Gå till innehåll

Shortstackbottar?


tetris

Recommended Posts

Någon annan förutom jag som märkt av att det är massa shortstackande AI/Fold PF spelförstörare? Gissningsvis är det bottar, för ingen frisk person skulle orka att gneta såhär. Utred detta, stäng av dom och höj minimum buy-In till 20bb+.

 

Här har ni 3 jag har noterat:


  • fishprohog


  • asd3232rfd


  • nuggeth

 

 

Stats:

 

t_SlfHsJvxS.gif

 

 

Tack på förhand!

 

Edit: Gäller främst nivån NL400, men jag har sett dom på både NL200 och NL600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fishprohog har 679 händer me han från nl100,200 och 400. Back 11 dollar på dem

 

asd3232rfd e 114 plus på 700 händer me i min databas.

 

håller helt och hållet med om att de förstör spelet. De står dessutom som svenskar om ja inte missminner mig?

 

Jag shortstackade också NL400 för ngt år sen så det finns faktiskt vanligt folk som orkar med de även om de e rätt tråkigt i längden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att den dagen som man bestämmer sig för att lira shorty är den dagen då man ger upp att kunna lära sig spela poker och istället följer ett relativt simpelt system?

 

15-30 mörkar tycker jag är jätteintressant, det finns inget simpelt system här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man tjänar mer pengar på att spela tre-i-rad än genom att spela schack är man väl dum om man lirar schack istället..

 

Jo, men då måste man ju först komma till självinsikten att man inte räcker till för att lira poker på riktigt utan endast försöker exploatera en brist för att som en igel vinna lite grand, vilka pokerspelare med stora egon klarar av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå om folk ogillar att spela emot shortstackers och tycker att dom förstör spelet när man spelar med fullstacks det tycker jag också..

 

men jag kan verkligen inte förstå varför folk inte tror en vanlig person skulle orka shortstacka, jag har provat det endel och jag tycker faktiskt det är rätt kul, speciellt då jag vet att jag förstör för dom och dom säkert sitter och svär över hur irriterande jag är.. (lite payback emot de gånger jag tiltat på lowstacks även om det antagligen inte är emot dom som förtjänar det)

 

Ni som klagar över hur simpelt shortstacking är.. varför gör ni det inte själva och visar hur enkelt det är och spelar jätte höga nivåer och drar in massor med $$$ ?

 

OP sa att "ingen frisk person skulle orka gneta såhär" eller nått i den stilen.. jag vet inte om jag är världens friskaste person men jag klarar då av det, dock skulle jag inte vilja påstå att jag "gnetar" :o)

 

Att everest inte ändrat det ännu tycker jag verkligen e konstigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå om folk ogillar att spela emot shortstackers och tycker att dom förstör spelet när man spelar med fullstacks det tycker jag också..

 

men jag kan verkligen inte förstå varför folk inte tror en vanlig person skulle orka shortstacka, jag har provat det endel och jag tycker faktiskt det är rätt kul, speciellt då jag vet att jag förstör för dom och dom säkert sitter och svär över hur irriterande jag är.. (lite payback emot de gånger jag tiltat på lowstacks även om det antagligen inte är emot dom som förtjänar det)

 

Ni som klagar över hur simpelt shortstacking är.. varför gör ni det inte själva och visar hur enkelt det är och spelar jätte höga nivåer och drar in massor med $$$ ?

 

Anledningen är att man trots allt kan spela riktig poker och har en bra mycket högre winrate med fulla stackar... geez. Utveckla gärna vad det är som är kul med att spela AI eller Fold poker? Det är ungefär lika hjärndött som att vara grindvakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bottar, LOL!

Undrar varför ordet bot dyker upp i alla shortstack-trådar.

 

De som spelar shortstack på de lägre nivåerna på Everest är iallafall inga bottar. Det är ofta i majoritet vid borden och spelar hur knasigt som helst.

