Gå till innehåll

utväg?, 2/4$


Nemesis

Recommended Posts

Vad sägs?

 

2/4 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BB 9:diamond: Q:spade:

1 fold, UTG 1 raises, CO calls, 1 fold, SB calls, Hero calls

 

Flop: Q:diamond: K:spade: 6:heart: (8.0 SB, 4 players)

1 fold, Hero checks, UTG 1 checks, CO bets, Hero calls, UTG 1 folds

 

Turn: 7:club: (5.0 BB, 2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls

 

River: 5:club: (7.0 BB, 2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan läsning på fi hade jag betat flop och lagt mig vid re-raise. Som spelat hade jag också synat ner

 

Fruktansvärt dåligt förslag nissenajs. Leder du floppen och blir höjd har du odds att syna.

 

Jag tycker att du spelar handen bra, men lite beroende på vad du sätter CO på för range kan jag tänka mig att höja flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt dåligt förslag nissenajs. Leder du floppen och blir höjd har du odds att syna.

 

Jag tycker att du spelar handen bra, men lite beroende på vad du sätter CO på för range kan jag tänka mig att höja flop.

 

Ett bra skäl för höjning är väl att sätta press på UTG+1? Han kan säkert syna ett bet ganska tunt när han stänger bettingrundan. Mot en höjning och eventuell återhöjning krävs det minst en kung i hålet för syn.

 

I det här fallet lade sig UTG+1.

 

Vad sägs om checkhöjning på flopp, bet på turn och checksyn eller bet på river. I samtliga fall läggning mot höjning. Är det donkish?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte inte min hand var tillräckligt stark för att check/raisa flopp pga att han kallsyna en HJ höjning pre. Men ärligt talat vet jag inte vad en kallsyn och en floppbet sist ut innebär...

 

Hade du ingen info alls om CO?

 

Skulle tro att hans range innehåller fler Q än K men att han för det mesta har bättre kicker än dig (T eller J). JT är såklart en typisk kallsyn hand han också kan ha. Skulle tro att du är en liten dog mot hans range och frågan är hur mycket du tjänar på att höja för att öka chansen att hamna HU med CO. Du köper ju knappast några outs på den här brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra skäl för höjning är väl att sätta press på UTG+1? Han kan säkert syna ett bet ganska tunt när han stänger bettingrundan. Mot en höjning och eventuell återhöjning krävs det minst en kung i hålet för syn.

 

I det här fallet lade sig UTG+1.

 

Vad sägs om checkhöjning på flopp, bet på turn och checksyn eller bet på river. I samtliga fall läggning mot höjning. Är det donkish?

 

Du har rätt att vi kan få UTG+1 att lägga AJ, AT (7outs) och kanske t.o.m JTs (8outs). Kanske kan vi få honom att lägga en bättre hand QJ, QTs. Har han en sämre Q, inte så troligt, så får han gärna dra till 3 outs. Så på många sätt skull en fold vara bra för oss.

 

Problemet är bara... vilka händer kallsynar en TAG med och betar sist ut på flopp. Jag trodde mig vara slagen allt för ofta och om jag själv drar till en bättre hand så kan väl UTG+1 få följa med. Kanske är detta felaktigt tänkt av mig? Om jag inte vet vad UTG+1 har så kanske jag borde safe:a med en höjning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt att SB open-foldar flop. Det gör iaf att potten är trevägs och vi kan därför förvänta oss att UTG+1 betar händer som AJ,AT och JT på floppen en ganska stor andel av gångerna. Vi kan inte heller förvänta oss att han släpper nämnda händer särskilt ofta eftersom han får 5,5-1 i direkta pottodds och behöver 5,7-1 resp 4,9-1 med 7 resp 8 outare.

 

Hur sannolikt det är att han spelar AJ,AT och JT på det här sättet och hur sannolikt det är att han viker dem för 2SB påverkas naturligtvis av dina ev stats eller reads på UTG+1. Generellt tror jag att den sammanlagda chansen att han har någon av dessa händer och viker dem är rätt liten.

 

Kanske har han ett lägre PP, även om han borde slängt iväg en c-bet med dem med tanke på hans position. Om vi synar så ger vi honom 10-1 på en syn med en tvåoutare. Har han ett PP har vi alltså inget emot att han synar.

 

Ju noggrannare jag analyserar den här situationen desto mer övertygad blir jag att syn är det bästa spelet på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...