Gå till innehåll

Officiella EM tråden


MacDaddy

Recommended Posts

Lol, som om vi tar oss dit. Ryggraden lägger skorna på hyllan nu. Alexandersson, Henke (igen), Ljungberg, Allbäck, Svensson kanske också Mellberg och Linderoth.

 

Nä, rensa friskt och låt någon ny bygga inför 2012. Skit i rånar-VM.

 

Lägg till Lagerbäck också. inte för att han varit "dålig" utan för att vi behöver nytt blod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, vad ska man säga? Svag match av Sverige men Ryssland såg grymt bra ut.

 

Jag tycker svenskarna såg trötta och slitna ut. Spanienmatchen slet nog mycket på gamlingarna som det såg ut. Väldigt passiva och trötta vilket gjorde att de aldrig kom upp i press på bollhållaren särskilt i första halvlek.

 

Gällande startelvan så är det inte så mycket att säga med tanke på förutsättningarna dvs oavgjort räckte. Givet att starta med ett defensivare centralt mittfält alltså men också med tanke på att de spelat bra i de två tidigare matcherna. Det enda man kan ha invändningar emot är väl Elmander. Han var ju fasansfullt dålig igår och borde absolut inte ha fortsatt spela efter halvtid, katastrof i både bollmottagning och bollbehandling. Han var ju sämsta svensk mot Spanien också även om han var bättre i den matchen. Kim fick spela rätt så länge men åstadkom inte särskilt mycket men så stod det ju 2-0 när han kom in också.

 

Sedan blir man ju lite trött på alla tomtar och journalister som som vanligt vill byta förbundskapten. Är det så svårt att fatta att vi inte är bättre än så här!? Det här är nära en maxprestation med det spelarmaterial vi har helt enkelt. Jag skulle gärna vilja veta vilka fantastiska talanger som inte är med i truppen som gått direkt in i Sveriges startelva? Vilken förbundskapten ska vi ha som kan få ut mer av detta spelarmaterial än Lagerbäck skulle jag också gärna vilja veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TYSKLAND :D:D:D:D

Hurra!

 

Adjö Portugal, utslagna av ett bättre och finare spelande Tyskland. Gg Macc och alla andra! :)

 

Inte så oväntat IMO, på andra halvan tror jag att Italien kommer knäppa Spanien i kvarten och Holland i semi. Lagen som spelar champagnefotboll i gruppspelet brukar sällan lyckas helt i slutspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad bra jag mår nu!

Inga naglar kvar, men magvärken har släppt nu i alla fall.

Extra bra känns det också efter att just di natale missade avgörande.

För övrigt undrar jag hur reglerna för EMs skyttekung fungerar nu, får Villa ett till mål nu eller räknas det inte där?

 

EDIT: Såg att det inte räknas in, men fortfarande det bästa som har hänt i detta EM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

EDIT: Såg att det inte räknas in, men fortfarande det bästa som har hänt i detta EM!

 

Instämmer.

 

Btw, varför byttes Torres ut? Fanns ingen direkt anledning för farsgubben att byta ut den spelare som lätt hade kunnat avgöra i förlängningen. Kommentatorerna sa också att det vart lite dispyter än en gång på avbytarbänken i Spanien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer.

 

Btw, varför byttes Torres ut? Fanns ingen direkt anledning för farsgubben att byta ut den spelare som lätt hade kunnat avgöra i förlängningen. Kommentatorerna sa också att det vart lite dispyter än en gång på avbytarbänken i Spanien.

 

Torres och Aragones har bråkat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...