Gå till innehåll

Pokerjournalistik - finns det? [Avdelat från T6-tråden]


Big Less

Recommended Posts

Den typen av marknadsföring får mig att må illa. Efter Monte kontaktade jag First och sa att jag inte längre ville skriva artikeln. Jag kunde inte längre skriva den ovinklad eftersom min egen åsikt ändrats för mycket.

 

Du vill skriva en hyllningsartikel till T6. När du inte längre kan göra det, skriver du ingen artikel alls. Bättre det än att skriva en hyllningsartikel ändå, men ändå väldigt, väldigt oseriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du vill skriva en hyllningsartikel till T6. När du inte längre kan göra det, skriver du ingen artikel alls. Bättre det än att skriva en hyllningsartikel ändå, men ändå väldigt, väldigt oseriöst.
Fast det där var väl inte så korrekt eller? Lina poängterar ganska tydligt att hon var ute efter att skriva en balanserad artikel.

 

Vad Lina vet, eller inte vet, om T6 kan vi bara sia om. Och det slutar sällan väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att lägga mig i debatten alltför mycket nu:

 

"Pokerjournalister" som jobbar för branschmedia är inte satta att granska branschen som folk hela tiden hävdar. Att öht kalla någon för "pokerjournalist" är oftast väldigt missvisande. Själv är jag informatör, alltså inte utbildad journalist liksom många andra "pokerjournalister". Jag har gjort granskande reportage likväl som "köpta" reportage. Artiklarna ni ser i First Poker, Poker Magazine, nättidningarnas pokersidor etc är att betrakta som underhållning, inget annat. Nu säger jag inte att artiklarna är hittepå men syftet är inte att granska branschen.

 

De som faktiskt SKA granska branschen är de "riktiga" journalisterna som är anställda som just journalister.

 

De som åker runt på turneringarna och liverapporterar, bloggar osv gör det för att leverera underhållning till läsarna där hemma. Resultaten skickas in, kanske lite skvaller och sen är det bra med det. Lina gör ett utmärkt jobb när det gäller sånt. Ingen har rätt att kräva att varken hon eller någon annan kritiskt ska granska branschen eftersom hon själv är en del av den. Detsamma gäller för övrigt mig, Lina fick bara vara exempel här.

 

Därmed inte sagt att man inte har ett ansvar, men just i det här fallet är det "drakarna" som har ansvaret att granska T6.

Sedan kan man argumentera att vi alla har ett individuellt ansvar att granska T6 och exempel på det ser vi ju i den här tråden. De som kan publicerar det de vet på andra ställen för bättre spridning, de som inte kan det publicerar det här.

 

Missförstå mig rätt nu, jag skulle gärna skriva en stor artikel om T6 men jag har varken tid eller särskilt mycket personlig research att gå på, och ej heller tid att skaffa mig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak Ola brukar säga men glömde, men som jag tycker att han har en viss poäng i, är att journalister automatiskt omedvetet går Torbens ärenden när de skriver artiklar - eventuella uppgifter som inte passar T6 kan de alltid skylla på missförstånd. Detta är också orsaken till att de aldrig går med på att svara i forum eller i klartext. Om de själva skulle skriva något finns det svart på vitt vad de faktiskt sagt och tycker. Alla powerpoint-slides och liknande som cirkulerar i dag är gjorda av "independent contractors" av ett skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att lägga mig i debatten alltför mycket nu:

 

"Pokerjournalister" som jobbar för branschmedia är inte satta att granska branschen som folk hela tiden hävdar. Att öht kalla någon för "pokerjournalist" är oftast väldigt missvisande. Själv är jag informatör, alltså inte utbildad journalist liksom många andra "pokerjournalister". Jag har gjort granskande reportage likväl som "köpta" reportage. Artiklarna ni ser i First Poker, Poker Magazine, nättidningarnas pokersidor etc är att betrakta som underhållning, inget annat. Nu säger jag inte att artiklarna är hittepå men syftet är inte att granska branschen.

 

De som faktiskt SKA granska branschen är de "riktiga" journalisterna som är anställda som just journalister.

