Gå till innehåll

Mikael Norinder avgår


Recommended Posts

Han verkar inte gilla oss något vidare den gode Norinder;

 

På turn kommer ruter A som är helt utan betydelse – river 9 som ger chipleadern ett litet fyrtal!!!!!! HELVETE – tror inte längre att detta är otur. Det måste vara de anonyma forumråttorna hemma i Sverige som har ett finger med i detta spel... hehehe

 

Från hans blogg nu inatt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du förstår inte sarkasm va?

 

Jodå, hur så?

Btw - han har redan vid upprepade tillfällen använt sig av nedsättande kommentarer om oss forumiter. Detta även när han satt i styrelsen... Känns ju sådär om en styrelseledamot kastar ur sig en massa skit om eventuella medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Såg på nätet idag att jag avgått från Pokerförbundets styrelse!!!??? Vi har haft en del samtal om mitt vara eller inte vara i Pokerförbundet, men detta visste jag inte själv om - men det var säkert ett bra beslut jag gjorde....

 

/// Micke

 

 

Är det sant, har pokerförbundet gått ut med uppgiften att han avgår, utan att informera vederbörande???

Snacka om klantigt!!

Ett förbund bör väl drivas av kompetenta och kunniga människor?

OM det är sant så kanske Gdaiyls "personliga" åsikt är något att fundera vidare på

Citat:

(*) Att sparka Micke 2-3 veckor efter det inträffade gör varken från eller till. Antingen gör förbundet sig av med representanten i samband med att man får reda på att han ska spela CC-SM, eller tvingar honom att avstå från CC-SM, alternativt så låter man honom sitta kvar och ordföranden får lämna skutan.

 

Om det nu är så att vederbörande försöker vara lustig, är ju frågan, vad fan gjorde han i styrelsen från början? Om han nu avgått "frivilligt" så håller man väl käft, eller konsatrerar "det var bäst för både förbundet och för mig "vi" tog ett gemensamt beslut" Eller?

 

Dj.... lekstuga!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant, har pokerförbundet gått ut med uppgiften att han avgår, utan att informera vederbörande???

 

Nu råkar jag veta att styrelsen var överens om att Norinder borde avgå. Norinder själv har varit helt in communicado och efter otaliga försök att nå honom via ett otal kommunikationsformer bestämde de sig för att gå ut med det hela. Inga konstigheter från deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte säga vad var det jag sa, utan komma med ett råd som jag tror är direkt livsuppehållande för förbundet. Nu har ni haft folk i styrelsen som kan poker ett tag och det har ju gått.....sådär. Gör en analys av läget, släpp sargen, och inse att det inte är pokermänniskor ni behöver. De som sitter i styrelsen har en fullt tillräcklig kompetens. Resterande erfarenhetsluckor kan ni täcka med externa kontakter. Det räcker så.

 

Vad svenska pokerförbundet verkligen behöver just nu, är ett styrelseproffs. Någon som verkligen kan styrelser, gärna med erfarenhet av ideella föreningar också. Inte nödvändigtvis ens med erfarenhet av pokerbranschen. Ta in någon som suttit till exempel i förbundsstyrelsen för Svenska Scoutförbundet eller annan liknande organisation. Någon som har erfarenhet att jobba mot fördomar och snålblåst. Någon som vet hur man raggar medlemmar med olika åtgärder.

 

Det kommer att ge resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu råkar jag veta att styrelsen var överens om att Norinder borde avgå. Norinder själv har varit helt in communicado och efter otaliga försök att nå honom via ett otal kommunikationsformer bestämde de sig för att gå ut med det hela. Inga konstigheter från deras sida.

 

Ehm, det framgår ju inte riktigt från OP.

 

Såväl styrelsen som Mikael själv känner att han nu har blivit en belastning, och Mikael avgår därför med omedelbar verkan.

 

Detta är således en ren och skär lögn.

 

EDIT: Försöker bara säga att det är väldigt många konstigheter från deras sida. Jag säger som Gabe Kaplan & A.J Benza; "SVEPOF is like Area 51, many strange things happen there."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, hur så?

Btw - han har redan vid upprepade tillfällen använt sig av nedsättande kommentarer om oss forumiter. Detta även när han satt i styrelsen... Känns ju sådär om en styrelseledamot kastar ur sig en massa skit om eventuella medlemmar.

