Gå till innehåll

Hur göra med pengar till WSOP?


cG_

Recommended Posts

Såhär ligger det till, jag har tittat runt i lite olika trådar men inte riktigt hittat vad jag sökte efter.

 

Situationen är nog ganska lika för många andra.

 

Jag ska lira Main i vegas och har tänkte köpa in mig cash därborta (10k$ med andra ord).

Kommer även att behöva ca 10-15k$ för övriga utgifter.

 

Har 3 olika sätt jag funderar mest över, alla övriga förslag är varmt välkommna!

 

1, Casha ut från siten till mitt bankkonto och i sin tur casha ut ungefär 25k$ i $.

Problemet är att jag förlorar ca 1,5% när jag cashar ut från siten och ytterligare 1,5-2% när jag ska köpa dollar på tex Forex.

Sen var jag inte heller hur det egentligen funkar när jag ska ta över pengar till Vegas, hur deklarerar man pengar och hur funkar allt det där?

 

2, Casha ut pengar från Siten till Neteller och i sin tur använda kortet och ta ut 25k $ på något bank i vegas?

kommer det funka, någon som testat liknande?

Kan tillägga att det funkar fint att använda i Sverige iaf.

 

3, Casha från siten och sätta in på VISA kortet och i sin tur cash ut dem i Vegas.

 

Alla råd är välkommna som sagt!

 

/mvh cG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såhär ligger det till, jag har tittat runt i lite olika trådar men inte riktigt hittat vad jag sökte efter.

 

Situationen är nog ganska lika för många andra.

 

Jag ska lira Main i vegas och har tänkte köpa in mig cash därborta (10k$ med andra ord).

Kommer även att behöva ca 10-15k$ för övriga utgifter.

 

Har 3 olika sätt jag funderar mest över, alla övriga förslag är varmt välkommna!

 

1, Casha ut från siten till mitt bankkonto och i sin tur casha ut ungefär 25k$ i $.

Problemet är att jag förlorar ca 1,5% när jag cashar ut från siten och ytterligare 1,5-2% när jag ska köpa dollar på tex Forex.

Sen var jag inte heller hur det egentligen funkar när jag ska ta över pengar till Vegas, hur deklarerar man pengar och hur funkar allt det där?

 

2, Casha ut pengar från Siten till Neteller och i sin tur använda kortet och ta ut 25k $ på något bank i vegas?

kommer det funka, någon som testat liknande?

Kan tillägga att det funkar fint att använda i Sverige iaf.

 

3, Casha från siten och sätta in på VISA kortet och i sin tur cash ut dem i Vegas.

 

Alla råd är välkommna som sagt!

 

/mvh cG

 

Jag är i samma situation som dig. Jag tänkte växla 10K$ på Forex här hemma och sen leta upp en bankomat i Vegas (med fast uttagsavgift!) för att ta ut fickpengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Världsvana killen spekulerar.

Varning för sandlådenivå, men jag förstår inte riktigt vad du vill, har jag gjort dig något? Ärligt talat har jag nog rest bra mycket mer än dig, men nej, jag har aldrig tagit $10k i cash med mig på planet. Känns som att det skulle kännas konstigt att gå och bära på så mycket i handbagaget också, men visst, det går säkert utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för sandlådenivå, men jag förstår inte riktigt vad du vill, har jag gjort dig något? Ärligt talat har jag nog rest bra mycket mer än dig, men nej, jag har aldrig tagit $10k i cash med mig på planet. Känns som att det skulle kännas konstigt att gå och bära på så mycket i handbagaget också, men visst, det går säkert utan problem.

 

Tror inte att någon ville klanka på dig personligen. Har dessutom inget med att vara världsvan att göra. Mer med hur rädd man är om pengar. Om jag reste med $10k cash skulle jag hellre ha dem i kallingarna än i bagaget.

 

OT så tror jag på att ta med 10k i kontanter (och inte en dollar mer en så. Du vill inte låta gubbarna i customs ha en hållhake på dig på något sätt). Sedan är det väl bara att ta ut resten med VISA. Kan kanske betala inköpet direkt med kortet.

 

Jag skulle mer oroa mig för hur man gör om man har en stor summa kontanter när man ska lämna landet. Men det kanske inte är ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta in exakt hur mycket du vill i USA - men du MÅSTE deklarera om du tar in mer än $10.000. Om du inte deklarerar så har de rät att ta alla pengar du har och skicka hem dig igen.

 

Jag har rest in med 50k+ i åtta år. Bara att deklarera.

 

Hur gör jag för att deklarera?

 

Vill helst ta med 25 000$ rakt av så.

gärna länk om du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket av mina tre följande ord efter "papperslapp" i meningen förstod du inte?

 

Jag missförstod dig, trodde du menade att jag skulle ta med mig något slags papper från Swe och ha med det "ombord på flyget" (med andra ord att du bara var arogant och inte pallade skriva vilken "papperslapp" du menade)

 

Men då hänger jag med, jag skriver bara på deklaration bladen som man får på flyget att jag har med xxx antal $ då? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pellgroso menade självfallet inget direkt mot dig. Tycker bara, som en del andra, att det var ganska roande att ens överväga att ha 10 000 dollar i resväskan. Kopplade det till att resväsken har en tendens att kunna försvinna vid flygresor och att du inte var införstådd om detta (där av kopplingen till världsvana).

 

Ses i Vegas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...