Gå till innehåll

Hur ska man spela AK här?!?!


Recommended Posts

Table Hualapai (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 16:30:35 ET - 2008/06/22

Seat 1: waxhax0rs ($51.70)

Seat 2: smart2510 ($40), is sitting out

Seat 3: Perk76 ($50.05)

Seat 4: HERO ($62)

Seat 5: Arnes ($63.70)

 

Perk76 posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of SpadesKing of Spades

Arnes folds

waxhax0rs has 15 seconds left to act

waxhax0rs folds

Perk76 raises to $1.75

HERO raises to $4.50

Perk76 raises to $13.50

HERO calls $9

*** FLOP *** Jack of Clubs5 of Hearts10 of Hearts

Perk76 has 15 seconds left to act

Perk76 bets $19.50

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

 

Vad bör jag göra här? Killen jag möter har statsen; 24/17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4st är aktiva vid bordet och har ungefär lika i markerstaplar.

 

Jag tror att Perk76 försökte rädda sin smallblinds genom att höja rejält och sno åt sig big blinds. När han sedan fick tillbaka en ordentlig höjning så borde han kanske synat, men istället flippat en aning och lagt in ytterligare en höjning. Han kan ha haft ett ess eller ett medelpar!!! Han spelar som han skulle haft ett högt par så jag vet faktiskt inte vad jag skulle gjort själv, troligen kört en all-in i detta läge före floppen.

Efter floppen och hans stora Bet så skulle jag definitivt anat att jag har sämst kort och lagt mej. Det finns en hel del outs som skulle kunna komma upp och ändra situationen.

 

Jag tycker jag känner igen mej i denna situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde ha ställt pre som ni säger. Handen slutatde med att jag foldade flop. Tycker dessa situationer är svåra. Men det enda rätta är väll att ställa efter hans reraise pre. Har han mig slagen så är det väll bara att se glad ut. Tack för svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet du gör här är att du raisar honom för lite pre. Hade du istället höjt till exempelvis 10 hade du fått korrekt information från honom, dvs om han har ett högt par eller ej, eftersom han då med all sannolikhet hade ställt efter din höjning. Du hade då kunnat lägga din hand. Som det blir nu, med din lilla höjning, famlar du i ovisshet. Har han också AK, eller 1010? Dessutom, om du är beredd att syna hans återhöjning pre kan du lika gärna förekomma och höja denna summa själv.

 

Efter floppen (med ditt preflopspel) är det en solklar läggning. Jag tror han har QQ, KK el AA som han vill skydda mot drag från dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar f.ö. inte minitrebettet till 4.5 pre. Trebetta i storleksordningen 6-6.5 så slipper du bli synad av 44 som rivrar set..

 

Instämmer här. På denna nivå när han 3 bettar dig tillbaka kan du nästan alltid förvänta dig JJ+ och AK. Finns naturligtvis undantag. När han 3 betar dig tillbaka skulle jag antingen gått all in eller lagt mig beroende på vem de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinder på NL50 som 4betar har inte AK eller QQ speciellt ofta. På denna nivån är det nog fold pre om du inte har reads. Tror han har KK+ 70% av gångerna minst. BTW, 3beta lite mer du är OOP 6-6.50.

 

Kan hålla med om att du antagligen ofta får se KK+. Dock ser jag många som 4 betar AK, QQ och JJ med dom statsen. Har spelat en del på NL50. Men utan read så ska vi nog folda eftersom vi många gånger som bäst är i en coinflip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...