Gå till innehåll

Ge mig en rejäl utskällning, jag förtjänar det


När är mitt spel som värst i den här handen?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. När är mitt spel som värst i den här handen?

    • Pre-flop
      18
    • Flop
      9
    • Turn
      11
    • River
      27


Recommended Posts

20 spelare kvar, avg. stack ~20k, ingen read på fi.

 

Frågan är nu i vilket skede av handen mitt spel är mest åt helvete.

 

Game #7416835714: HeadHunter $2.5K GTD (ID7420476) $10+$1 - Hold'em NL (400/800) - 2008/06/13 - 01:05:29 (UK)

Table "7420476 - 1" Seat 4 is the button.

Seat 1: Briar1 (31260 in chips)

Seat 2: Nandad12 (28602 in chips)

Seat 3: Jzj2006 (15344 in chips)

Seat 4: Chilliman (17691 in chips)

Seat 5: CocoPie (5384 in chips)

Seat 6: HERO (22567 in chips)

Seat 7: Pgwxdj (31564 in chips)

Seat 8: Dohnut sits out

Seat 9: Chr030362 (44589 in chips)

Seat 10: Mic120696 (17756 in chips)

CocoPie: posts the ante 100

Loose_nut: posts the ante 100

Pgwxdj: posts the ante 100

Dohnut: posts the ante 100

Chr030362: posts the ante 100

Mic120696: posts the ante 100

Briar1: posts the ante 100

Nandad12: posts the ante 100

Jzj2006: posts the ante 100

Chilliman: posts the ante 100

CocoPie: posts small blind 400

HERO: posts big blind 800

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO King of Diamonds10 of Spades

Pgwxdj: raises to 1600

Dohnut: folds

Chr030362: folds

Mic120696: folds

Briar1: folds

Nandad12: folds

Jzj2006: folds

Chilliman: folds

CocoPie: folds

HERO: calls 800

----- FLOP ----- 3 of Spades10 of Hearts2 of Spades

HERO: checks

Pgwxdj: bets 2400

HERO: calls 2400

----- TURN ----- 3 of Spades10 of Hearts 2 of Spades9 of Clubs

HERO: checks

Pgwxdj: bets 1600

HERO: calls 1600

----- RIVER ----- 3 of Spades10 of Hearts2 of Spades 9 of Clubs7 of Diamonds

HERO: checks

Pgwxdj: bets 25864 and is all-in

HERO: is all-in 16867

Returned uncalled bets 8,997 to Pgwxdj

----- SHOW DOWN -----

 

Egentligen vet jag nog i stort sett vad jag borde ha gjort annorlunda men jag är ändå intresserad av era kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller fg-drag.

 

Men skulle tro att största felet är pre, typ med motiveringen att vad vill du träffa som du kan känna dig trygg med genom handen. K10 suger och är OFTA dominerad, lirar hellre 67s eller så.

 

K10 betyder vinna litet eller förlora stort oftast

 

EDIT: kanske 10 7 spader

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller fg-drag.

 

Men skulle tro att största felet är pre, typ med motiveringen att vad vill du träffa som du kan känna dig trygg med genom handen. K10 suger och är OFTA dominerad, lirar hellre 67s eller så.

 

K10 betyder vinna litet eller förlora stort oftast

 

EDIT: kanske 10 7 spader

Ja, jag håller med rätt långt, KTo OOP suger rätt hårt, men du kan väl ändå inte mena att mitt värsta misstag var att betala 800 för en pott på 4600?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

----- FLOP ----- 3 of Spades10 of Hearts2 of Spades

HERO: checks

Pgwxdj: bets 2400

HERO: calls 2400

----- TURN ----- 3 of Spades10 of Hearts 2 of Spades9 of Clubs

HERO: checks

Pgwxdj: bets 1600 <-----

HERO: calls 1600

 

Vilken spelare bettar mindre på turn om han har en hand?

Känns som drag eller lägre par, vilket gör att stället på river bluffaktigt. Dvs överkort som desperat vill ha bort en dålig tia eller lägre par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag håller med rätt långt, KTo OOP suger rätt hårt, men du kan väl ändå inte mena att mitt värsta misstag var att betala 800 för en pott på 4600?

 

Jo för där tar du ditt beslut, att du sen träffar ok gör det svårare att kasta denna skithand. Men synen pre motiverar syn på flopp och turn med TPGK och låg satsning från FI. Annars skulle du ju kastat pre som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

----- FLOP ----- 3 of Spades10 of Hearts2 of Spades

HERO: checks

Pgwxdj: bets 2400

HERO: calls 2400

----- TURN ----- 3 of Spades10 of Hearts 2 of Spades9 of Clubs

HERO: checks

Pgwxdj: bets 1600 <-----

HERO: calls 1600

 

Vilken spelare bettar mindre på turn om han har en hand?

Känns som drag eller lägre par, vilket gör att stället på river bluffaktigt. Dvs överkort som desperat vill ha bort en dålig tia eller lägre par.

 

Ser liknande spel titt som tätt, senast igår på 50K stars då en stjärna träffat triss på flopp med pocketsjuor. Faktum var att samma sak hände då, ett megabet på river såg ut som bluff o FI synade.

 

Bettet görs ju för att man tror att man ska tappa FI från handen om man trycker på ordentligt alternativ inducera en bluffraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo för där tar du ditt beslut, att du sen träffar ok gör det svårare att kasta denna skithand. Men synen pre motiverar syn på flopp och turn med TPGK och låg satsning från FI. Annars skulle du ju kastat pre som sagt.

