Gå till innehåll

PokerMagazine.se bluff företag, har dom lurat dig?


awa81

Recommended Posts

Börjar här: För ett år sedan fick jag ett meddelande från PokerMagazine via aftonladet att om jag anger namn samt mailadress kommer jag få 3st gratis tidningar. Detta fick jag. (Jag såg det som ett reklam erbjudande från PokerMagazine.se)

 

Men de forsatte skicka tidningar varje månad efter 3månaderperioden, med ett brev med i varje nr. Jag trodde brevet bara var ett erbjuade om att starta en premunation eller liknande så jag struntade i det. Men efter 7 tidningen öppnar jag brevet och enligt fakturan var jag betalningsskyldig för tidningar.

 

Jag minns inte att jag har ingått i något av avtal med dom eller skrivit under något, såvida jag inte minns fel eller har missat nått i det "finstilta"

 

Jag kontaktade min advokat som hjälpte mig att skriva ett brev som vi skickade till deras kundtjänst.

 

 

BREV: den 6 juni 2008 19:43:02

-----------------------------------------------------------------------

Hej,

Har sedan några månader tillbaka fått hem er tidning varje månad. I kombination med detta har alltid bifogats en faktura, vilken jag uppmanas att betala.

Vad jag kan erinra säger vår överenskommelse inget annat än att ni ska skicka mig tre tidningar gratis, då jag tackade ja till ett sådant erbjudande på Aftonbladets webbplats. Därför har jag tills nu ignorerat era betalningskrav. För det fall att jag minns fel, eller kanske missat "något i finstilta" när jag tackade ja till gratistidningarna; vänligen övertyga mig snarast om att jag de facto är betalningsskyldig. Enklast genom att ni förser mig med ett exemplar av det avtal ni stödjer era anspråk på.

Som sagts i rubriken är mitt kundnumer 154 955.

Tack på förhand för ett skyndsamt svar!

 

mvh

/xx

--------------------------------------------------------------------------

 

SVAR:--------------------------------------------------------------------------

Tack för ditt e-mail! Vi åtgärdar ditt ärende snarast. Med vänlig hälsning PressData Kundtjänstwww.kundservice.net ***********************************************************************OBSERVERA ATT DET HÄR ÄR ETT AUTOMATISKT MEDDELANDE, SOM DU INTE KANBESVARA.***********************************************************************

--------------------------------------------------------------------------

 

En vecka senare

En ny tidning dyker ner i brevlådan med faktura. Jag tycker det är märkligt att jag inte fått svar från deras kundtjänst på en vecka. Jag rådrågar min advokat och ringer kundtjänt (För att spela i samtal, bör alltid göras i dessa lägen)

 

Deras telefonnummer finns inte!!! Du kan ringa telefonnumret på fakturan men nr har upphört. Mycket märkligt och klantigt av ett företag tycker jag.

 

Jag går in på http://www.pokermagazine.se och hittar inget telefon nummer?

 

Jag går in på hitta.se och söker på pokermagazine. Jag hittar företaget med telefonnr och adress. Jag ringer. Telefonnumret existerar inte.

 

Jag tror att PokerMagazine är ettt bluff företag

 

I helgen ska jag träffa mina vänner,advokater och fråga hur jag ska gå vidare i ärendet. Om ni kan. Vänlig motbevisa mig eller att jag har missförsåttt allt.

 

Om du har varit med om något skumt med detta "bolag", vänligen skriv in mer information gär i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt jobbigt att det inte går att säga upp sig.

 

Sverker hade väl uppe ngt exempel på prenumerationer av typ hälsokost som var precis så. Inget telefonnummer, ingen adress. Bara en massa dyra piller och hot om inkasso :-) Det tragiska är ju att det bara är att betala, annars får du ju betalningsanmärkningar. och dom går ju inte att ta bort även om dom är fel (eller har det ändrats nu?). Så även om man inleder en process om skiten måste man fortsätta att betala...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverker hade väl uppe ngt exempel på prenumerationer av typ hälsokost som var precis så. Inget telefonnummer, ingen adress. Bara en massa dyra piller och hot om inkasso :-) Det tragiska är ju att det bara är att betala, annars får du ju betalningsanmärkningar. och dom går ju inte att ta bort även om dom är fel (eller har det ändrats nu?). Så även om man inleder en process om skiten måste man fortsätta att betala...