 

Håller med. Lyckad sarkasm hade det varit om han bara vid något upprört tillfälle skrivit om 'anonyma forumråttor', och bara hotat om att kasta skit på dem i affekt. Men vi vet att han dessutom tar fram de riktiga namnen och sedan förtalar skribenterna i sin blogg. Vid förvandlingen från anonym forumpostare till namngiven person sker dock en transformation från råtta till tomte. Dessutom har han ansett det vara nödvändigt att visa dem på bild:

image.axd?picture=tomte.jpg

Detta är alltså det öde som drabbar de som dristar sig att ställa frågor kring pyramidbedrägeriet T6 och annat om Micke eller någon god vän ligger bakom. Tänk så vi darrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name=

Såväl styrelsen som Mikael själv känner att han nu har blivit en belastning, och Mikael avgår därför med omedelbar verkan. Vi tackar Mikael Norinder för hans insatser inom förbundet och önskar honom lycka till i framtiden.

Svenska Pokerförbundets styrelse genom Peder Månsson[/quote]

 

=

Citat:

Såg på nätet idag att jag avgått från Pokerförbundets styrelse!!!??? Vi har haft en del samtal om mitt vara eller inte vara i Pokerförbundet, men detta visste jag inte själv om - men det var säkert ett bra beslut jag gjorde....

 

/// Micke

 

Nu råkar jag veta att styrelsen var överens om att Norinder borde avgå. Norinder själv har varit helt in communicado och efter otaliga försök att nå honom via ett otal kommunikationsformer bestämde de sig för att gå ut med det hela. Inga konstigheter från deras sida.

 

Glappar en del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte säga vad var det jag sa, utan komma med ett råd som jag tror är direkt livsuppehållande för förbundet. Nu har ni haft folk i styrelsen som kan poker ett tag och det har ju gått.....sådär. Gör en analys av läget, släpp sargen, och inse att det inte är pokermänniskor ni behöver. De som sitter i styrelsen har en fullt tillräcklig kompetens. Resterande erfarenhetsluckor kan ni täcka med externa kontakter. Det räcker så.

 

Vad svenska pokerförbundet verkligen behöver just nu, är ett styrelseproffs. Någon som verkligen kan styrelser, gärna med erfarenhet av ideella föreningar också. Inte nödvändigtvis ens med erfarenhet av pokerbranschen. Ta in någon som suttit till exempel i förbundsstyrelsen för Svenska Scoutförbundet eller annan liknande organisation. Någon som har erfarenhet att jobba mot fördomar och snålblåst. Någon som vet hur man raggar medlemmar med olika åtgärder.

 

Det kommer att ge resultat

 

mkt klokt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glappar en del

 

Jag säger bara vad jag har fått höra. Och var glappar det? Styrelsen och Norinder diskuterar huruvida han skall avgå eller inte. Inget beslut fattas. Till slut går det inte att nå Norinder längre. Styrelsen tröttnar på cirkusen och beslutar att Norinder får sparken. Detta försöker de meddela honom via telefon och mail ett flertal gånger men de får inga svar. De bestämmer sig för att gå ut med det ändå. Nu sitter vi råttor här och tuggar om det hela. The End?

 

EDIT: Som jag har förstått det har det alltså gå till så här. Jag kan ju ha missuppfattat, det har hänt förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till Peder Månsson:

 

Hur tänkte ni när ni tog in Micke Norinder i styrelsen för andra gången, efter det att han bland annat gått till personangrepp mot folk som inte tyckte som honom samt även kallat folk på det här forumet både för det ena och andra?

 

Det verkar finnas en hel del folk som tycker Mikael Norinder är en "skön snubbe", men det går ta mej fan inte att komma i från att människan beter sig som om han vore 15 år och lider av grova behov av att hävda sig konstant.

 

Jag har verkligen inget som helst förtroende kvar för de personer som beslutade att han skulle vara med i SVEPOFs styrelse. Och då har jag inte ens gått in på allt som hände senare under "Poker-SM skandalen".

 

Peder, med handen på hjärtat, är det inte dags att du kliver åt sidan nu (och även resterande styrelse). Antingen lägger ni ner förbundet eller så gör ni som ngn föregårende talare föreslog tar in styrelseproffs, det kan i alla fall definitivt inte fortsätta så här med ett gäng amatörer bakom rodret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt tycker jag också man kan klargöra att ni inte lyckats med något historiskt sett, åtminstone inget som någon känner till. Ni har dock lyckats att bygga upp ett kalle anka-förbund som ingen respekterar eller bryr sig om.