 

De som åker runt på turneringarna och liverapporterar, bloggar osv gör det för att leverera underhållning till läsarna där hemma. Resultaten skickas in, kanske lite skvaller och sen är det bra med det. Lina gör ett utmärkt jobb när det gäller sånt. Ingen har rätt att kräva att varken hon eller någon annan kritiskt ska granska branschen eftersom hon själv är en del av den. Detsamma gäller för övrigt mig, Lina fick bara vara exempel här.

 

Därmed inte sagt att man inte har ett ansvar, men just i det här fallet är det "drakarna" som har ansvaret att granska T6.

Sedan kan man argumentera att vi alla har ett individuellt ansvar att granska T6 och exempel på det ser vi ju i den här tråden. De som kan publicerar det de vet på andra ställen för bättre spridning, de som inte kan det publicerar det här.

 

Missförstå mig rätt nu, jag skulle gärna skriva en stor artikel om T6 men jag har varken tid eller särskilt mycket personlig research att gå på, och ej heller tid att skaffa mig det.

 

 

Men om du valde att skriva en stor artikel, skulle du sedan deklarera att du inte tänker publicera den men att du vet mycket mer om saken än andra, vet saker som aldrig kommit ut i media, sitter inne med fakta medan andra sysslar med skvaller... För den som känner sig lite hemmablind, låt oss ge perspektiv på det hela genom att byta ut T6 mot FRA:

 

Ni som hatar FRA-lagen vet inte hur trevliga regeringen är. Jag fick tillfälle att träffa statsministern på krogen och han berättade saker som aldrig kommit i media! Jag har en jättefin granskande artikel men jag publicerar inte den för jag blev sur på alla bimbos regeringen festar med. Hur som helst vet jag mycket mer om FRA och sånt än vad ni gör nu, så sluta med ert hat och allt skvaller i tidningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola: Tack för det! Ja jag håller med om att det kan ha låtit avigt men jag tänker mig inte för hur jag bildar meningar eller hur jag uttrycker mig i min egna blogg. Jag skulle ha fortsatt göra intervjun med Torben i Monte Carlo men kände där att jag inte längre ville göra den. För många här kanske det låter banalt att jag bojkottade den för några modellers skull men jag är trots allt tjej och om det är något jag inte tål så är det den typen av marknadsföring. Jag tycker den är fel, fel, fel och kvinnoförnedrande. Min artikel var tänkt som en brandsläckare på något som blossat upp och gått överstyr. När de gjorde valet i MC så gjorde de ett medvetet val att spruta bensin på elden igen och min motivation var borta.

 

Anledningarna till att jag ville skriva artikeln från första början var...

 

1. Jag tycker att alla har rätt att på ett korrekt sätt förklara och försvara sig. T6 hade inte givits någon sådan chans då kvällstidningarna ville göra precis som danska Aftenbladet och smälla på stora trumman och skapa löpsedlar. Jag ville göra det på ett mindre dramatiskt sätt utan att för den sakens skull "fria" T6.

 

2. Tänk på alla de som investerat i bolaget. Hur mycket gynnar det dem att folk svartmålar bolaget? Det lär knappast ge dem några pengar tillbaka om sajten inte växer. Självklart är det bra att varna nya investorer men min tanke har mest gått till alla människor som tagit sina sparpengar och satsat på något som de trott på.

 

En fråga jag tänkte ta upp i artikeln var varför inte 888 fick samma välkomnande när de startade. Det är också ett MLM-bolag...

 

Om man börjar räkna så är det inte svårt att räkna ut att bolaget knappast kan ha några vinster att tala om. De måste ligga miljonback med tanke på hur mycket de är ute med. Ett jätteteam som alla betalats i förskott. Tänk bara var det kostar att ha alla på hotell, inköp till mer eller mindre alla WSOP-event osv. Flera miljoner euro för ett exklusivitetsavtal med pokernews. Annonser i diverse tidningar. Även detta betalat i förskott. De kan knappast ha fått in så många miljoner euro från småfolket som de i dagsläget ligger back.

 

Jag hoppas att T6-soppan får ett lyckligt slut med tanke på alla småsparare som är inne med sina pengar men jag är inte naiv. Jag har svårt att se hur de ska lyckas när nästan ingen annan gör det...kan inte ens se kära B2B och Prima överleva om några år...

