Gå till innehåll

intressant om lagerborgs sportsbetting


Recommended Posts

Absolut inte ovanligt att pokerspelare har stora problem med gambling. Finns många historier om spelare som alltid tänker på sitt EV och tjänar miljoner, men sedan pissar bort allt på roulette/tärningar/sportsbetting.

Han lär ju dock kunna spela ihop en stor rulle igen.

 

Läs: typ hela världseliten i poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte ovanligt att pokerspelare har stora problem med gambling. Finns många historier om spelare som alltid tänker på sitt EV och tjänar miljoner, men sedan pissar bort allt på roulette/tärningar/sportsbetting.

Han lär ju dock kunna spela ihop en stor rulle igen.

 

Det är möjligt men förutsättningarna har förändrats radikalt när det gäller poker från den tid han senast byggde rulle. Tiden då Engelsmännen kastade på dig pengar på Ladbrokes är över.

Ta stejk e ju typ det enda. Jag hade dock inte stejkat han. Det finns bättre alternativ, avs risk/reward.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs: typ hela världseliten i poker
Inte hela, men stora delar.

 

En intressant sak är att höra dessa spelare säga att de har ett bra +EV-spel i någon okänd basket eller fotbollsmatch. Bara för att de är duktiga på att snabbt avgöra vilken ände som är vilken i ett 60/40-läge inom pokern så innebär inte dtta att de med automatik är lika duktiga på sammma sak inom sportsbetting, aktier eller vad som helst.

 

Eller tvärt om. Man ser ofta exempelvis aktiehandlare (lyckosamma) som anser att de borde vara världens bästa pokerspelare av samma anledning, de är ju så duktiga på ena saken. Eller entrepenörer, som tror att de kan poker bara för att de är duktiga på sitt andra område (eller pokerspelare som klonkat stort och genast ska "investera" i småbolag och uppstarter. Jag skrattade ex år Ocklinds blogg om detta, när han nu börjar kolla på aktiemarknaden - man såg att hans inspiration var Dödarns dagbok. Han var helt oinsatt, men likaväl skulle det investeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hela, men stora delar.

 

En intressant sak är att höra dessa spelare säga att de har ett bra +EV-spel i någon okänd basket eller fotbollsmatch. Bara för att de är duktiga på att snabbt avgöra vilken ände som är vilken i ett 60/40-läge inom pokern så innebär inte dtta att de med automatik är lika duktiga på sammma sak inom sportsbetting, aktier eller vad som helst.

 

Eller tvärt om. Man ser ofta exempelvis aktiehandlare (lyckosamma) som anser att de borde vara världens bästa pokerspelare av samma anledning, de är ju så duktiga på ena saken. Eller entrepenörer, som tror att de kan poker bara för att de är duktiga på sitt andra område (eller pokerspelare som klonkat stort och genast ska "investera" i småbolag och uppstarter. Jag skrattade ex år Ocklinds blogg om detta, när han nu börjar kolla på aktiemarknaden - man såg att hans inspiration var Dödarns dagbok. Han var helt oinsatt, men likaväl skulle det investeras.

 

Jag älskar poker. Verkligen! Trots detta skulle jag fortfarande vilja ha ytterligare en vinstbringade verksamhet och aktiemarknaden har alltid verkat vara en rolig (dock svår) bransch.

 

Om någon som är insatt i aktiemarknaden skulle vilja lära sig poker kan jag väldigt börja samarbeta och lära ut poker i gengäld mot "tradingkunskaper" och förutsättningarna, nationalekonomi etc?

 

Är det någon som är intresserad är det bara att maila mig på: johan.ocklind@gmail.com

 

 

Nu blir det lite poker ;)

 

Ja, det var ju jätteroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju jätteroligt.
Aktietorget eller aktiedirekt? Jag har läst om star vault lite överallt. dödarn hade tydligen köpt lite starvault å min kompis oxo. ska man köpa nyemissioner får man så lite aktier bara. typ för 5k har ja för mig. Å då måste man regga sig på flera olika aktietorg för att få flera nyemissioner. det kanske är värt att köpa trots att man inte får det som nyemission?

Skriven av ocklind den 16 jun 19:40

Visar på järnkoll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hela, men stora delar.

