Gå till innehåll

NLH: Stor tunering för mig, finalbord.


dannyM_

Recommended Posts

Hej!

 

Åkte precis ur en tunering där prispengarna var ganska betydande för mig. Brukar inte lira såhär dyra tuneringar men blev så denna kväll. Har suttit och spelat väldigt länge och nu tagit mig till finalbord. Avarage ligger på ca 60000 om jag minns rätt och jag ligger 6/10. Det har varit riktigt tight på finalbordet dem första 20 händerna och nästan alltid är det en höjning och sedan rundfold.

Jag sitter på cutoff med 55000 i marker när det foldas fram till mig. Blinds är 2000-4000 och jag väljer att höja med Q,J i spader till 10000 tot. BB sitter med 65000 och väljer att syna. Flopp kommer as,ks,4d och han ställer mig all in direkt. Jag ser det väldigt svårt att släppa här, förstapriset skulle trippla min rulle och vinner jag denna hand är jag delad chip etta i stort sett. Men vad är rätt? Hoppas jag inte missade något och är väldigt tacksam för era tankar kring denna.

 

Må så gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte på speciellt hög nivå (högst 100 dollar MTT), men jag skulle säga att det beror lite på hur brant prisstrukturen är, hur viktigt det är för dig att klättra uppåt.

 

Jag själv hade synat, du har både färg och stegdrag, vilket ger dig i princip coinflip (eftersom bara tian sätter stegen) om FI har träffat. Dessutom säger ju "Harringtons lag" att det är minst 10% sannolikhet för bluff när någon betar stort =) vilket talar till din fördel.

 

Dessutom skulle jag inte vilja sitta med en stack under average vid ett bord ovanför min nivå, där jag tror att alla spelar bättre än jag. Det skulle i alla fall för mig vara ett psykiskt underläge som skulle försämra mitt spel och därför vara EV-. Men det är bara som jag fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold eller push pre

Håller med. Som du spelar nu öppnar du upp din marginella hand för en "re steal". Risken är att BB ställer en ganska vid distribution här samtidigt som du får svårt att syna. Ditt spel hade varit mer okej om du haft en hand som du gärna hamnar all in pre med.

 

Vad gäller din fråga hade jag precis som Stockholm ovan valt att syna. Dels har du många outs, dels kan BBs spel vara en ren bluff (alternativt en semibluff).

 

edit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold eller push pre

 

Håller med här. Just att du har knappt 14BB i stacken gör att du egentligen inte har några alternativ. Höjer du är du i princip comittad och du vill inte syna för att sen folda mot omslag. Dessutom lämnar du över det svåra beslutet till FI.

 

Som spelat så har du troligen 12 outs så det är väl bara att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...