 

Jag hoppas att någon annan skriver artikeln. Jag kommer inte att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du valde att skriva en stor artikel, skulle du sedan deklarera att du inte tänker publicera den men att du vet mycket mer om saken än andra, vet saker som aldrig kommit ut i media, sitter inne med fakta medan andra sysslar med skvaller... För den som känner sig lite hemmablind, låt oss ge perspektiv på det hela genom att byta ut T6 mot FRA:

 

Ni som hatar FRA-lagen vet inte hur trevliga regeringen är. Jag fick tillfälle att träffa statsministern på krogen och han berättade saker som aldrig kommit i media! Jag har en jättefin granskande artikel men jag publicerar inte den för jag blev sur på alla bimbos regeringen festar med. Hur som helst vet jag mycket mer om FRA och sånt än vad ni gör nu, så sluta med ert hat och allt skvaller i tidningarna.

På dig verkar det som om Lina har skrivit en artikel men har valt att inte publicera den. Tolkar jag dig rätt då?

 

För av vad jag utläsa så ämnade hon skriva en artikel men avstod då hon inte längre upplevde att hon kunde göra så med bibehållen objektivitet (pga T6-ledningens val av marknadsföring, inte vänskapsförhållanden som vissa antyder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jens: Det hindrar ju inte att man om man skriver en artikel om T6 åtminstone borde försöka vara objektiv. Oavsett vilken tidning och bransch man skriver för och i tycker jag att en viss moral yrkesheder skall finnas närvarande.

 

Självklart ska man vara objektiv, inget snack om den saken. Men det är om man verkligen skriver artikeln. Jag säger bara att man inte har samma ansvar att faktiskt skriva artikeln som en "riktig" journalist har.

 

Men om du valde att skriva en stor artikel, skulle du sedan deklarera att du inte tänker publicera den men att du vet mycket mer om saken än andra, vet saker som aldrig kommit ut i media, sitter inne med fakta medan andra sysslar med skvaller...

 

Jag har skrivit artiklar som inte blivit publicerade. De två jag har lagt ner mest arbete på (Ken-Gate och en artikel om spelmissbruk) kom aldrig i tryck av en massa olika anledningar. Jag känner dock inget moraliskt eller etiskt ansvar att trycka på och se till att de blir publicerade. Till det finns det också flera anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerforum och pokerbranchen snackar moral och etik?

Humor på hög nivå. Detta är inte att kasta sten i galshus mina vänner, detta är att bajsa i kuvös. Tycker inte att Linas uttalande på något sätt är konstigt.

Precis som hon säjer så var det i sin privata blogg. Du kan ju inte gå in på en inredningssite och förvänta dig att få en fulländad redovisning om det politiska läget i Palestina. Kanske ska leta någon annanstans då. Vi som läser hennes privata blogg vet att hon är privat där.

Intressant dock att folk är så snabba på att döma henne. Det är många agendor och åsikter som ger sig själva rätten att lyfta sig själv till högre höjder genom att trycka ner andra... tyckern ni inte? Tur att det finns folk även på det här forumet med kollen i behåll. Stora kramar på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dig verkar det som om Lina har skrivit en artikel men har valt att inte publicera den. Tolkar jag dig rätt då?

 

För av vad jag utläsa så ämnade hon skriva en artikel men avstod då hon inte längre upplevde att hon kunde göra så med bibehållen objektivitet (pga T6-ledningens val av marknadsföring, inte vänskapsförhållanden som vissa antyder).

 

Från början av arbetet med en artikel till att den är färdig finns det många steg. Artikeln var troligast inte klar, men vi kan utläsa att materialet innehöll SANNINGEN och saker som är hitills okända för media, och att den skulle ge människor som blivit vägrade sin rätt att försvara sig upprättelse.

 

[edit: men det är fjärde gången jag tar upp det, börjar prata i cirklar. För tydlighets skull är jag också mot 'dum blondin'-påhopp och har all förståelse för de skäl som gavs för att inte skriva artikeln. ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag tycker att alla har rätt att på ett korrekt sätt förklara och försvara sig. T6 hade inte givits någon sådan chans då kvällstidningarna ville göra precis som danska Aftenbladet och smälla på stora trumman och skapa löpsedlar. Jag ville göra det på ett mindre dramatiskt sätt utan att för den sakens skull "fria" T6.