 

Det var väldigt gulligt av dig att lägga ut någon typ av pressrelease om spelmarknaden i Sverige som helt saknade grund, för att byta samtalsämne från Norinderskandalen. Varifrån kommer dessa spekulationer om att det plötsligt ska införas IP-blockar och att banker inte ska få jobba med pokersajter? Det här är något som ni verkar "vara rädd för" men det finns ju ingen som helst anledning till rädslan, tvärtom pekar allt på en uppluckring av monopolet.

 

Jag tror mer det handlar om att ni försöker skapa något typ av behov av det lilla fjantförbundet SVEPOF. Det är verkligen helt otroligt hur den branschen som ligger top 3 när det gäller annonseringsköp i media i Europa samt att ett land som Sverige med flera hundra tusen Pokerspelare ska representeras av Er, och blotta tanken på att vi faktiskt har representerats av herr Norinder.. det är SKRÄMMANDE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt tycker jag också man kan klargöra att ni inte lyckats med något historiskt sett, åtminstone inget som någon känner till. Ni har dock lyckats att bygga upp ett kalle anka-förbund som ingen respekterar eller bryr sig om.

 

Det var väldigt gulligt av dig att lägga ut någon typ av pressrelease om spelmarknaden i Sverige som helt saknade grund, för att byta samtalsämne från Norinderskandalen. Varifrån kommer dessa spekulationer om att det plötsligt ska införas IP-blockar och att banker inte ska få jobba med pokersajter? Det här är något som ni verkar "vara rädd för" men det finns ju ingen som helst anledning till rädslan, tvärtom pekar allt på en uppluckring av monopolet.

 

Jag tror mer det handlar om att ni försöker skapa något typ av behov av det lilla fjantförbundet SVEPOF. Det är verkligen helt otroligt hur den branschen som ligger top 3 när det gäller annonseringsköp i media i Europa samt att ett land som Sverige med flera hundra tusen Pokerspelare ska representeras av Er, och blotta tanken på att vi faktiskt har representerats av herr Norinder.. det är SKRÄMMANDE.

 

Att Svepof driver frågan om spelutredningen är inte Peders fel, det är mitt. Jag har inte hittat på det själv, utan hämtat det ur regeringens direktiv till spelutredningen. Har beskrivit dem mer i detalj på min blogg, ifall det på allvar är så att utedningen har undgått dej:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1976244

 

För mej var dessa direktiv och det faktum att jag tror att vi behöver samarbeta för att försöka hindra att de blir verklighet en anledning till att kliva in i Pokerförbundets styrelse i år.

Men man blir rätt avtänd på att försöka göra något, måste jag säga.

Jag har frågat mig det förut - varför denna ton?

 

Beträffande situationen med Norinder: Jennez har nästan rätt. Skillnaden var att Norinder hade förklarat för Peder att om en styrelsemajoritet vill att han ska avgå så avgår han omedelbart. Därefter har en styrelsemajoritet mejlat honom att vi tycker så. Först efter det slutade vi få svar på kontaktförsöken, och Peder drog efter fem dagar slutsatsen att Micke stod vid sitt ord men inte hade något mer att tillägga.

 

Birgitta Ländin

vice ordförande Svepof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det här online också?
Jag förutsätter att det ska spelas en livematch med djupa stackar, inte något fjantigt 100 big blindsskräp online
Men man blir rätt avtänd på att försöka göra något, måste jag säga.

Jag har frågat mig det förut - varför denna ton?

Det bygger säkerligen mycket på att förbundet är själva anti-nöten vad gäller information. Jag har faktiskt inte sett någon som är sämre på att informera än förbundet. Du säger det själv - du hänvisar till din blogg, inte till förbundets hemsida. Där står inget om spelutredningen. Inget alls. Och så här är det om och om igen. Man får aldrig någon som helst information. Ni kan göra hur mycket som helst i kulisserna, men utan att meddela era medlemmar/potentiella medlemmar vad ni gör så kommer ni aldrig att få några som tycker att ni representerar dem. Jag tycker inte att förbundet representerar mig, exempelvis. Och jag har hela tiden haft ett mycket gott öga till förbundet, men nu har jag gett upp.

 

Btw tog det förbundet två veckor att lyckas prestera vinnarna av SM på sin hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tro att den otrevliga och aggressiva tonen på detta och andra pokerforum är BARA Pokerförbundets fel. Jag har mött den i tid och otid, kring helt andra saker än Svepof.

