Gå till innehåll

SH 10/20 kr AK blir squuezad utg


Recommended Posts

Fiende 4 är fisken på bordet. Spelar typ 41/10/2 och viker aldrig mot omslag pre och synar väldigt lätt ner hela vägen med TPNK. Synar cbet oop eller med pos med minsta hålstegsträff som han senare inte gärna släpper.

 

Fiende 1 spelar 21/17/3 och gillar att 3beta och squeeza pre. Han gjorde ett liknande preflop spel något varv tidigare med 87s. Han är ny vid bordet men borde veta om att fiende 4 är väldigt slaskig pre.

 

Fiende 2 har jag inga speciella reads om. Relativt ny vid bordet och har inte gjort något spektakulärt men verkar inte vara den nye Ivey. Säkert typ 24/12/2 eller liknande.

 

 

Det går att diskutera kring en 4bet pre men svara gärna främst på hur ni tycker jag ska göra på flop. Vik pre går kanske också även fast jag personligen aldrig skulle göra det!

 

 

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit )

Gwen 20 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: fiende 1 (8614.02)

Plats 2: fiende 2 (3375.28)

Plats 3: fiende 3 (3155.82)

Plats 4: Hjälten (6098.26)

Plats 5: fiende 4 (6779.09)

 

fiende 2 lägg LM 10.00

fiende 3 lägg SM 20.00

 

Hjälten [ :Ks: , :Ah:]

 

Hjälten Höj till 80.00

fiende 4 Syna 80.00

fiende 1 Höj till 380.00

fiende 2 Syna 380.00

fiende 3 Lägg

Hjälten Syna 380.00

fiende 4 Syna 380.00

 

flop : [ :8c: , :Ah: , :5c: ]

 

fiende 2 Passa

Hjälten Passa

fiende 4 Passa

fiende1 Satsa 900.00

fiende 2 Syna 900.00

Hjälten ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mest orolig för FI2 som kallsynar 3beten i SB. Luktar AA eller ett lågt PP lång väg och varför synar han flopp?

 

Som andra sagt, 4 bet pre så blir det enklare. Som spelat blir det not 50/50 mellan Jericos linje och syna flop + pusha blank turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste du deffa pf och kolla läget på squeezaren. Om du nu tror att du ska slowspela AK pf får du väl löpa linan ut och gå all in, det vore ologiskt att folda. Samtidigt är förmodligen folden det som sparar dig mest pengar om du ska envisas med att sugspela AK pf, det är liksom 1 miljon spelare i potten och du har bara ett litet par.

 

Edit- glöm min post thx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste du deffa pf och kolla läget på squeezaren. Om du nu tror att du ska slowspela AK pf får du väl löpa linan ut och gå all in, det vore ologiskt att folda. Samtidigt är förmodligen folden det som sparar dig mest pengar om du ska envisas med att sugspela AK pf, det är liksom 1 miljon spelare i potten och du har bara ett litet par.

 

När stackarna är mindre än 4 ggr potten är ett par en ganska bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant hand, bra beskriven!

Lurigt med en helslaskare och en halvslaskis med i samma hand...

Om jag nu hade synat pre-flop med så har jag redan innan bestämt mig för att vid träff så kör jag. Jag tror du leder på floppenm gäller bara att korten faller rätt. Men så var det denna nya FI2... Brrr!

KK på FI2 kanske?

Usch, tur jag spelar på låga nivåer så jag kan trycka allin med gott samvete :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad länge sedan det var man kommenterade här.

 

Fiende 4 är fisken på bordet. Spelar typ 41/10/2 och viker aldrig mot omslag pre och synar väldigt lätt ner hela vägen med TPNK. Synar cbet oop eller med pos med minsta hålstegsträff som han senare inte gärna släpper.

 

Varför i hela fridens namn vill du inte isolera dig emot honom preflop???!

 

Om vi går vidare ändå på fel sätt så hade jag bombat iaf på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant hand, bra beskriven!

Lurigt med en helslaskare och en halvslaskis med i samma hand...

Om jag nu hade synat pre-flop med så har jag redan innan bestämt mig för att vid träff så kör jag. Jag tror du leder på floppenm gäller bara att korten faller rätt. Men så var det denna nya FI2... Brrr!

KK på FI2 kanske?

Usch, tur jag spelar på låga nivåer så jag kan trycka allin med gott samvete :-)

 

man ska alltid spela på nivåer där man trycker in smeten med gott samvete.

Här degar jag alla dagar i veckan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...