I mina ögon är du inte kvalificerad att skriva en sådan artikel. Det är inte jag heller, och inte Turken, Daniel (PM), Jonas, Jennez (FP), Rikard (PN) eller ens ValterEgo. Den enda som jag kan se skriva en sådan artikel, med journalistens granskande och neutrala ögon (här krävs det banne mig en journalistutbildning, inte tycka det är kul att skriva/blogga) och som samtidigt kan och förstår branchen (här försvinner Erik), det är Johan "Indiscreet" Kretz.

 

Edit: Kanske Birgitta Ländin också, men hon är kanske olämplig eftersom hon sitter i SVEPOF styrelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som att många tänker "Jaha, nu kommer Dilba in och försvarar Lina som vanligt" så kommer väl nu suckar om att jag går in och kritiserar damerna i fråga. Ledsen att jag är så förutsägbar, men jag måste verkligen få ifrågasätta dessa uttalanden.

 

Pokerforum och pokerbranchen snackar moral och etik?

Humor på hög nivå.

 

Tycker inte att Linas uttalande på något sätt är konstigt.

Precis som hon säjer så var det i sin privata blogg. Du kan ju inte gå in på en inredningssite och förvänta dig att få en fulländad redovisning om det politiska läget i Palestina. Kanske ska leta någon annanstans då. Vi som läser hennes privata blogg vet att hon är privat där..

 

Dilba: Varför får inte Pokerforum och pokerbranschen prata om moral och etik? Det är väl oerhört viktigt att just vi gör det? Jag förstår inte alls humorn i detta.

 

Ja, vi som läst Linas blogg vet ju att hon är väldigt privat. Eller? Jag ser faktiskt inte stor skillnad på hennes bloggar, och jag tror att många har svårt att skilja på privat och jobb. Det är poker, familjen, shopping och fest. Hur ska hon som pokerspelare och skribent kunna dra så tydliga linjer mellan vad hon som opinionsbildare (för det är hon faktiskt) tycker och tänker och vad som pågår i hennes högst privata knopp? Man kan inte förvänta sig att läsaren ser skillnad. Det är inte direkt inredning och krigsföring, utan poker och poker.

 

Lite OT: Jag tyckte t.ex. att det var konstigt att hon kallade hela amerikanska befolkningen för korkade i sin engelskspråkiga blogg. Vet inte riktigt vem den riktar sig mot. Jänkarna är rätt patriotiska, så jag hade nog låtit bli eller kanske nyanserat det något. Men det är bara jag. :-)

 

I AB-bloggen skriver Lina nu: man ifrågasätter mig för att jag vill skriva en ovinklad artikel om mediahysterin.

Nej, man ifrågasätter varför du INTE gjorde det.

 

Åsikterna i denna tråd är återgivna i båda bloggarna. Jag ser ingen skillnad på privat och jobb här.

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi som läst Linas blogg vet ju att hon är väldigt privat. Eller? Jag ser faktiskt inte stor skillnad på hennes bloggar, och jag tror att många har svårt att skilja på privat och jobb.

 

Innan ni får chansen så vill jag faktiskt kommentera mig själv och förtydliga en sak. Jag kritiserar inte Lina som person eller hur hon presenterar sig själv. Jag vet att många uppskattar hennes roll i pokervärlden. Problemet hon har är att hon inte KAN skilja på privat och jobb, hur mycket hon än skulle vilja. Därför kan hon heller inte kalla sig "skribent" enligt min åsikt. Hon levererar underhållning. Punkt.

 

Som Ola påpekar så finns det väldigt få som jag tror helt objektivt och med rätt penna skulle kunna ge en bra bild av T6-historien och många andra känsliga ämnen i vår bransch. Birgitta och Indi är två av dem. Resten är bra på annat - reportage (ofta "köpta"), rapportering och bloggar. Lina är en av dem.

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ärligt talat inte att du verkar ha läst på alls.

