Gå till innehåll

Det går sådär va?!


jonash72

Recommended Posts

Det handlar i mitt tycke mer om att det som räknas i pokervärlden är WSOP.

 

Många verkar tro att de stora spelbolagens event skulle agera värderingsgrund för hur man skall rangordna spelare, men det är inte förrän de bästa möts vid ett flertal tillfällen som man kan försöka rangordna. Och, det är WSOP som gäller, så enkelt är det. Skatteregler eller inte.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det handlar i mitt tycke mer om att det som räknas i pokervärlden är WSOP.

 

Många verkar tro att de stora spelbolagens event skulle agera värderingsgrund för hur man skall rangordna spelare, men det är inte förrän de bästa möts vid ett flertal tillfällen som man kan försöka rangordna. Och, det är WSOP som gäller, så enkelt är det. Skatteregler eller inte.

 

/Jonas

Ingen med tillstymmelse till koll på läget använder WSOP-resultat som främsta redskap för att rangordna pokerspelare, så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Philip Yeh has made another amazing call. After action folded to Deb Blair and she completed the small blind, Yeh raised to 65,000. Blair made the call. The flop came all babies: 8c,7c,2d Blair checked to Yeh, who made a continuation bet of 50,000, which Blair called. Both players checked the 5c turn. When the As hit the river, Blair fired 60,000. Yeh let out a disgusted chuckle, shook his head, and tanked. He finally made the call. Blair turned over a missed draw: JcTd Yeh turned over Ts2c for bottom pair. That was enough to take down the pot.

 

edit: och är chipleader med 13 kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar i mitt tycke mer om att det som räknas i pokervärlden är WSOP.

 

Många verkar tro att de stora spelbolagens event skulle agera värderingsgrund för hur man skall rangordna spelare, men det är inte förrän de bästa möts vid ett flertal tillfällen som man kan försöka rangordna. Och, det är WSOP som gäller, så enkelt är det. Skatteregler eller inte.

 

/Jonas

 

Men för i helvete. Finns det verkligen folk som på allvar fortfarande ser på poker på det här sättet? Visst, jag tyckte också det var lite häftigt med hela armbandsprylen första gången jag såg poker på TV men om man inte är efterbliven inser man ganska snabbt det patetiska i att ställa upp i två miljoner razz-turneringar med motivet att kanske någon dag få joina klubben för inbördes beundran. Ditt sista stycke orkar jag inte ens kommentera. Poker är inte golf. Avslutningsvis kan man väl helt enkelt konstatera att WSOP är ett stort jävla skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för i helvete. Finns det verkligen folk som på allvar fortfarande ser på poker på det här sättet? Visst, jag tyckte också det var lite häftigt med hela armbandsprylen första gången jag såg poker på TV men om man inte är efterbliven inser man ganska snabbt det patetiska i att ställa upp i två miljoner razz-turneringar med motivet att kanske någon dag få joina klubben för inbördes beundran. Ditt sista stycke orkar jag inte ens kommentera. Poker är inte golf. Avslutningsvis kan man väl helt enkelt konstatera att WSOP är ett stort jävla skämt.

 

Well utan WSOP hade inte pokern haft den status den har idag och med så många drömmande pokerspelare. Så nog ska vi vara ganska glada att WSOP är den cirkus som det är idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well utan WSOP hade inte pokern haft den status den har idag och med så många drömmande pokerspelare. Så nog ska vi vara ganska glada att WSOP är den cirkus som det är idag.

 

Tror nog nätpoker och WPT på tv har liite mer med pokerns status och antal spelare att göra än WSOP. Kommer dock ihåg att i början av 90talet hört talas om nån galen pokerturre i vegas för $10k, som man verkligen ville spela någon gång i livet. Nu när jag lärt mig starthänderna och spelat två miljarder händer så lockar inte main event inte ett dugg. Däremot skulle HORSEn vara urkoolt - gäller att lära sig det spelet först dock ... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för i helvete. Finns det verkligen folk som på allvar fortfarande ser på poker på det här sättet? Visst, jag tyckte också det var lite häftigt med hela armbandsprylen första gången jag såg poker på TV men om man inte är efterbliven inser man ganska snabbt det patetiska i att ställa upp i två miljoner razz-turneringar med motivet att kanske någon dag få joina klubben för inbördes beundran. Ditt sista stycke orkar jag inte ens kommentera. Poker är inte golf. Avslutningsvis kan man väl helt enkelt konstatera att WSOP är ett stort jävla skämt.

