omslag på 20 laxar bakom mig skulle jag kunna tänka mig att avstå. En raise skulle jag hellre göra i position då jag eventuellt skulle kunna köpa mig ett frikort.

 

c. Nej

 

d. Även om du skulle få in din stege så skulle du kunna vara slagen av färg eller högre stege. Jag skulle inte syna. Svårt att ta ställning till "få-gå-hem-aspekten"

 

Uppenbarligen så spelar du på en annan nivå än vad jag gör (bättre/högre) men det är kul att testa sina åsikter mot ditt tänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

d. Även om du skulle få in din stege så skulle du kunna vara slagen av färg eller högre stege. Jag skulle inte syna. Svårt att ta ställning till "få-gå-hem-aspekten"

 

Den enda som kan ha ett färg/stegdrag är personen som ännu inte agerat, fjärde man i potten. De andra har som sämst tvåpar, det finns ingen chans att dom har drag. Alltså så drar jag till nötstege på damer och sjuor, även om det inte ser så ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej ! Jag missförstod väl frågan eftersom jag baserade mitt svar på att jag inte hade kundskapen om vad de andra hade för händer vilket inte du lär ha haft när du var tvungen att agera. Men du kanske menade vad man skulle göra med den vetskapen !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopp KT8, två spader.

a) Någon som betar här?

Inte särskilt ofta, med tre nötouts och ingen koll på motståndet känns det inte särskilt tryggt.

 

Alla checkar fram till knappen, som betar 1000

b) Någon som inte synar. Någon som höjer?

Jag lägger nog ned här, om det inte varit tvåfärg ute så hade jag antagligen synat men som det är nu så kommer jag att bli utdragen relativt ofta även när jag sätter mitt drömkort på turn. Plus att mina implicta odds är less than strålande pga den risiga positionen (först att agera och till vänster om pf-höjaren).

 

För att bespara er tankemöda kan jag tala om vad folk har - överbetaren hade KT, knappen 88 (jag trodde på 88 respektive TT).

 

c) Någon som synar på min hand?

Om jag kan vara säker på att jag inte är uppe mot ett färgdrag/QJ så är jag villig att köra, detta eftersom färgdraget verkligen sabbar mina chanser (nästan halverar dem faktiskt). Det hela beror väl på vad mr. Tomte kan tänkas check-raisa all-in med, jag gissar att han är ganska förutsägbar så det går nog bra att utesluta att det är ett drag. Näste man är pre-flopp höjaren, han kan rimligen inte syna en person all-in med ett drag eftersom det är så taskiga odds, däremot så kan han tänkas ha färgstegedrag men det är ju bara en hand så det är inte så troligt. Slutligten så har vi killen till vänster, om de två tidigare spelarna hade riktiga händer så är ju frågan vad sjutton han kan ha som han synade 1000-betet med. Den troligaste handen måste nästan vara ett färgdrag, har han den esshöga färgen så kommer han ju syna mig all-in annars så är det inte alls omöjligt att han fegar ut.

 

Jag skulle tro att det är en rätt marginell syn eller fold här, det spelar inte så rackarns stor roll i min mening (jag får räkna lite på det för att bestämma mig). Om jag har någon klar indikation på att spelaren till vänster tänker slänga sin hand så är det antagligen säkert rock'n'roll, om han och andra sidan ser lite spelsugen ut så lutar det åt fold.

 

möjligen kan det finnas lite schyssta imageeffekter med att syna, jag antar att det är bra att ha lite rykte om sig som svårbluffad och att man inte är någon tråkig rock. Om det inte gäller så är jag nog mer benägen att folda för att spara på variansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller, så länge jag inte har tydliga indikationer på att spelaren till vänster om mig vill in i potten så kör jag nog. Situationen är ju i värsta fall marginellt negativ och i så fall kan man ju lika gärna ge några kronor tillbaka, särskilt som det verkligen kan se ut som man är en riktig action-spelare med den här synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att det är en rätt marginell syn eller fold här, det spelar inte så rackarns stor roll i min mening (jag får räkna lite på det för att bestämma mig). Om jag har någon klar indikation på att spelaren till vänster tänker slänga sin hand så är det antagligen säkert rock'n'roll, om han och andra sidan ser lite spelsugen ut så lutar det åt fold.

 

 

Helt rätt, och detta är en spelare som spelar med scared money, så han kommer nog inte att syna med ett drag.

 

 

 

möjligen kan det finnas lite schyssta imageeffekter med att syna, jag antar att det är bra att ha lite rykte om sig som svårbluffad och att man inte är någon tråkig rock. Om det inte gäller så är jag nog mer benägen att folda för att spara på variansen.

 

Jajjamen, här finns det image att tjäna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) check, gillar gratiskort.

 

b) syn

 

c) här kommer "känslan" in i spelet för min del, går jag plus totalt på kvällen även om jag foldar den här handen? då skulle jag folda och känna mig rätt nöjd ändå. har jag redan gått back och känner mig lite tiltsugen så skulle jag syna.

 

d) fold om jag känner att jag inte orkar sitta uppe en hel natt för att vinna tillbaka lite slantar (eller mycket slantar i ditt fall). fast å andra sidan skriver du att du går hem även om knappen vinner, så det ligger nog på 30% syn och 70% fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär på rak arm kan jag ju bara säga att din position verkligen är sämst tänkbar i det här läget. Du är först att agera och dessutom sitter du direkt efter preflop-höjaren och blir troligtvis lurad av någon som träffar något mitt i fältet. J9o eller någon annan draghand är väl inte särskilt roligt att ha då.

 

Flopp KT8, två spader.

a) Någon som betar här?

 

Jag hade checkat.

 

Alla checkar fram till knappen, som betar 1000

b) Någon som inte synar. Någon som höjer?

 

Det sämsta man kan göra här är väl att syna. Det är knappast garanti på att alla bakom dig struntar i att höja. Det troliga är just att någon gör det, och ditt mål i denna position med ett drag är att vara all-in eller all-out.

 

c) Någon som synar på min hand?

d) Synar du med den informationen tillhands?

 

Om jag visste vad dom hade: Nej.

Du lägger 16800 för att vinna 37625 förutsatt att KT synar. Och detta på ett 3 mot 1-skott.

 

Om jag inte visste vad dom hade: Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har vi sagt om J 9o?

 

Floppar du ingen kåk, så folda korten Gdaily! ALLA DAR I VECKAN.

 

Men okey:

 

A-Check

 

B-Nej

 

C-fold

 

D- "känslan" som liggat säger.. Är man trött och bara vill hem = Fold. Pigg och glad och känner för att spela lite till. Så under pistolhot skulle jag nog syna. Eller fan, jag är nog lite av en gambler.. Brukar dra till mig nötstegar och färger lika ofta som björnar skiter i skogen, så vadfan. KÖR bara :D

 

Men berätta nu.. Var det en riktig hand? VAD hände isåfall? *nyfiken*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har väl du visserligen bättre koll på exakt vilken tomte det rörde sig om, men varför kan han inte lika gärna ha flusdrag med ett eventuellt par till och spela likadant?

 

Inte den gubben. Fördelen av att spela med pers man kan läsa till nästan 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...