Gå till innehåll

Jag testar sportbetting och förlorar alltihop


Recommended Posts

Jag har aldrig sysslat med betting, men provade med småpengar liggande hos Nordicbet att satsa på Holland respektive Spanien i fotbolls-em, och hurra det hela hade växt till 200 kronor. Så då tänker jag så här: i stället för att försöka hitta fördelaktiga odds kan det väl vara en bra idé att satsa på dom mest säkra matcherna. Alltid finns det folk som satsar på sina egna lag hur mycket underdogs dom än är, så dom låga oddsen borde fortfarande vara klart undervärderade. Sagt och gjort, jag delade upp pengarna i följande 'säkra bets' som avgjordes i natt:

 

Matches Results Bet Odds Status

Chivas USA - Real Salt Lake 0 - 1 1 1.65 Lost

Seattle Mariners - Washington Nationals 2 - 5 1 1.45 Lost

Houston Comets - Seattle Storm 68 - 60 2 1.57 Lost

Arizona Diamondbacks - Kansas City Royals 3 - 12 1 1.55 Lost

Cuba - Italy 1 - 3 1 1.50 Lost

 

25 öre kvar. Hur kunde det gå så fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hade i och för sig lite otur att ALLA fem favoriterna förlorade. Om man ska gå efter oddsen var det väl runt en halv procents risk att alla fem skulle förlora.

 

Men ditt system var inte direkt bra. Du har visserligen stor chans att vinna men ditt EV är negativt (bookmakern tar ju en viss procent).

 

Jag tror dock ditt slutsats att favoriternas odds är +EV är felaktigt. Jag är ganska säker på att folk tror (och därmed spelar) att favoriterna är större favoriter procentuellt än de faktiskt är vilket bookmakers anpassar sig efter och därmed är oddsen på favoriter vanligtvis för låga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara spela efter ett mönster, dvs alltid spela favotiter (vinna ofta och lite) eller spela underdogs (vinna sällan men mycket), innebär att du bara slänger iväg pengarna till spelbolagen i längden. Ska du lyckas gäller det att hitta "luckor" i deras oddssättning. Spelbara objekt är där laget i fråga har större chans att vinna än vad oddset visar. Det hittar du bäst genom att spela på sporter och lag som du har bra koll på. Alltså inte baseboll om du inte har bra insyn i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid finns det folk som satsar på sina egna lag hur mycket underdogs dom än är, så dom låga oddsen borde fortfarande vara klart undervärderade.

 

Tror inte du måste vara helt fel ute, men du borde väl undersöka vilket lag som har flest bettande supporters på siten, och betta mot massan och med spelbolaget så att säga, favorit eller inte. (obs! Ett stort kanske..?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Jag spelade en multipel på tre matcher. At.Madrid, Villareal och Sevilla. Det var i slutskedet av säsongen och just då Barca fortsatte förlora/spela lika så att Villareal hade chansen att knipa andra platsen. Sevilla kämpade för Uefa/CL plats, detsamma gällde AT.Madrid.

 

De mötte Almeria, Mallorca och något annat lag. Efter vidare "forskning" om lagen så kom jag fram till att Almeria var starka hemma, detsamma gällde Mallorca. Så jag garderade mig genom att spela 11 olika kuponger för en snitt vinst på 800 kr.

 

Otroligt nog så hände det som inte fick hända, At.Madrid åkte på mål i den 92a minuten, så nu var Villareal antigen tvungna att vinna eller spela lika. Men såklart så får de ett rött kort efter 15 min och åker på mål i den 87e minuten. Villareal hade såklart öppet mål två gånger som de missade och misären bara fortsatte. Torskade såklart kupongen.

 

Så sportsbetta inte. Sick bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...