 

Avdelningen duktig förmåga att inte fatta ett smack?

 

De flesta begriper inte att Baseboll är nåt, att Basket, eller NFL är nåt? D etror på fullaste allvar att 100m häck, eller kvinnlig sjukamp är nåt stort.

 

DET är patetiskt. Pokerns hemland är USA. Där är WSOP stort. Live with it dude!

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avdelningen duktig förmåga att inte fatta ett smack?

 

De flesta begriper inte att Baseboll är nåt, att Basket, eller NFL är nåt? D etror på fullaste allvar att 100m häck, eller kvinnlig sjukamp är nåt stort.

 

DET är patetiskt. Pokerns hemland är USA. Där är WSOP stort. Live with it dude!

 

/Jonas

 

Men han har rätt, poker handlar främst om att vinna pengar.. Det gör man sällan genom att spela mot de bästa i världen, det gör man genom att spela mot sämre spelare än sig själv.

 

WSOP Main lockar nog en hel del dåliga spelare, men med den rake man måste betala iom skatter i händelse av att komma itm samt resa och hotell osv så är det ändå inte värt det om man inte kvalat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avdelningen duktig förmåga att inte fatta ett smack?

Jag skulle posta en "Pot calling the kettle black"-bild om jag orkade.

De flesta begriper inte att Baseboll är nåt, att Basket, eller NFL är nåt? D etror på fullaste allvar att 100m häck, eller kvinnlig sjukamp är nåt stort.

 

DET är patetiskt. Pokerns hemland är USA. Där är WSOP stort. Live with it dude!

 

/Jonas

 

Du verkar leva i villfarelsen att majoriteten av alla duktiga pokerspelare ser det som sin högsta dröm att bli sponsrade och figurera i cardplayer ett par gånger varje år. Tack och lov har de flesta pokerspelare fötterna på jorden och tar poker för vad det är; ett spel där det finns möjlighet att tjäna pengar. Sen att du väljer att anamma hela WSOP-cirkusen där man suger av Phil Hellmuth och co verbalt ett par månader samt utser "Player of the year" efter ett par turneringsresultat, tja, det vår väl stå för dig. De flesta vettiga pokerspelare skiter helt enkelt i att WSOP är stort och konstaterar lugnt att det inte finns någon anledning att ställa upp i turneringar där man kommer ha jävligt svårt att hitta värde pga skatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man bara inte se det som en kul resa då där man även deltar i en stor pokerturnering istället för att börja tänka på att det är EV- med hotell och sånt?

 

För mig luktar det ganska lång väg inskränka, torra människor.

Ska sanningen fram så är ni nog lite avundsjuka på de som blir sponsrade och figurerar i pokertidningar men ni vet att ni aldrig kan komma dit eftersom ni både saknar personlighet, karsima och ett useende som gör sig på bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man bara inte se det som en kul resa då där man även deltar i en stor pokerturnering istället för att börja tänka på att det är EV- med hotell och sånt?

 

För mig luktar det ganska lång väg inskränka, torra människor.

Ska sanningen fram så är ni nog lite avundsjuka på de som blir sponsrade och figurerar i pokertidningar men ni vet att ni aldrig kan komma dit eftersom ni både saknar personlighet, karsima och ett useende som gör sig på bild.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man bara inte se det som en kul resa då där man även deltar i en stor pokerturnering istället för att börja tänka på att det är EV- med hotell och sånt?

 

För mig luktar det ganska lång väg inskränka, torra människor.

Ska sanningen fram så är ni nog lite avundsjuka på de som blir sponsrade och figurerar i pokertidningar men ni vet att ni aldrig kan komma dit eftersom ni både saknar personlighet, karsima och ett useende som gör sig på bild.