Tja, min plan var att se en billig flop och förhoppningsvis få in en hård träff (typ två par eller bättre) och den vägen kunna vinna en stor pott och check-folda annars. Av någon anledning blev det sedan inte av att göra så...... :oops::oops:

 

Till och med bet-fold hade känts bättre.

 

Enligt min mening var det alltså på floppen handen borde ha avgjorts, men visst, hela handen genomsyras ju av ett jävla lös-passivt skitspel så alla gator kan nog anses vara felspelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, min plan var att se en billig flop och förhoppningsvis få in en hård träff (typ två par eller bättre) och den vägen kunna vinna en stor pott och check-folda annars. .

 

Det är där du tänker fel, samma motivering kan du ha för 72 eller 34 också. Helt plötsligt kan du lira alla handkombinationer.

 

Visst kan du spela handen med bet fold på flop eller turn, men de spelen föredrar jag att göra med åtmindstone drag till seminöt eller total bluff. Men att syna ner blir dyrt med en så klen hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är där du tänker fel, samma motivering kan du ha för 72 eller 34 också. Helt plötsligt kan du lira alla handkombinationer.

Det gör jag också ibland i dylika lägen. Det funkar då det finns tillräkligt mycket fisk som betalar av då man träffar. Sedan måste man ju som sagt hålla sig till planen också.....

 

Visst kan du spela handen med bet fold på flop eller turn, men de spelen föredrar jag att göra med åtmindstone drag till seminöt eller total bluff. Men att syna ner blir dyrt med en så klen hand

Här håller jag med, bet-fold är inte bra, det förvandlar liksom handen till en bluff, men att syna ner är totalt åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo för där tar du ditt beslut, att du sen träffar ok gör det svårare att kasta denna skithand. Men synen pre motiverar syn på flopp och turn med TPGK och låg satsning från FI. Annars skulle du ju kastat pre som sagt.

 

Han tar inget beslut alls, vad pratar du om egentligen? Han har antagligen ett EV på runt -200 till +200 i chips mot dom flesta folk om han spelar bra efter floppen. Det är mycket möjligt att han har ännu bättre än så, jag vet inte.

Det blir svårare att kasta den efter floppen för att han har bra equite i potten mot motståndarens range då, det är alltså en bra sak. Att du säger att han kaster bort marker efter floppen talar inte mot syn före floppen.

 

Hur han spelar före floppen kan omöjligt vara ett stort misstag. Om han inte totalspyr efter floppen såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte standardspelet här att checkraisa på floppen ca 2,5ggr hans bet för att få veta var man står?

 

En miniraise utg kan mycket väl betyda par 66-99, i vissa fall ännu lägre, vilket HERO alltså slår om han träffar (och fi inte klonkar ett set). Ca 30% chans(?) att floppa ett par till en kostnad av 800 mot 4600(3800)vinstchans ger ju pottodds för syn.

MR kan också betyda AA/KK eller AK/JJ/TT/KQ/KJ/AT, vilket ger oss STORA problem... (QQ känns långsökt.)

 

Visst kan man väl slå om pre också till nånstans 5000-6500, och till och med ställa in BEROENDE PÅ HUR SPELET HAR SETT UT SENASTE TIDEN, vilket det saknas info om här, och beroende på hur vild respektive lömsk(smygig) FI är.

 

CR på flopp vinner ofta potten direkt om fi höjt med AJ/KQ/KJ (och ibland tom AK/AQ, men av hans stacksize att döma är han inte den som lägger sånt). Samtidigt lär man få rr av TT-AA och AT.

 

Sen tycker jag handen är på tok för svag för att syna en AI på river... men det kanske är just det han vet. (Varför representerar han J8(s) på river? :) )

 

PS: Just det ja, du skulle ha en utskällning.

DITT PUCKO! VARFÖR HÖJDE DU INTE PÅ FLOPPEN OCH TOG HEM POTTEN PÅ 7000 DIREKT?!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte fått nått skit för ditt spel på turn än, så jag får ta tillfället i akt & skälla ut dig. På T tycker jag det verkar som ett ypperligt tillfälle att testa vart du står med en cr, eftersom han tom. drar ned på betsizen, (jämfört med floppbetet), vilket gör att hans hand inte känns särskilt stark. Eventuellt försöker han luska ut om du är på drag(f.drag mest troligt) med en sådan bet. Vid endast en syn av dig så känner han att han kan pusha in degen efter din c på r som ren bluff. Men vad vet jag, jag lirar bara cg! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar alltid här pre. Synar med runt 65% av alla händer här så länge jag inte har respekt för UTG raisarens postflopspel*.

 

Skulle vara bra att veta hur bordet har spelat tidigare, det är sjukt viktigt.

Rätt svårt att säga annars, mot vissa vill jag alltid ha in det på floppen medans man lugnt kan bet-folda mot andra.

 

*Chansar på att jag 3betar 15% och viker 20%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn pre kan väl inte vara fel?

Tycker en passiv check syn linje inte heller måste vara fel, (fast förbannat svår linje att spela, (speciellt utan read)). Jag skulle bettat flop eller turn. Ingen gratis river, fast det största felet måste väl ändå vara synen på river?

Känns som att man kan göra den med bättre händer.

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...