 

journalister inteligens och att läsa på går inte så bra ihop :/ Ok, på lite seriösa tidningar kanske men annars är det inte riktigt det deras jobb går ut på. Näe journaliste är mestadels pack.

 

angående dom som har investerat redan och att det inte gynnar dom att vi svartmålar dom ..WOW säger jag bara. verkligen otroligt osmart skrivet av episka proportioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT: Jag tyckte t.ex. att det var konstigt att hon kallade hela amerikanska befolkningen för korkade i sin engelskspråkiga blogg. Vet inte riktigt vem den riktar sig mot. Jänkarna är rätt patriotiska, så jag hade nog låtit bli eller kanske nyanserat det något. Men det är bara jag. :-)

 

Varför skulle jag göra det? Jag står ju för det och har dessutom fått medhåll av flera amerikanska vänner...bland annat kan du se Majas svar. Hon är jänkare och håller helt med. Sen är den inte bara skriven för de amerikanska läsarna...jag har vänner i hela Europa och i Kanada som läser den.

 

I AB-bloggen skriver Lina nu: man ifrågasätter mig för att jag vill skriva en ovinklad artikel om mediahysterin.

Nej, man ifrågasätter varför du INTE gjorde det.

 

Ja nu jag...det gjorde man inte från början. Jag har förklarat varför jag inte tänker skriva den och jag tycker att det räcker så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hefo.. så du försvarar personliga påhopp med andra ord? Det var nämligen just det som jag kritiserade, men du tyckte tydligen inte att det var tillräckligt. Du ville bara glida förbi och passa på att kritisera HELA hennes blogg när du ändå höll på. Jamen läs den inte då. Så enkelt är det med bloggar. Det är knappast som att marknadsföringen för hennes blogg går dig upp i halsen och du känner att du bara måste läsa den. Som sagt, det var det där med egna agendor som jag tog upp.

 

d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hefo.. så du försvarar personliga påhopp med andra ord? Det var nämligen just det som jag kritiserade, men du tyckte tydligen inte att det var tillräckligt. Du ville bara glida förbi och passa på att kritisera HELA hennes blogg när du ändå höll på. Jamen läs den inte då. Så enkelt är det med bloggar. Det är knappast som att marknadsföringen för hennes blogg går dig upp i halsen och du känner att du bara måste läsa den. Som sagt, det var det där med egna agendor som jag tog upp.

 

d

 

Fattar inte alls ditt inlägg eller sammanhanget. Personliga påhopp? Var hittar du dem? Jag läser precis det jag vill läsa, och så länge en blogg är offentlig så är den också öppen för kritik. Som jag sa så kritiserar jag inte Lina personligen, och jag tycker att det är kul att läsa många olika typer av bloggar. Skriv något som jag förstår så kan jag kanske bemöta dig bättre.

Gled förbi? Fattar ingenting.

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är roligt att du säger att det visar tydliget var min lojalitet finns på grund av det inlägget. Så du menar att jag står bakom ett helt bolag bara för att jag hade EN skoj utekväll med några av dem som jobbar där?

 

Nej det har jag aldrig påstått. Läs igenom det du skrivit i dom två blogginläggen samt ditt svar på kommentaren med öppna ögon så borde du förstå varifrån jag fått min åsikt att du visat var din lojalitet finns.

 

Du tror inte att min lojalitet ligger hos det pokerbolag jag faktiskt jobbar för?

 

Kom igen Lina, gör dig inte dummare än vad du är. Det är väl klart att din lojalitet ligger hos din arbetsgivare. Men det är precis lika klart att pokerbranschen är som en incestuös familj. Dom flesta av T6's konkurrenter väljer nog hellre att hålla käften istället för att riskera att smutsa ner pokerns rykte ytterligare. Dessutom så vet alla att det är rätt känsligt att kritisera konkurrenter. Det är svårt att göra det på ett klädsamt sätt.

 

Iså fall är jag illojal mot dem så fort jag umgås med någon som spelar för ett annat bolag.