Vi kan inte alla ha samma personlighet, "karsima" och "useende" som Greg Raymer. Vill man ha en kul resa där man även deltar i en stor pokerturnering så finns det många alternativ till WSOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP main event spelar man för att ha chansen att "bli odödlig". Att spela ett sidoevent som europé (*) är däremot enligt mig hål i huvudet (fast jag har gärna hål i huvudet om jag hade hunnt till $1500 HORSE, men pappa fyller 70).

 

Det är för övrigt "bra" struktur i limiteventen men dålig i no-limit.

 

(*) är du jänkare så betyder ju tydligen ett WSOP-armband i sidoevent automatiksponsring av Full Tilt, så där kan jag förstå övervärdet, om man vore skattefri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man bara inte se det som en kul resa då där man även deltar i en stor pokerturnering istället för att börja tänka på att det är EV- med hotell och sånt?

 

För mig luktar det ganska lång väg inskränka, torra människor.

Ska sanningen fram så är ni nog lite avundsjuka på de som blir sponsrade och figurerar i pokertidningar men ni vet att ni aldrig kan komma dit eftersom ni både saknar personlighet, karsima och ett useende som gör sig på bild.

Kass analys imo. Hur ska du ha det, ska WSOP vara en kul grej eller ska det vara tävlingarna som ska avgöra vilka som är världens bästa spelare? Om det ska vara det sistnämnda fungerar det uselt som det ser ut idag. En eloge för att du drar upp avundsjuka-kortet hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kass analys imo. Hur ska du ha det, ska WSOP vara en kul grej eller ska det vara tävlingarna som ska avgöra vilka som är världens bästa spelare? Om det ska vara det sistnämnda fungerar det uselt som det ser ut idag. En eloge för att du drar upp avundsjuka-kortet hursomhelst.

 

Missförstå mig inte, jag har aldrig påstått att WSOP är någon tävling för att utse världens bästa pokerspelare. I det syftet fungerar rankningen på pocketfives bättre vad det beträffar turneringspoker.

Men jag tycker det är roligt och nyttigt för pokervärlden att ha sådana här stora event med bred uppslutning.

Att det skulle vara fånigt att samla på guldarmband- ja kanske det, men det är i så fall lika fånigt att samla OS-medaljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP main event spelar man för att ha chansen att "bli odödlig". Att spela ett sidoevent som europé (*) är däremot enligt mig hål i huvudet (fast jag har gärna hål i huvudet om jag hade hunnt till $1500 HORSE, men pappa fyller 70).

 

Det är för övrigt "bra" struktur i limiteventen men dålig i no-limit.

 

(*) är du jänkare så betyder ju tydligen ett WSOP-armband i sidoevent automatiksponsring av Full Tilt, så där kan jag förstå övervärdet, om man vore skattefri.

 

Fast faktum kvarstår ju att i princip alla världens bästa spelare är på plats där och gör upp, med undantag för skandinaver vad det verkar..eller så uteblir resultaten bara..

 

Å andra sidan, Svenskarna (minus Björin) är inget som har superduper-rykte om sig ute i världen heller...överagressiva nätspelare hör jag ofta. Inte blev det bättre utav att de kom sist i nations cup, men det är å andra sidan också en pisstävling.

 

Och om nu nån kommer dragandes med "internet, dominerar" och så vidare så lägg ner det. Det är inte mesar bakom ett tangentbord vi pratar om här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP main event spelar man för att ha chansen att "bli odödlig". Att spela ett sidoevent som europé (*) är däremot enligt mig hål i huvudet

 

Jag kan inte skattejuridiken i alla länder, men jag vet att varken tyskar eller engelsmän behöver betala skatt på pokervinster från USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte skattejuridiken i alla länder, men jag vet att varken tyskar eller engelsmän behöver betala skatt på pokervinster från USA.
Jag syftade mest till att alla jänkare som klonkar ett WSOP armband verkar få Tilt-sponsring. Detta får inte europeer. I alla fall inte engelsmän och skandinaver per automatik, kanske tyskar då det är en tillväxtmarknad fortfarande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...