 

En intressant sak är att höra dessa spelare säga att de har ett bra +EV-spel i någon okänd basket eller fotbollsmatch. Bara för att de är duktiga på att snabbt avgöra vilken ände som är vilken i ett 60/40-läge inom pokern så innebär inte dtta att de med automatik är lika duktiga på sammma sak inom sportsbetting, aktier eller vad som helst.

 

Eller tvärt om. Man ser ofta exempelvis aktiehandlare (lyckosamma) som anser att de borde vara världens bästa pokerspelare av samma anledning, de är ju så duktiga på ena saken. Eller entrepenörer, som tror att de kan poker bara för att de är duktiga på sitt andra område (eller pokerspelare som klonkat stort och genast ska "investera" i småbolag och uppstarter. Jag skrattade ex år Ocklinds blogg om detta, när han nu börjar kolla på aktiemarknaden - man såg att hans inspiration var Dödarns dagbok. Han var helt oinsatt, men likaväl skulle det investeras.

 

Det var då ett förbannat hånande av denne ödmjuke ocklind. Karln säger ju att han inte vet ett jota och är intresserad av att lära sig. Det är väl inte så konstigt med tanke på att han är ung och tjänar pengar att han börjar se sig om efter möjligheter att förvalta pengarna. Något man kan skratta högt åt är däremot att det ska utmanas i horse och pineapple m.m., är det så att den enda edge som finns kvar är inom sökö eller stud... Vilka nivåer spelar här gdaily själv på nätet`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då ett förbannat hånande av denne ödmjuke ocklind. Karln säger ju att han inte vet ett jota och är intresserad av att lära sig. Det är väl inte så konstigt med tanke på att han är ung och tjänar pengar att han börjar se sig om efter möjligheter att förvalta pengarna. Något man kan skratta högt åt är däremot att det ska utmanas i horse och pineapple m.m., är det så att den enda edge som finns kvar är inom sökö eller stud... Vilka nivåer spelar här gdaily själv på nätet`?

 

Jag har för mig Gdaily spelade typ 50/100 FL och typ 10/20 PLO när han spelade nätcg. Nuförtiden kvalar han mest bara, tror han vann typ $40-50k i tourvärde från $1-3k eller nåt liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig Gdaily spelade typ 50/100 FL och typ 10/20 PLO när han spelade nätcg. Nuförtiden kvalar han mest bara, tror han vann typ $40-50k i tourvärde från $1-3k eller nåt liknande.

 

Ok och det var för tre år sedan när det var "gratis" pengar?... Konstigt att han bara kvalar nu annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som vad jag har förstått av massa bittra utlägg från herr gdaily tidigare i andra trådar eller rent-av på andra ställen än pf.nu så har jag fått uppfattningen om att gdaily har kunnat vinna ganska rejält på online cg förr i tiden med den enorma erfarenhet och kunskap han hade om poker mot för gemene man back then @ 50-100LHE och plo'n...

 

Men med tanke på attityden gentemot online-cg och hans bittra kommentarer om att han minsann bara lirar live numera för att online är så (insert word).

 

välj mellan: oskickligt,tellsfritt,tråkigt,stelt, att-inte-kunna-se-personen-och-konverserera-alternativt-fråga-hur-mycket-har-du-kvar? etc.

 

 

VILKET jag tror bottnar i som för väldigt många andra spelare som vann hejdlösa pengar förr att det är minsann inte så jäkla lätt vinna på såna stakes idag av den enkla anledningen att resten av världen har gått och blivit så överjävla mkt bättre än för 2-3-4+ år sedan. Detta är förstås mest märkbart på högre stakes.... Och då kommer whinet om att online suger och "jag spelar minsann bara tours numera online"...

 

Detta är ju ett problem som har fått en hel drös av gamla highstakesproffs att gula då de vägrade inse att de hade blivit omsprungna som exempelvis en drös med norrbagge LHE spelare såsom jarleAA som allihopa hade sina glansdagar på cryptoborden .....(nu trodde jag inte i min vildaste dröm att lager någonsin skulle gula pga poker, och nu gjorde han lyckligtvis inte det) men han framhåller ändå att från att ha varit en av de bästa online så är han inte "ens" top10 numera.