Vanliga spel man kan se:

 

shortstack spelar passivt, kallar en preflop-höjning som lämnar kvar 4 big blind i stacken. Shortstack lägger sig sedan vid continuation bet.

 

shortstack har 5 big blind kvar och potten är flera storleksordningar större, går då shortstack all in så är det ett value bet för att han/hon har ett monster.

 

shortstack sitter och foldar i en timme, ställer sedan med 72 offsuit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju trots allt ingen anledning för en person att sitta framför datorn, när ett relativt enkelt datorprogram skulle kunna utföra det bättre.

 

Och vad exakt är optimal shortstack-strategi???

Av de där tre "bottarna" du postade så är det högst en som har fått det att funka.

Testade lite olika short-stack system nyligen när jag fick en 500$ bonus från everest och de där enkla pengarna som ni anser shortstack system garanterat inbringar såg jag ej röken av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen är att man trots allt kan spela riktig poker och har en bra mycket högre winrate med fulla stackar... geez. Utveckla gärna vad det är som är kul med att spela AI eller Fold poker? Det är ungefär lika hjärndött som att vara grindvakt.

 

Ja winraten blir givetvis högre med fulla stackar men om man kör shortstacking kan man ju istället köra högre blinds eftersom man inte köper in med lika mycket så det kan ju faktiskt bli bättre profit endå... men du kanske spelar på dom högsta blindsen som finns och inte kan hitta högre motstånd??

 

Jag har visserlingen bara spelat 20bb shortstacking och inget 10bb så det e väl väldigt annorlunda misstänker jag, 10 bb är väl enbart AI eller fold och det låter ju faktiskt inte så kul =)

 

Jag vet inte redigt varför jag tycker shortstacking(20bb) är kul, kanske är det för det är ett helt nytt strategi tänk emot full buyin?

 

Kan som DrRoland inte heller redigt förstå hur ni kan säga det är jätte enkla pengar med shortstacking system, du/ni som vet kanske skulle kunna ge ett startinghand-schema beroende på possar/stack/action hittils som tillochmed en hjärndöd grindöppnare kan förstå??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men då måste man ju först komma till självinsikten att man inte räcker till för att lira poker på riktigt utan endast försöker exploatera en brist för att som en igel vinna lite grand, vilka pokerspelare med stora egon klarar av det?

 

Så länge man tjänar pengar på det, vad är problemet? Att andra inte gillar det är helt irrelevant i sammanhanget, alla vid bordet försöker ta varandras pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig nämnt att det ska vara enkla pengar att vinna genom shortstacking. Sen till Dr.Roland är du helt pantad eller? Klart man inte kan få ut någon winrate efter de lilla urvalet av händer jag postat här, det krävs ju många tiotals- eller rent av hundratusentalshänder. Sen tänker jag inte sitta här och utbilda folk med en optimal ss-strategi, det får ni utforma själva, men kom ihåg att variansen kan vara fruktansvärd, även som shortstackande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig nämnt att det ska vara enkla pengar att vinna genom shortstacking. Sen till Dr.Roland är du helt pantad eller? Klart man inte kan få ut någon winrate efter de lilla urvalet av händer jag postat här, det krävs ju många tiotals- eller rent av hundratusentalshänder. Sen tänker jag inte sitta här och utbilda folk med en optimal ss-strategi, det får ni utforma själva, men kom ihåg att variansen kan vara fruktansvärd, även som shortstackande.

 

Variansen blir mindre i pengar, större i antal "inköp"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen är att man trots allt kan spela riktig poker och har en bra mycket högre winrate med fulla stackar... geez. Utveckla gärna vad det är som är kul med att spela AI eller Fold poker? Det är ungefär lika hjärndött som att vara grindvakt.

 

Eller så kan man ju bli NHL-proffs och dra in tiotals miljoner per år riskfritt, varför gör inte shortstackarna det istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...