Vi har ganska nyligen haft det första styrelsemötet sedan mitt inträde där vi beslöt att försöka väcka intresset för spelutredningen. Som drivande i den här frågan borde jag säkert ha lagt upp direktiven på förbundets sida, jag ska försöka se till att det blir gjort, sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerspelare är överlag griniga och bortskämda. I vanliga fall hotar man med att byta sajt etc men det går inte riktigt att byta förbund, bl.a därför blir en del förbittrade. Jag håller med gdaily om att informationen är bristfällig. Mycket bristfällig. Jag vet att alla i styrelsen gör ett bra jobb, inkl Norinder (CC-SM handlade inte om hans arbetsinsats utan andra saker), men ibland mal kvarnarna bra långsamt. Det känns som att förbundet inte riktigt når ut.

Det slängs pliktskyldigt upp några protokoll på några forum men ni i styrelsen syns inte. För de flesta är ni nog bara namn på ett forum.

 

Åk ut till klubbar i större utsträckning än vad ni gör nu till exempel. Åk ut till alla klubbar som är anslutna och ge varenda spelare era mobilnummer eller mailadress. Jag överdriver nog inte om jag säger att jag själv har varit på 30-40 klubbar i landet så det är knappast omöjligt för er att ta 5-6 klubbar per styrelseledamot. Folk behöver en referens, någon att kontakta för att kunna ställa frågor osv. De behöver information. Jag är övertygad om att det är nyckeln.

 

Och ja, många fler borde ha kommit på årsmötet istället för att gnälla så att tangentbordet blöder men trots det kommer alltid den stora massan att utebli från aktiviteter förlagda i Stockholm. Ni får helt enkelt ta er till massan istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tappat mycket respekt för svenska pokerförbundet. Jag kan inte påstå att det har så mycket med Micke att göra, men det börjar kännas som en fars alltihop.

 

Visst det är lite klumpigt att lira på Cosmopol om man sitter i styrelsen på pokerförbundet men det är i det närmaste ett fundamentalistiskt hat från er sida mot Cosmopol och svenska spel numera och det börjar bli ganska tröttsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kom ju faktiskt två inlägg med konkret kritik och till och med konstruktiva förslag, tack Jennez.

Och, Ola - jag har nu skickat mitt utdrag ur direktiven till webbansvarig, så förhoppningsvis kommer de upp även på SvePofs webbsida snart.

Tack som sagt för kritik och tips som är lite konstruktiva.

 

Allt är förstås en fråga om tid och resurser, men det är klart att det är viktigt att vi syns. För min egen del sammanföll mitt inkliv i styrelsen lite olyckligt med en arbetstopp i min frilansverksamhet. Förhoppningsvis kan jag göra mer för förbundet framöver. Mest av allt brinner jag personligen för att motverka nämnda utredningsdirektiv, och om någon tror sig ha tips för hur man därvidlag går tillväga - förutom att så småningom vara remissinstans - tar jag tacksam emot sådana.

 

Birgitta Ländin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest av allt brinner jag personligen för att motverka nämnda utredningsdirektiv, och om någon tror sig ha tips för hur man därvidlag går tillväga - förutom att så småningom vara remissinstans - tar jag tacksam emot sådana.

 

Birgitta Ländin

 

Det går att ändra lagar - bara man har bra argument för sin linje och kan framföra det på ett sätt som mottagaren kan ta till sig.

 

 

- Ta fram information till utredaren och ge till denne - information som stödjer förbundets linje och som ger argument till varför lagen bör vara som svepof vill den skall vara.

- Försök få till ett möte med utredaren och lägg fram svepofs linje i frågan.

- Påverka politikerna som ingår i nämden som kommer handlägga frågan genom att ge dem samma information. Här är det lika viktigt att påverka både alliansens som oppositionens politiker i nämden så att de inte ändrar lagen då ny regering kommer

- Skriva debattartiklar om det hela - det finns ju renodlade pokertidningar där det vore enkelt att skriva ett artikel som beskriver bur svepof vill det skall vara.

- Se till att de viktiga personerna får del av debattartikeln och dess innehåll

 

Följande personer är även de viktiga:

- Påverka den sakkunnige på departementet som håller i frågan.

- Påverka tjänstemännen som handlägger fråga.

- Påverka ministern - ofta minst viktig då denne förlitar sig till mångt och mycket på sina sakkunniga och departementen. Men bara så länge som ministern inte har egen agenda i frågan.

 

Påverka opinionen genom att få ett stark stöd för svepof linje i pokersverige och få fler att bli medlem för att stödja svepofs linje. Ju fler medlemmar svepof har desto starkare blir deras krav.

 

Det hela handlar alltså om att möta och prata med de personer som bestämmer och se till att de tar till sig svepofs förslag till hur det hela skall lösas och går på svepofs linje.

 

PS Är amatör-lobbyist för en annan förening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...