 

Är det så jäkla viktigt vara top10 frågar jag då mig? :)

Blah blah blah.. inte en endaste kaffekopp i mg.. så flame on !

 

 

edit: en polare som är medelmåttig inom poker men lirade väldigt högt förr då han tilläts göra det berättade hur alla som lirade 25-50nl plus i hans vänskapskrets för ca 4 år sedan och lite till alla har gulat, bara han själv som överlevt 'gulen' av det umgänget han hade då och trevar på 2-4nl numera...

Yada yada... Blah blah blah

 

edit2: Ja, gdaily är bättre än mig på poker på alla sätt och vis och inom alla former, jag har bara försökt beskriva hur gdaily har uppfattats senaste tidens inlägg för en liten själ som mig, och den bilden är inte så fager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul med en fin liten graf över värdeminskningen av on-line poker på olika nivåer de senaste åren. Borde gå att uppskatta av någon fiffig själ t ex med hjälp av mängder av hand-historik. Det kanske finns enklare sätt? (Redan löst problem?)

 

Skulle tro att grafen sakta planar ut, dvs att de som tjänar mycket idag kan känna sig lite säkrare i karrieären än de som gjorde det för 4 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan tvekan har det blivit tuffare online. Inte så mycket att de bra spelarna blivit bättre, utan för att de supernötterna som fanns tidigare har försvunnit.

 

Men med tanke på attityden gentemot online-cg och hans bittra kommentarer om att han minsann bara lirar live numera för att online är så (insert word).

Nja, det kommer sig från att jag spelat poker i 20 år, och nätpoker har funnits i 10(?). Dvs jag anser att livepoker är "riktig poker", och nätpoker är "dataspel om pengar". Det är vad jag anser, och jag är fullt medveten om att detta inte är allas sanning.

 

Det finns dock andra anledningar till varför jag slutat med poker nästan helt, och onlinepoker i synnerhet: Det är så jävla tråkigt!

 

En kommentar till bara: Jag spelar ytterst sällan live också.

 

Detta är ju ett problem som har fått en hel drös av gamla highstakesproffs att gula då de vägrade inse att de hade blivit omsprungna som exempelvis en drös med norrbagge LHE spelare såsom jarleAA som allihopa hade sina glansdagar på cryptoborden .....

Det är jättemånga som gått gula. Jag sticker ut hakan också och säger att minst hälften av de som är kungar nu kommer att gula när nästa och nästa generation kommer. Det är faktiskt kul, och skrämmande samtidigt, att se hur någon som är snorrik ena dagen är utblottad andra, bara för att de vägrar lyssna: "Det händer inte mig, jag är så överlägsen alla andra, jag vet bäst" är tyvärr attityden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan tvekan har det blivit tuffare online. Inte så mycket att de bra spelarna blivit bättre, utan för att de supernötterna som fanns tidigare har försvunnit.

 

Det finns dock andra anledningar till varför jag slutat med poker nästan helt, och onlinepoker i synnerhet: Det är så jävla tråkigt!

 

En kommentar till bara: Jag spelar ytterst sällan live också.

 

alright, jag håller med om att supernötterna har försvunnit, och de som väl kliver in på borden vattnas ur betydligt snabbare också. Jag minns ju själv hur borden såg ut då jag gulade första gången, salmon,lagerborg, jarleaa med fler satt och spelade mot varandra dag ut och dag in, detta gick liksom an för att titt som tätt satte sig nån med t.ex 8k på 100/200 och torska rakt ut, sedan bolla de runt degen mellan sig till nästa kom osv.... Givetvis fanns det en viss fördelning mellan dessa tre också på pengarna och dem slutade mestadels i salmons ficka och lager's?

 

Online är inte så jäkla kul det kan jag väl också hålla med om, men betydligt roligare än de flesta andra jobb jag kan ta medan jag studerar, och till en betydligt bättre penning än jobba helger och nätter någonsin skulle kunna ge till så mycket mindre slit (när man väl sitter inne med någorlunda kunskap).

 

kommentar#3: okey, inte helt otippat var min föreställning om dig helt way-off, trodde du var en riktig live-räv som surade över online-spel vid borden typ.

 

 

offtopic mode ended. Sorry !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...