Gå till innehåll

Dilemma för många som går bra under längre tid!


pokerperrra

Recommended Posts

Tjenare!

 

I Lördags åkte jag min första och största tilt på flera månader.

 

Vill att ni ska ta del av detta jag säger nu :) för att inte råka i skiten själva.

 

Tänk er själva, ni har lirat under 2-3 månader utan att förlora en cent, bara plussat o plussat o plussat ..

Jag har vart MKT disciplinerad de senaste månaderna och cashat ut ungefär 20-30.000:- SKR / månad extra, som en extra inkomst så att säga.

 

Jag är sån människa som sätter över mkt $$ till mitt neteller konto hela tiden, då jag spelar mkt bättre lowstacked, eller ja, med mindre bankroll. känns roligare på nåt sätta att bygga upp den hela tiden (även om jag har alltid mkt reserver på neteller kontot).

 

Nu i lördags vände denna trend med + + + + + ... Och jag förlorade på ALLT.. AA mot JJ all in, han träffar J tex... blåste $ på $ på $.. till slut var min bankroll SLUT på pokerkontot.

 

Då kände jag DIREKT "Jag måste ta igen detta nu DIREKT" OCH DÄR gjorde jag felet.!

 

skit samma, jag slängde in $1000 nya från neteller kontot, och började spela högre o högre stakes... förlorade, satte in nya .

 

Nu hade jag sån jävulsk tur att jag fick 2 potter , 2 enda potter som räddade hela min natt. När klockan slog 04.45 så låg jag på + strecket igen. och då slutade jag .

 

MEN.. det kunde precis lika gärna vart tvärtom... det är löjligt farligt att ha + trend har jag upptäckt .

 

Jag är såpass disciplinerad att det där aldrig skulle kunna inträffa, men det var INTE svårt att tilta ordentligt.

 

Jag säger bara det !

 

Sätt nivåer för VARJE DAG

 

Jag sätter mål för varje dag, både + och - nivåer. TEX:

 

 

1) Vinner jag $500 så slutar jag

2) förlorar jag $300 så slutar jag .

 

 

kan ju lika gärna va

 

1) vinner jag $50 sluta

2) förlorar jag $50 sluta

 

beroende på hur högt man spelar såklart

 

Så har jag kört i flera månader nu .. det blir kanskei nte $500, men när tiden börjar tryta och jag ligger + så sluitar jag även om det bara är $70 pluis, eller $100 plus .

 

 

Så för fasen vad ni än gör, håll er disciplinerade... annars kommer det så småninom gå åt skogen! tro mig :9

 

Bara ett tips

 

/Perrra

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis som headless så ska man inte sätta upp mål i pengar, allt handlar om lönsamhet, och hittar man ett bra bord sitter man där så länge tomtarna är kvar, sen om man känner sig trött/less/hungrig är det ju en annan sak, då ska man avsluta.

 

Gällande att få tilt bara för att man torskar 2 inköp är inget jag känner av, förluster kommer alltid och att kliva upp i nivå bara för att ta tillbaka är väl lika klassiskt som idiotiskt.

 

Sen måste säga att det är smått otroligt att du har spelat i 2-3månader utan att ha haft en enda förlustsession.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar för vissa, funkar säkert inte för alla.

 

 

 

Jag HATAR att spela under en tidspress.

 

säg att jag börjar lira 17.00 och jag ska hitta på nåt 20.00

 

ligger jag då $1500 back, vill jag sluta då ? absolut inte .

 

då tycker jag det är fan så mkt bättre att spela tills man är nöjd, åt båda håll.

 

Jag nöjer mig varje dag, bara jag gått plus.

även om det är $2 så är jag nöjd,

 

Men som sagt... det funkar skitbra för mig, men ni får gärna kritisera min taktik :)

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är viktigt att inte stirra sig blind på sessioner. Det är ingen ide du sitter och försöker jaga igen en förlust emot bättre spelare om du i morgon har möjlighet att spela emot sämre motstånd.

 

Dagsavslut är irrelevanta. Att det går upp och ner är en ofrånkomlig del i poker.

 

Mended

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar för vissa, funkar säkert inte för alla.

 

 

 

Jag HATAR att spela under en tidspress.

 

säg att jag börjar lira 17.00 och jag ska hitta på nåt 20.00

 

ligger jag då $1500 back, vill jag sluta då ? absolut inte .

 

då tycker jag det är fan så mkt bättre att spela tills man är nöjd, åt båda håll.