 

Återigen så har jag aldrig hävdat att det är ditt ev. socialiserande med T6'are som är problemet. Det är fullständigt självklart att man i sitt yrkesmässiga och privata umgämge stöter på personer/åsikter/företeelser med tveksamma åsikter/intentioner utan att man för den sakens skull per automatik delar dessa.

 

Du hänvisar dessutom till en kommentar där jag säger att jag bara vill ge en rättvis bild utan för den sakens skull vara vinklad eller ta parti.

 

Du säger även i den kommentaren att

både ja och nej om jag ska vara ärlig. Jag vet mycket mer än de flesta när det kommer till många av de påhopp som bolaget fått. Jag kommer att skriva en artikel om bolaget för First Poker i maj. Den artikeln kommer att vara precis som min åsikt väldigt ovinklad. Jag står liksom inte på någons sida i denna härva och har inget att vinna på att vare sig ha den ena eller andra åsikten. Det jag däremot är besviken över är att media bara tagit fram de negativa sakerna och många av bevisen är felaktiga.

 

Dessutom skriver du på ett annat ställe att

Även T6-Torben och Henrik. Hur trevliga som helst. Kändes även bra att få prata lite med T6-grundaren och få svar på de “känsliga” frågorna som ingen tidigare ställt. Han svarade uppriktigt och bra på samtliga faktiskt. Hade verkligen apskoj med herrarna. Skrattade mycket allihopa.

 

Jag anser som sagt inte att det är något konstigt att du umgås med T6'arna. Däremot tycker jag att det är i allra högsta grad konstigt att du väljer att ställa dom "känsliga frågorna" vid ett tillfälle/i en miljö som många nog skulle kategorisera som privat snarare än yrkesmässig. Även om exemplena som jag tagit fram är från din privata blogg så är det trots allt ditt bloggande som gjort dig "känd" utanför den innersta pokerkretsen och att då tro att folk kan hålla isär Lina- Pokerbloggaren och Lina - privatpersonen med ett stort pokerintresse är ganska naivt. Men det var nog vettigt att inte skriva artikeln eftersom du uppenbarligen har vänskapsband med vissa i kretsen kring T6, i'll give you that.

 

Men med tanke på vad vi redan vet om T6:

 

Deras prospekt innehöll fler lögner än sanningar.

Investorernas vinstandelar är inte värda ett skit. Ett seriöst företag hade sålt aktier i företaget och inget annat.

Grundaren är en välkänd pyramidskojare.

Antalet vinstandelar som ska säljas utökas när företaget inte kan överleva på sina intäkter. Etc, etc.

 

Jag vet att du definitivt inte är dum Lina så när du trots allt som framkommit om T6 ändå väljer att skriva att "bolaget blivit påhoppade" och att "många av bevisen media tagit fram är felaktiga" etc. så anser jag att du frivilligt/ofrivilligt tagit på dig skygglapparna.

 

Jag brukar läsa det du skriver, både i din yrkesmässiga och privata roll. Dels för att jag är intresserad av poker och dels för att vi är "gamla bekanta". Dessutom gillar jag sättet du skriver på. Så fortsätt gärna blogga, även om du för din egen skull kanske bör tänka på var du skriver vad.

 

Det är helt galet vilket ståhej det blev med förolämpningar etc. efter mitt inlägg. Detta var absolut inte vad jag var ute efter. Min tanke var bara att tydliggöra vilken liten ankdamm pokersverige är och att kritisera dig i egenskap av pokerskribent för att bidra till "branschens" tiga ihjäl taktik när det gäller T6.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är verkligen pf's finest hour.

 

Men så plötsligt i denna oas av förnuft och elokvens blir man less när SVT:s opartiska journalistik lyfts fram som något slags ideal. Om något är skit så är det ju bra journalistik att skriva det. Inte att leta med ljus och lykta efter någon mupp som kan lyfta fram "de goda sidorna". Sådan SVT-journalistik är varken bra eller underhållande. Man kan inte baka tårta av bajs, det smakar bara skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan inte tro på fullaste allvar att jag bildar mig en positiv uppfattning om ett helt bolag för att jag haft en skoj utekväll.Jag kan faktiskt skilja på saker och ting.

 

Ja vi har märkt det! Speciellt i din jämförelse mellan snowie och pockertracker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...