Gå till innehåll

Uttag av dollars!


Hooaah

Recommended Posts

Tjoho, jag skulle behöva lite tips på hur jag tar ut pengar utan kreditkort från en site? Det finns alla olika alternativ utom just vanligt visauttag nämligen.

 

Det enda som såg genomförbart för mig var check... Tro mig, jag är inte underårig och kontot är floskerfritt så att säga, så det är icke problemet, bara att jag är ytterst oteknisk när det gäller dessa saker...hur mkt kostar det att ta ut en check, eller finns det snabbare, smidigare sätt som inte är så hemskt krångliga? det här med IBAN o SWFIT/BIC hit o dit hajjar jag inget av... tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har kreditkort röstar jag för att du ska använda internationell banköverföring. Svenska banker tar väldigt bra betalt för att lösa in en utländsk check på grund osäkerheten kring dessa.

 

Vid internationell banköverföring behövs bara IBAN och BIC koder. Din bank har säkert en funktion på deras hemsida för att räkna ut IBAN (International Bank Account Number). Den beräknas utifrån ditt vanliga kontonummer. BIC (Bank Identifier Code) borde du också kunna hitta på din banks hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har kreditkort röstar jag för att du ska använda internationell banköverföring. Svenska banker tar väldigt bra betalt för att lösa in en utländsk check på grund osäkerheten kring dessa.

 

Vid internationell banköverföring behövs bara IBAN och BIC koder. Din bank har säkert en funktion på deras hemsida för att räkna ut IBAN (International Bank Account Number). Den beräknas utifrån ditt vanliga kontonummer. BIC (Bank Identifier Code) borde du också kunna hitta på din banks hemsida.

 

Ok, jag ska ta en glan, annars får dom göra det åt mig över telefon! tackar o bockar för hjälpen =)

 

Drroland; Det var i ren desperation jag letade gratisbonusar, så jag har ej satt in pengar via något kort, jag turade upp mina simpla 10 $ till ett par hundra...Just därför undrade jag om det var värt att ta en check iom det lilla beloppet jag ska ha ut. anywho; crazy poker, någon random microgaming klient

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Stämmer det verkligen att Nordea inte tar pengar för inlösen av internationella checkar?

 

Jag har fått en check från pacifics företag Cassava, och Swedbank ska ha 175 spänn + att jag MÅSTE ha konto där, Handelsbanken tar inte ens emot checkar under 975 spänn (och den var på 150 dollar så det räcker inte ens för att betala avgiften...)

 

Antar att Neteller är ett av de enklare sätten, även om jag inte är helt säker på hur man får ut pengar från de heller... :D

 

/stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överföring från site till moneybookers > moneybookers > ditt bankkonto som du registrerar hos dem. Har tagit ut pengar där utan att äga ett kreditkort

 

/Rob

Likadant är det hos Neteller. Det är väl den smidigaste lösningen - registrera bankkontot hos din ewallet, och använd sedan din e-wallet för överföringar (eller skaffa ett av deras kort). På en del ställen (Pokerstars) sker uttaget omedelbart dessutom.

 

Ang. SWIFT och dylikt så finns det inget behov av att fatta vad det är för något. Det är som när någon frågar efter ens blodgrupp, man talar om beteckningen, man behöver inte ha doktorerat om rhesusapor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överföring från site till moneybookers > moneybookers > ditt bankkonto som du registrerar hos dem. Har tagit ut pengar där utan att äga ett kreditkort

 

/Rob

 

Sajt -> Moneybookers -> Redbet -> insta till Swedbankkonto.

 

Så har man pengarna på några minuter. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordea tar 140 för att lösa in internationell check, och det är inte ens säkert att det går ändå, för en del checkar måste gå via inkasso och då är det mycket mycket dyrare.

 

Ikanobanken, icabanken, handelsbanken tar inte emot såna checkar alls.

 

Jag har försökt förklara detta för cassava som sköter pacific poker men det har väl gått sådär. ("Stefan, please be advised any financial institution should allow you to cash your bank draft, even if they are not your direct bank." - Jo tjena)

 

(Dessutom har jag skrivit till dem på en adress som finns på deras svenska hemsida, men den vill de inte kännas till när man pratar med transactions department.)

 

Men nu vill jag inte att det här ska va en gnällagnällatråd. :D Det är ju trots allt mitt eget fel att jag inte kollade upp sådant här innan jag begärde checkutbetalning. Men jag vill ändå tipsa er alla om att kontrollera noga hur ni har tänkt er att åf eventuella visnter utbetalade INNAN ni skickar pengar till pokerföretagen.

 

De är, av naturliga skäl, inte så pigga på att betala ut pengar, och många har helt galna restriktioner. (24h till exempel, som inte betalar ut mer till ditt kreditkort än vad du satt in. Säkrast att man inte vinner då liksom ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...