 

En av mina föredetta chefer (för övrigt numera chef på ett pokerföretag i sverige) hade en vän som levde på detta. Skickade ut massa reklam i såna där stora reklamfoldrar ungefär 2 gånger per år. Sålde massa skit som inte funkade, la ner företaget när problemen blev för stora, startade nytt och repterade 6 mån senare.

 

Jävla stil :(

 

btw eurythmech, gör du något annat än att trolla nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har problem med en prenumeration och kontaktar en advokat.

 

Inte om advokaten dessutom råkar vara min bästa vänn som jag pratar med varje vecka. Sorry, borde tydliggjort att jag inte anlitat en advokat för 1000-2000kr timmen för en faktura på ett par hundra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, tycker det står rätt många telefonnummer på hemsidan.

 

http://www.pokermagazine.se/redaktionen.php

 

Men det kanske är dessa som inte fungerar?

 

Du har rätt. Missat det, Ringer för fullt och fick till slut svar personligen.

 

Dom har skrivit av hela min "skuld" på 343kr och kommer inte skicka mer tidningar.

 

Summan av Kardemumman: Deras bolag finns och går att få tag i. Men det har fel telefonnr på fakturn och via eniro. Men de skickar ut en faktura som du aldrig kommer att behöva betala om du inte har skrivit under avtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverker hade väl uppe ngt exempel på prenumerationer av typ hälsokost som var precis så. Inget telefonnummer, ingen adress. Bara en massa dyra piller och hot om inkasso :-) Det tragiska är ju att det bara är att betala, annars får du ju betalningsanmärkningar. och dom går ju inte att ta bort även om dom är fel (eller har det ändrats nu?). Så även om man inleder en process om skiten måste man fortsätta att betala...

 

Så lätt är det inte. Innan du får en betalningsanmärkning har du möjlighet att bestrida fakturan/anmärkningen. En del bluff företag hotar då med domstol för att dom vet att folk hellre betalar en faktura på 500kr än en hel rättegångkostnad om dom skulle förlora. Men när rättegångsdagen startar dykerbluff företagen aldrig upp. De försöker bara skrämma folk till att betala

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta sådana här erbjudanden brukar gå ut på att man själv ska säga upp sin prenumeration efter gratisperioden är över. Troligtvis så även detta. Om ni struntar i att göra det så är ni ju betalningsskyldiga, inget snack om det.

 

I såna fall krävs att du ingår i ett avtal. Att ange en mailadress/hemadress på internet är inte tillräkligt för att ingå i ett riktigt avtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl ganska standard när det gäller prenumerationer, bokklubbar och annat skit. Ett djävla ottyg är det, men frågan är om du inte överreagerar lite.

 

Sant. Jo det gör jag, vakande på tilt sidan i morse. Men ibland är det så skönt att "sätta nångon på plats" när försöker blåsa en på pengar.

Även om detta egentligen bara har orsakat att jag inte kommer få fler gratistidningar. Men jag läste inte skiten i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter till mitt problem då.

 

Min familj får Poker Magazine och kunden som Poker Magazine uttrycker det är ett av mina föredetta husdjur.

 

Båtsman Andersson (kan vi säga)

 

Jag har inte betalat en enda faktura, faktum är att alla tidningar utom en är fortfarande inplastade.

 

Jag har inte fått några påminnelser vilket är konstigt. Borde de inte ha koll på vilka som inte betalar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erbjudandet var som jag minns det 2 fria nummer sedan bifogat inbetalningskort. Detta stod i annonsen. Jag sade upp min pren och slapp betala de sista (cred :-) ). Anledningen till att jag sa upp mig var att den lilla råttan "Carl Martinsson"? fick samma utrymme i tidningen som "pokerproffsen". Att på ett kort stirra ner i bordet och "höhö" lätta pengar att hämta fick mig få nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utnyttjade ett erbjudande från pf.nu och skulle få några tidningar, det här var några år sedan. Tidningen kommer fortfarande men inte till den adress där jag bor nu. Klagar inte, gratis är gott.

 

Pokermagazine tjänar troligtsvis mer pengar på reklam genom att ha många prenumeranter än själva pren. avgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...