 

Jag nöjer mig varje dag, bara jag gått plus.

även om det är $2 så är jag nöjd,

 

Men som sagt... det funkar skitbra för mig, men ni får gärna kritisera min taktik :)

 

/Perrra

 

Läs artikeln som Trolldeg länkade till. Att du säger att din taktik fungerar skitbra för dig är väl att ta i, snarare så har den fungerat skitbra än så länge. Du säger ju själv att din galna natt lika gärna kunde ha slutat med gigantisk förlust istället för som det blev nu - marginell vinst. Och det är ju just det som kommer att hända förr eller senare om man vägrar gå back under en session. Jag tycker det liknar det klassiska roulettesystemet, man satsar på röd eller svart och dubblar hela tiden insatsen tills man vinner. Detta gör att man oftast vinner litegrann, men någon gång kommer man förlora allt man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag inte har vunnit lika mycket som jag kunde ha(pga dåligt spel av mig) känner jag mig dålig, även fast jag ligger +...

 

Jag gjorde förut som dig och avbröt varje gång jag vunnit/förlorat en stor pott samt när jag vunnit/förlorat en viss summa på en session - inte dag,

men jag kom på att det var helt värdelöst.

Många gånger klev jag ut ur ruskigt lätta bord - gratis pengar - bara för att jag överstigit sessionens max-gräns.

 

Det är som det står i ToP(har jag för mig), stanna alltid kvar vid ett bord sålänge det är ett "bra" bord, oavsett hur det gått för dig innan.

(Om du är on-tilt så är det inte ett bra bord)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startegiskt skall du ha målet, förlorar jag 5% av min bankrulle lägger jag ned spelet för idag. Att ha en övre gräns är bara dumt då du skall spela vidare så länge du går med vinst.

 

Exempel.

 

Du går in med $100 och gör en liten vinst på $20 under ditt spel, lägegr du av nu så får du en avkastning på 20% om du istället sätter mitt system i spel så får du följande. $120 x 95% = $114 du får då garanterat en avksatning på 14% och har chansen att vinna mer. Går det väldigt bra den kommande timmen och du går upp till $150 sätter du en ny nivå. $150 x 95% = $142.50...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för samma sak i helgen, dock med mindre summor inblandade. Hade faktiskt tänkt skriva några rader om det men hittade ingen "officiell" Tilt-tråd.

 

Jag hade under en längre tid byggt upp min BR på Multipoker från ca $300 till $400 på spel på 0.5/1 och låga SnG. I Lördags satte jag mig på morgonen och började spela, det gick dåligt på 0.5/1-borden. Efter träff på floppen blev jag hela tiden synad till rivern och förlorade där, i alla fall kändes det så. Jag tänkte att kanske är spelet mer diciplinerat på högre nivåer, att folk tänker till innan dom jagar flush/hålkortsstegar m.m. då det är mer pengar det rör sig om.

 

Jag gjorde så, satte mig vid två 2/4-bord och började spela och faktiskt blev det helt annat flyt. Spelade enligt boken och det gick bra, gick snabbt upp till $600. Jag började tro på mig själv och tänkte att eftersom jag har sån flyt så kanske jag borde passa på att pröva högre nivåer (tyckte den logiken verkade rimlig, just då). Och mycket riktigt, även på 3/6-bordet gick det bra och även på 5/10. Hade extrem tur, fick fyrtal två gånger (Floppade 4A en av gångerna) och straight flush också två gånger. Vid tretiden hade jag $1025 dollar på kontot. Åkte iväg till några polare och på vägen dit började jag drömma iväg.. hade alltså fått ihop 4200 kr på sex timmar, ta det gånger 20 dagar och månadsinkomsten skulle bli hygglig. Tja, 80 000 kr/mån skulle kunna nås.

 

man kan ana vart det skulle gå sen. Kom hem spelivrig och fortsatte vid de höga borden. Plötsligt funkade inget…det gick stadigt nedåt och det slutade med att jag skulle ”testa” att spela ett spel på 10/20. Blev bara ett spel där, träffade högsta paret på floppen mot en motståndare men blev utdragen till rivern där jag förlorade, ca $100 rök där. Nu har jag $407 kvar och är tillbaka där jag började. Är inte alltför deppig dock, var faktiskt en viktig läxa för mig hur jag som ändå trodde mig vara diciplinerad kunde tilta ut så. Jag tar ett par dagars paus och återvänder till låga nivåer sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...